A szavak teremtő ereje kevés lett volna ehhez a „sikerhez”, és a felügyelet proaktív intézkedései sem lettek volna elegendőek, ha … (lásd a szükséges peremfeltételeket az EY riportjában, 8. oldal).

Érdekes viszont, hogy az angol bankok igazgatói és felsővezetői körében végzett FinTech felmérés eredménye (lásd alább) már nem tükrözi a “Világ FinTech Központja” címmel járó – FinTech – jártasságot. Nem hallottak a „legnagyobb” FinTech cégekről sem (kivétel a PayPal), így valójában azt sem tudják, mivel kell szembenézniük. (Ezen a ponton érdemes Clayton M. Chirstensen „Az innovátorok dilemmája” c. könyv üzenetét felidézni; a Kodak bukásának oka a disruptive technológiák és megoldások nem ismerete…)

Itthon Virág elvtárs szerint: “Nem kell beszarni.”

 

Íme a felmérés eredménye:

 

Kérdés, hogy a magyar bankok felsővezetői jobban teljesítenének-e egy hasonló kutatásban, mint a FinTech Világ Központjában tevékenykedő angol társaik. 

FinTechGroup“Az új digitális pénzügyi világot építjük”