2017.02.26.

E-commerce lesz a hazai fintech kitörési lehetősége

Szerző:

Dübörög a hazai online kiskereskedelem; átlépte a bűvös éves 1 milliárd eurós értékhatárt. A hazai fintech startupok előtt új lehetőségek nyílnak meg az e-commerce-ben. A FinTechGroup és a GKI Digital szerint az egy kattintásos fizetési megoldások, az ügyfélprofilozó, a regtech, illetve a hitelezési folyamatot leegyszerűsítő fintech cégek lehetnek a nyertesei az e-commerce forradalomnak. A FinTechShow-n erre is mutatunk példákat!

 

Terjednek a FinTech megoldások

Korábban írtunk már arról, hogy az igazi fintech forradalmat az online kiskereskedők hozhatják el. Mi a helyzet Magyarországon?

A fizetési lehetőségek palettája 2016-ban itthon is tovább színesedett. Online vásárlásaink során a hagyományosnak mondható fizetési megoldásokon túl egyre többször találkozhatunk már magyar webáruházak esetében is különféle,  innovatív FinTech megoldásokkal:

  • mobilfizetéssel,
  • pár kattintással igényelhető áruhitellel,
  • hűség- vagy prepaid kártya-alapú fizetéssel, de ide sorolható
  • a hagyományos online bankkártyás fizetési lehetőséget egyszerűsíteni hivatott „one click payment” is, amit a legnagyobb e-kereskedők előszeretettel alkalmaznak ezzel is rövidítve, „mobilra optimalizáltabbá” téve a vásárlási élményt.

 

Pozitív vásárlói élmény

A rutinosabb, (gyakorlottabban rendelő) vásárlói kör által elvárt magas szintű kiszolgálás, a fizetési lehetőségek sokszínűsége, valamint a legszélesebb logisztikai paletta ma már alap elvárás a kereskedők felé, sőt ez sok esetben már a talpon maradáshoz is kevés.

Az egyénileg célzott kampányok, a folyamatosan fejlődő és változó vásárlási, internetezési szokások lekövetése (akár platformok, akár csatornák tekintetében), a minden korábbinál szélesebb termékpaletta és az erre épített, rendszeres kedvezmények együttese mára a növekedés alappillére helyett hosszútávon a túlélés feltételévé lépett elő.

 

A színfalak mögött komoly változások

  • Az a kereskedő, aki növekedni akar, annak muszáj a visszatérő vásárlókra építenie.
  • Csupán egy olyan szektor van, ahol a növekedési korlátok nem érvényesülnek: az FMCG szektor, mely az online térben még mindig csak a szárnypróbálgatás időszakában jár, de az már a mostani adatokból is látszik, hogy nagy jövő áll a rendszeres bevásárlások online intézése előtt!

 

Apró bibi: a koncentrálódás mellékhatása

A technológiai fejlődés ellenére a piaci koncentrálódás hatásaként, a korábbi években csökkenésnek indult készpénzes fizetés súlya ismét növekedő pályára állt: a készpénzes fizetések (boltban, átvevőhelyen és futárnál) aránya az egy évvel korábbi 57%-ról 2016-ban az összes vásárlásra vetítve 61%-ra emelkedett.

 

Kiemelt figyelem a szabályozó oldaláról

Az aktuális fogyasztóvédelmi kötelezettségek figyelemmel kísérése és aktualizálása, ugyanakkor nagy feladatot és kihívást jelent szinte minden érintett számára. A törvények útvesztőjében történő eligazodást a webáruházak közel negyede dedikált szakember (pl.: könyvelő, jogász) segítségével próbálja kiküszöbölni, és magára nézve értelmezni.

 

A teljes cikk a GKI Digital oldalán olvasható.

Címkék: