Kis túlzással akár így társalogva is szerezhetünk majd hitelt a jövőben a chatbotoknak köszönhetően. A csetelő robotok forradalmát éljük, bár a végső győzelmükig még sok harcot meg kell nyerniük. A FintechShow-n a Talk-A-Bot nevű formáció járt, aminek az „asszisztenseit” több hazai cég is használja már.

 

Berobbantak a chatbotok

Az egyre több okostelefon és az egyre több mobilnet azokat is pötyögésre bírta, akik korábban két mondat miatt is a hívást választották. Sokszor könnyebb, sokszor kényelmesebb ezt a formát választani a kommunikációhoz. Sőt! Kedvenc ruhamárkánkat, pincészetünket vagy neadjisten a közös képviselőnket is már Facebook-chat formájában igyekszünk elérni a leglehetetlenebb időpontokban: azaz akkor, amikor épp ráérünk. Ezért is értékelődnek fel a közelmúltban az online kommunikációba berobbanó csetelő robotok, azaz a chatbotok.

Ezt a hullámot lovagolta meg itthon a Talk-A-Bot nevű csapat is, akik elsősorban nagyobb cégeket segítenének hozzá egy személyesebb és gyorsabb kommunikációhoz. Az index.hu-n már be-beindult ez a fajta szolgáltatás a Viberen, de a Dumaszínház csatornájára is rá lehet majd cuppanni, hangzott el az áprilisi FinTechShow-n.

chatbot fintechshow fintech talk-a-bot

Kalydi Gergely, Talk-a-bot – FinTechShow 2017

 

Akár hitelkonstrukciót is javasolhat a chatbot

„Egyelőre a bizalomépítés szakaszában járunk, ezért elsősorban ügyfélszolgálati tevékenységre ajánlanám a chatbotokat”, mondta Kalydi Gergely, a magyar chatbot ügynökség CEO-ja.

Például egy energiaszolgáltatónak először a gyakran ismételt kérdéseket célszerű ezen keresztül fogadnia, aztán szintet léphet a mérőóra-állások bediktálása felé. Vagy akár a hitelkonstrukciók közti válogatás felé a bankok esetében.

„A valódi értékteremtés a bizalom kialakítása után jöhet csak”, szúrja közbe Gergely. Azonban a bizalmunk mellett magukat is építik a chatbotok, miközben velünk beszélgetnek, közben tanulnak is tőlünk, rólunk (szokásainkról például, amit később jól tudnak hasznosítani, akár egy sokadik négysajtos pizzarendelésnél).

chatbot talk-a-bot fintech

Fotó: Pizza Hut

 

A Viberrel közösen építik az ügyfélélményt

Noha Kína töri a chatbotok útját, ez a terület egyelőre még a Vadnyugathoz hasonlítható: kevés az ide vonatkozó szabály és azok is gyakran változnak. Gergelyék szerint a parlagon álló értékes területre akar most mindenki rárepülni. A Talk-A-Bot azonban nem akar több lenni, mint ami, ők csak és kizárólag a csetelő robotokban utaznak, minden szolgáltatásuk erre épül.

„De a vadnyugat ellenére mi már most odafigyelünk, hogy a különböző iparágakra jellemző szabályozási környezetnek megfeleljünk.”

Ilyen például a GDPR (az európai Általános Adatvédelmi Rendelet – a szerk.). Továbbá “elsődleges partnerségben vagyunk a jól ismert Viberrel, ami lehetővé teszi, hogy kéz a kézben kipróbáljuk azt, melyek azok az irányok, amelyek tökéletesítik a chatplatformokon a felhasználói élményt” – teszi hozzá a Talk-A-Bot alapítója.