2017.06.21.

Digitális gyöngyhalászat a GRÁNIT Banknál. Így épül a jövő pénzügyi mobilalkalmazása

Szerző:

Nem csak a fintech startupokban, de a fiatal egyetemistákban is ott lakozik az innovációs erő. Chatbot alkalmazás, a megtakarításokat ösztönző személyes pénzügyi menedzser és virtuális bankkártya-applikáció voltak a nyertes befutók a GRÁNIT Bank idei ötletpályázatán. A digitális bank 42 ötletből választotta ki a jövő pénzügyi mobilalkalmazásának új gyöngyszemeit.

Mit tegyen egy bank, ha a jövő digitális pénzügyi megoldásainak fejlesztését akarja beindítani? Az előre látók a jövő fogyasztóihoz, a fiatalokhoz fordulnak. Ha megérted álmaikat, akkor megfoghatod a Z-generáció pénzügyeit és megvalósíthatod azokat a digitális szolgáltatásokat, amelyekre vágynak. Aki nem rest, az értékes gyöngyszemeket is találhat, mint ahogy a GRÁNIT Bank is rálelt többre a minap.

 

Ötletpályázat a műszakin

Amennyiben a jövő digitális banki szolgáltatásait építjük, nem árt tisztában lenni a technológiai trendekkel s ehhez nem is találhatnánk jobb partnert a Budapesti Műegyetemnél, ahol nem csak látják a technológiai trendeket, de szakmai felkészültségük révén tovább is gondolják azokat. A nagy merítés a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karán zajlott, ahol a GRÁNIT Bank hálójába 42 „gyöngy” akadt.

A sikeres fogáshoz a felajánlott összesen 1,3 millió forint értékű díjak is hozzájárultak, amelyet a nagy mustra végén Márton (Elődi), Gergely (Bihary) és Kristóf (Koncz) vihettek el a legszebben csillogó ötleteikért.

 

Ezek voltak a nyertes ötletek

Az első helyet Márton a Gránitbottal vitte el, ami az ügyféltájékoztatást automatizálná egy csetelő robot segítségével. Ez a megoldás jelentősen csökkenti a gyakori kérdésekkel kapcsolatos hívások számát, így az ügyfélszolgálat erőforrásait emelt szintű ügyféltámogatásra fordíthatja a bank.

Gránit Bank Gránitbot innováció

A nyertes Elődi Márton a Gránitbot alkalmazásával. Fotó: GRÁNIT Bank

 

A második helyen Gergely, a digitális malacpersely megoldásával végzett, amivel igazi kihívásra adott választ. Nem csak nehéz megszólítani a fiatalokat, de még nehezebb rávenni őket az előtakarékosságra. Az Appró applikáció egy olyan személyes pénzügyi menedzsment megoldás, ami a rendszeres, kis összegű megtakarításra ösztönöz. És hát tudjuk, hogy a sok kicsiből egy szép napon valami nagyobb is lehet, amiből az álmaink is megvalósulhatnak.

A Vcard, azaz a virtuális bankkártya ötletével Kristóf állhatott a képzeletbeli dobogó harmadik helyére. Az internetes vásárlások robbanásszerű fejlődésével felértékelődött a biztonságos fizetés iránti igény is. Egészen pontosan jó lenne, ha a havi díjas internetes előfizetéseinket, mint pl. a fizetős videó szolgáltatásokat, vagy a tárhelyszolgáltatásokat nem arról a kártyáról kellene kifizetnünk, amelyre a fizetésünk is érkezik. A Vcard megoldással a fizetést nem egy darab internetkártyával, hanem szolgáltatásonként megadott tetszőleges számú virtuális kártyával teljesíthetjük. Erre a megoldásra várhatóan nem csak a Z-generáció, de az Y és az X is nyitott lenne.

 

A digitális bankot a jövő építi

A GRÁNIT Bank fantáziát lát a fiatalokban és okosan használja a kreativitásukat a legújabb digitális fejlesztései megalapozásához. Az előző ötletpályázat egyik dobogós pályaműve volt a GRÁNIT Lock, amely a pénzintézet eBank mobilapplikációjába bekerülve ma is olyan egyedülálló kártyabiztonsági megoldás, amellyel egy kattintással zárolható, majd újra feloldható a bankkártya.

A bank számára kulcsfontosságú, hogy élen járjon az innovációban, ezért tavaly Európában elsőként vezette be a felhőalapú technológiára alapozott mobilfizetési megoldást, a GRÁNIT Pay-t.  Úgy tudjuk, a digitális bank IT csapata jelenleg is több újításon dolgozik. Lehet, hogy hamarosan újabb bejelentésre számíthatunk tőlük?

 

A cikk a GRÁNIT Bank támogatásával készült.

Címkék: