Amióta a Facebook, a Skype, a Viber megnyitották kapuikat a chatbotok előtt, gomba módra szaporodnak a csevegő robotok. Magyarországot sem kerülte el az új hullám, habár egyelőre igen szűk spektrumon mozog az érintett szektorok száma. Többek között pénzügyi chatbot sem érhető még el a piacon.

 

Chatbotosítás: kellenek az adatok

Globálisan egyre több bank és pénzügyi szolgáltató indítja el valamely chatplatformon saját, modern kori ügyfélszolgálatosát. Már nem csak kérdésekkel bombázhatjuk őket, hanem konkrét pénzügyi szolgáltatásokat is igénybe vehetünk általuk. Pénzt utalhatunk rajtuk keresztül, vagy épp biztosítást köthetünk.

„Lényegében nincs elméleti korlátja annak, hogy milyen funkciót lehet megvalósítani chatboton.” – véli Józsa Ferenc, a chatbot fejlesztéssel foglalkozó hazai cégek egyike, az Extreme Net ügyvezetője.

Minden lényegében azon múlik, hogy az adott szolgáltató milyen folyamatait lehet automatizálni. Továbbá meglévő háttérrendszere milyen funkciókat képes adatokkal megfelelően kiszolgálni.

chatbot Extreme Net Fintechshow

 

Még többet megtudhatunk az ügyfélről

Talán ezzel is magyarázható, hogy míg a hazai piacon már tavaly év végére csaknem féltucatnyi chatbot ébredt tudatára és állt a magyar felhasználók rendelkezésére, pénzügyi egyelőre még nincs köztük. Az mindenesetre biztos, hogy óriási figyelem fogja övezni az első ilyen, magyar piacra szánt chatbotot útjára indító pénzügyi szolgáltatót. Azt azonban még csak találgatni lehet, hogy mire lesz képes a debütáló hazai megoldás.

Az ügyfélszolgálati, információs szolgáltatás jelenti az alapot. A legtöbb hozzánk érkező megkeresés is elsősorban erre fókuszál” – mondja az Extreme Net ügyvezetője.

Ugyanakkor szem előtt kell tartani, hogy a chatbot nem feltétlenül jelent egyoldalú informálást, segítségével mi is sokat megtudhatunk azokról, akik szóba elegyednek vele. Megfelelő analitikai rendszer bekötésével egészen új szintre lehet emelni a különféle keresztértékesítési, termékajánló, vagy egyéb ügyfélakvizíciós funkciókat anélkül, hogy ezt az ügyfél túlságosan tolakodónak érezné.

 

Így fogj hozzá

A pénzügyi chatbotoknál maradva persze azoknak a szolgáltatásoknak az átültetésén is el kell gondolkodni, melyek egyelőre csak netbank felületen, biztosítási portálokon, vagy még azokon sem elérhetők. Itt kulcsfontosságú, hogy a meglévő háttérrendszert milyen módon lehet kivezetni a chatbot felületre. Milyen autentikáció szükséges? Milyen folyamatokat lehet automatizálni? Ezek milyen adatokat igényelnek? Mi az az üzleti cél, amit meg akarunk valósítani? Hogyan lehet ezt minél egyszerűbben, kényelmesebben megvalósítani?

„A lehetséges folyamatok automatizálása mellett a háttérrendszerek felkészültségét is górcső alá kell venni. Ezután lehet az üzleti célkitűzéseket finomra hangolni.” – fogalmaz Józsa Ferenc.

 

A FinTechShow-n ott lesz az Extreme Net is kiállítóként. Keresheted Őket kész ötletekkel, vagy kérj segítséget a kezdeti lépésekhez!