Mi jut eszedbe a svédekről? Az ABBA? A Skpye? Vagy a Spotify? Hamarosan új névvel is megismerkedhetsz: Klarna. Mit szólnál hozzá, ha a weben megrendelt terméket 30 napig nem kellene kifizetned? Vagy ha papírmunka nélkül, részletfizetést kérhetnél, online? A Klarnánál ez is lehetséges.

 

A minap kapta meg a banki engedélyt a webshopoknak fizetési megoldásokat nyújtó Klarna. Eddig 60 millió felhasználó közel 70.000 kereskedőnél használta a svéd cég fizetési megoldásait. A banki engedéllyel bővíthetik hitelezési tevékenységüket, és megtakarítási termékeket is kínálhatnak.

A társaság sikerének titka a vásárlóknak és a webshoponak nyújtott fizetési szolgáltatás. A vásárlóknak nem kell azonnal kifizetni a megrendelt terméket, a webshop viszont azonnal pénzhez jut. Ezt a konstrukciót főzték ki a svédek, és alig 10 év alatt Európa meghatározó e-commerce cégévé váltak.

Magyarországra 2 évvel ezelőtt próbáltak betörni, de sikertelenül a felügyelet rosszalló tekintete miatt. Ugyanis olyan technológiával jöttek Magyarországra, amelynek szabályozása még előkészítés alatt volt Európában. 2018-tól viszont megszűnnek ezek az akadályok és újra támadhat a svéd “együttes”.

klarna e-commerce fizetesi szolgaltato webshop

 

Vásárlás még nem volt ilyen egyszerű

A Klarna megoldását alkalmazó webáruházakban a kártyaszám és CVC beírása nélkül is fizethetünk. Elegendő az e-mail és a szállítási cím megadása. Fizethetünk utánvéttel akár egy hónapnyi türelmi időszakon belül kamatmentesen, vagy összevonhatjuk vásárlásainkat “egy számlára” és havi részletben is törleszthetünk.

A megoldás lényege a termék átvétele utáni fizetési módok változatosságában, egyszerűségében, valamint a vásárló hitelképesség vizsgálati módszerében rejlik.

 

“Vásárolj most,  fizess később”

Amint kiválasztottuk a terméket, a check-outnál választhatunk, hogy azonnal fizetünk bankkártyánkkal, vagy a “később fizetek” opciót választjuk. Ezt az opciót választhatjuk akkor is, ha nincs vásárlási  előzményünk. Ekkor jön egy gyors, 4 lépéses “hitelképesség vizsgálat”.

A szolgáltatás mögötti intelligencia elemzi többek között Klarna-s vásárlásainkat, a webes aktivitásunkat, korábbi hiteleinket – nem csupán a Klarnánál – és ezekből az adatokból 1 másodperc alatt eldönti, hitelképesek vagyunk-e.

A termék megrendelésekor az ÁSZF elfogadását követően létrejön a Klarna fiókunk és ezzel a Klarna számlánk. Ebben a fiókban tárolja a Klarna a rólunk gyűjtött adatokat, továbbá  az IP címünket, a készülékünk jellemzőit, a kártyaadatainkat stb. A Klarna számlán pedig a vásárolt árukat és ellenértéküket, illetve a fizetéseink státuszát.

Webshoptól függően 14-30 napos kamatmentes időszak áll rendelkezésünkre, de dönthetünk úgy is, hogy havi részletekben törlesztjük a számlánkat átlagosan 18,9 százalékos kamaton.

Ahogy fizettünk, vagy a hitelajánlatot elfogadtuk, a Klarna azonnal kifizeti a kereskedőt.

 

Mi a helyzet itthon?

Korábban írtunk már arról, miért nem fizetünk online Magyarországon. Akkor a lakossági kutatásokból az derült ki, az ok egyszerű: “Mert még mindig nem elég kényelmes!” A Klarna megoldását végigbogarászva úgy tűnik, létezik egyszerű megoldás. Sőt!

Hogy mikor és milyen pénzügyi termékkel jön Magyarországra a svéd társaság, azt még nem tudjuk. Mindenesetre 2018-tól szabályozói gátja már nem lesz annak, hogy a hazai webshopok és a magyar vásárlók megismerkedhessenek egy újabb svéd csillaggal. Skype, Spotify, Klarna.