Valami történt a hazai bankszektorban. A digitális ügyfélélmény hamarosan új dimenzióba emelkedik; a bankszámla nyitáshoz már nem kell bankfiókba menni, mobilunkba azonnal letölthetjük virtuális bankkártyánkat, a fotelből gyorshitelt igényelhetünk, vagy csevegő robotokon keresztül kérhetjük le aktuális számlaegyenlegünket.

Hogy milyen messze vagyunk még ettől az új digitális pénzügyi világtól az kiderül a Pénzügyi IT 2017 konferencián május 30-án.

portfolio pénzügyi IT fintech

 

Digi izmokat és fintech képességeket fejlesztenek a hazai bankok

Az MKB tavaly év végén jelentette be a FinTech Akadémián, hogy a folyószámla vezető rendszer lecserélését követően hét nap alatt képesek lesznek jelzáloghitelt adni. Az OTP elindította a legújabb fintech leánycégét, az OTP eBIZ-t, ami a hazai vállalkozásokat célozza meg felhőalapú pénzügyi alkalmazással. Az osztrák Erste-nél az év eleje óta már video chaten keresztül is lehet számlát nyitni, aminek az eredményeit a hazai leány is hamarosan hasznosíthatja majd.

A fintech cégekkel való együttműködés, vagy a belső innováció menedzsment kialakítása valamennyi hazai nagybanknál felkerült a palettára. Az MKB Fintechlab innovációs laborban hat fintech megoldás épül, a MagNet Bank pedig olyan fintech-szerű megoldásokkal jött ki az elmúlt hónapokban, amelyek már az API bankolás első fecskéi.

Az OTP Mobil pár hete egy interjúban kijelentette, az “új pénzforgalmi irányelv (PSD2 – lásd a fintech szótárban) és az azonnali fizetési rendszer számukra új távlatokat fog megnyitni“. Erre aktívan készülnek és alig várják, hogy megnyíljanak azok a bizonyos banki API-k (lásd a fintech szótárban).

Mára már nem az a kérdés, hogy a fintech jó barát-e. Ma már minden hazai nagybank arra keresi a választ, miképpen lehet a fintech megoldásokat a lehető leggyorsabban integrálni úgy, hogy az ne veszélyeztesse a biztonságot.

Hogyan készül az MKB, az OTP, vagy az Erste a neobankolásra? A Pénzügyi IT 2017 konferencián ebbe is bepillantást nyerhetünk.

 

Itt tartanak a hazai biztosítók

Igaz, a biztosítókra nem nehezedik az inkumbens infrastruktúra megnyitásának súlya (értsd: PSD2), azért vannak ígéretes fejlemények a hazai biztosítók háza tájékán is. Az NN Biztosító elindította Magyarország első biztosítói inkubátorát, illetve a minap egy insurtech céggel együttműködve okoseszközökkel ötvözött biztosítási termékkel jöttek ki.

A tavaszi pezsgésben az UNIQA megjelent az i2i digitális kárszemle mobilalkalmazással, ami a kárügyek egyszerű és gyors intézését teszi lehetővé videókonferencián keresztül, helyszíni szakértői szemle nélkül.

A nem-élet üzletágban a lassan örökzölddé váló használat-alapú gépjármű biztosítás az elmúlt évek megtorpanása után új lendületet kaphat. A technológia önmagában még nem volt elegendő az áttöréshez, amit lehet, hogy egy hazai insurtech startup, a Kriph hozhat el a közösségi (ún. P2P) megközelítésével. Ha a biztosítók kegyeit még nem, de a FintechShow 2017 díjat már elnyerték.

Míg a hazai bankok a PSD2 irányelvet elsősorban kihívásként élik meg, addig a biztosítók ennek a haszonélvezői lehetnek. Hogy hogyan és milyen formában, illetve miképpen készülnek a hazai biztosítók az insurtech cégekkel való együttműködésre, arról a KH, a Posta Biztosító, a Genertel és az NN felsővezetőivel fogunk beszélgetni a Pénzügyi IT 2017 konferencián.

 

További részletek a konferenciáról itt.