Azt már tudjuk, hogy a Z-generációnak is sok a technológia, és azt is, hogy inkább fordulnak egy hús-vér emberhez, mint egy digibankárhoz. De mégis, mivel lehetne rávenni őket arra, hogy a netes bankolást válasszák? A FINTECHZONE 20 ÉVES KINGÁJA ELÁRULJA, milyen lehet egy húszévesek számára is vonzó, trendi bankos honlap vagy alkalmazás.

 

A bankos alkalmazásoknál alapvetően sokkal egyszerűbbek azok, amelyeket a Z-generáció használni szokott. Legalábbis olyan szempontból, hogy nincs bennük annyi választási lehetőség, sokkal primitívebbek.

Egy Snapchaten pl. túl sok mindent nem lehet csinálni, vagy választani: képet vagy videót raksz fel, vagy nézel meg. Esetleg üzenetet küldesz annak, akiét épp nézed. Valljuk be, nem kell hozzá túl nagy intelligencia hányados. (Hoppá, van olyan fiatal, aki ezt a kifejezést sem ismeri…)

A Facebook talán egy fokkal bonyolultabb, főleg az X-generációnak. Kicsit ilyen „visszanyal a fagyi” jellege van a dolognak, mivel kivételesen épp a kamasz gyerek tanítja meg a szüleit, nagyszüleit a facebookozásra.

 

Sokkal bonyolultabb, mint amit mi megszoktunk

A két legnépszerűbb Z-generációs alkalmazással szemben egy bank honlapján rengeteg opció van, hogy merre menjünk, mire kattintsunk, amelyek újabb és újabb opciókat ajánlanak fel.

Ettől függetlenül szerintem átláthatóak és egyértelműek a bankos honlapok (bár még nem kellett hosszasan keresgélnem semmit). Elképzelhető, hogy ha valami konkrét dolgot szeretnék megtalálni, akkor már nem lenne olyan egyszerű a keresés.

Ezért fontos a kereső mező vagy lehetőség. Az a legkiábrándítóbb, amikor a honlapoknak van kereső programjuk, de soha nem lehet megtalálni semmit. Még akkor se, ha tudod, hogy az adott címszó létezik az adott honlapon.

 

Helló kereső, hogyan működsz?

Pedig ez alapvetően egy remek szolgáltatás lenne. Nem kéne 25-öt kattintgatni, mire megtalálod, amit keresel, hanem mondjuk csak kettőt. Nyilván túlzás lenne elvárni a honlapok készítőitől, hogy olyan minőségű legyen a keresőjük, mint a Google-é. De rájönni pedig, hogy az adott kereső hogyan működik, hogyan kell beírni, ékezettel, ékezet nélkül, fejjel lefelé, az nem az ügyfél feladata…

Ezen túl nem hiszem, hogy mást lehetne tenni a Z-generációért az internetes bankolással kapcsolatban. Nem lehet „elfacebookosítani” vagy „elsnapchatesesíteni” a honlapokat a Z-generáció kedvéért, mert mi lesz az X generációs felhasználókkal.

Vagy hódoljon be mindenki a Z-generációnak, mert ők a jövő? Izgalmas kérdés…

 

Szerk.: a lengyel Alior Bank “meghallotta” a Z-generáció hangját és “faékegyszerűvé” tette a nyitó oldalát; kereső funkcióval indít. 

banki felület a Z-generáció számára, legyen faékegyszerű