2021.07.16.

A Microsoft is felszállt a BNPL vagonra

Szerző:

A Buy Now Pay Later (BNPL) fizetési lehetőség sorban kelti fel a nagy tech cégek és online piacterek érdeklődését. Ezúttal a Microsoft kötött partnerséget Ausztrália egyik legnagyobb BNPL szolgáltatójával a Zip Co-val. Az együttműködés eredményeként maximum 12 hónapra, kamatmentes részletre vásárolhatnak Microsoft termékeket, elsőként az ausztrál Zip ügyfelek. A Zip európai szemmel is érdekes lehet.

Ausztrália a “Vásárolj most, fizess később” szolgáltatások egyik legnagyobb piacát képviseli. 2018-ról 2019-re a halasztott- vagy részletfizetési mód használata 3%-ról 8%-ra nőtt az e-commerce tranzakciók esetében.

2023-ig ez az arány elérheti a 17%-ot a FIS Worldpay előrejelzése szerint. Ezzel egyidejűleg a FIS a betéti és hitelkártyákkal történő fizetés részesedésének 46%-ról 28%-ra történő csökkenését várja a szigetországban.

Mi a Buy Now Pay Later?

A “Vásárolj most, fizess később! – Buy Now, Pay Later” (röviden: BNPL) szlogen alatt, új köntösben hódít világszerte egy régóta létező szolgáltatás. A digitalizáció segítségével újrahuzalozott szolgáltatás újítása abban áll, hogy a vásárlás folyamatába beépülve, újfajta szolgáltatók révén, instant módon válik elérhetővé a halasztott-, vagy részletfizetési lehetőség akár kamatmentesen, olyan vásárlók számára is, akik nem rendelkeznek hitelkártyával, vagy más fedezetlen hiteltermékkel.

További részletek itt.

A Microsoft – Zip együttműködés keretei

A vásárlók a Zip mobil applikációba történő regisztrációt követően tudják igényelni az egyszer használatos virtuális fizetési kártyát. A csak digitális formában létező kártyával ezután a Microsoft Store-ban Office termékeket, Surface laptopot, vagy tabletet, illetve Xbox konzolt és játékokat vásárolhatnak. A megvásárolt terméket maximum 12 hónap alatt tudják kamatmentesen visszafizetni heti, kétheti, vagy havi részletekben.

A Microsoft célja, hogy a BNPL ajánlatát az idei évben kiterjessze további piacokra, valamint biztosítsa a részletfizetési lehetőséget a lakossági ügyfelek mellett kiskereskedőknek és vállalkozásoknak is.

A cég a Microsoft együttműködést megelőzően egy másik technológiai szolgáltatóval, az Adobe-val is megállapodást kötött. Idén áprilisban a Zip csatlakozott az Adobe Exchange Partner Programhoz, amelynek keretében több ezer Magento platformot használó kereskedő számára válik elérhetővé a Zip BNPL szolgáltatása.

Röviden a Zip-ről

A Zip 2013-ban alakult, 2015 óta az ausztrál tőzsdén jegyzett cég. Ausztrália második legnagyobb BNPL szolgáltatója az Afterpay után. A Zip globálisan 6,4 millió ügyfélnek nyújtja szolgáltatásait és 45.000 kereskedő partnerrel rendelkezik.

Összehasonlításképpen a legnagyobb szolgáltató, az Afterpay számai: 13,1 millió ügyfél, 74.700 kereskedő.

Miért lehet érdekes a Zip európai szemmel?

A Zip nem titkolt szándéka, hogy a BNPL piac globális szereplőjévé váljon. E célt szem előtt tartva lépett be 2021. elején az Egyesült Királyságba a szolgáltatásával, valamint kezdett aktív akvizícióba az elmúlt évben. Az akvizíciós tevékenység eredményeként 2020 szeptemberében belépett az amerikai piacra a Quadpay felvásárlásával, 2021-ben pedig ugyanezt tervezi a Közel-Keleten és Európában két további cégen keresztül.

A Közel-Keleten a Spotii akvizícióját idén a 3. negyedévben, az európiait pedig a 4. negyedévben zárja.

Az európai akvizíció érdekessége, hogy azt a Twisto nevű BNPL szolgáltatót vásárolja meg a cég, amelynek 16 millió euró összegű forrás bevonásáról az év elején számoltunk be, amikor többek között a Raiffeisen Bank International – az Elevator Ventures fintech tőkealapján keresztül -, az ING Bank és az osztrák UNIQA biztosító is beszállt a fintech startupba.

A Twisto pénzforgalmi intézményi licensszel rendelkezik az EU-ban, amely lehetővé teszi majd a Zip számára fizetési szolgáltatások nyújtását az EU tagállamaiban.

Fotó: V-huawe,  CC BY-SA 4.0
Címkék: