Azt már tudjuk, hogy a Z-generációnak is sok a technológia, és azt is, hogy inkább fordulnak egy hús-vér emberhez, mint egy digibankárhoz. De mégis, mivel lehetne rávenni őket arra, hogy a netes bankolást válasszák? A FINTECHZONE 20 ÉVES KINGÁJA ELÁRULJA, milyen lehet egy húszévesek számára is vonzó, trendi bankos honlap vagy alkalmazás.

 

A bankos alkalmazásoknál alapvetően sokkal egyszerűbbek azok, amelyeket a Z-generáció használni szokott. Legalábbis olyan szempontból, hogy nincs bennük annyi választási lehetőség, sokkal primitívebbek.

Egy Snapchaten pl. túl sok mindent nem lehet csinálni, vagy választani: képet vagy videót raksz fel, vagy nézel meg. Esetleg üzenetet küldesz annak, akiét épp nézed. Valljuk be, nem kell hozzá túl nagy intelligencia hányados. (Hoppá, van olyan fiatal, aki ezt a kifejezést sem ismeri…)

A Facebook talán egy fokkal bonyolultabb, főleg az X-generációnak. Kicsit ilyen „visszanyal a fagyi” jellege van a dolognak, mivel kivételesen épp a kamasz gyerek tanítja meg a szüleit, nagyszüleit a facebookozásra.

 

Sokkal bonyolultabb, mint amit mi megszoktunk

A két legnépszerűbb Z-generációs alkalmazással szemben egy bank honlapján rengeteg opció van, hogy merre menjünk, mire kattintsunk, amelyek újabb és újabb opciókat ajánlanak fel.

Ettől függetlenül szerintem átláthatóak és egyértelműek a bankos honlapok (bár még nem kellett hosszasan keresgélnem semmit). Elképzelhető, hogy ha valami konkrét dolgot szeretnék megtalálni, akkor már nem lenne olyan egyszerű a keresés.

Ezért fontos a kereső mező vagy lehetőség. Az a legkiábrándítóbb, amikor a honlapoknak van kereső programjuk, de soha nem lehet megtalálni semmit. Még akkor se, ha tudod, hogy az adott címszó létezik az adott honlapon.

1

 

Helló kereső, hogyan működsz?

Pedig ez alapvetően egy remek szolgáltatás lenne. Nem kéne 25-öt kattintgatni, mire megtalálod, amit keresel, hanem mondjuk csak kettőt. Nyilván túlzás lenne elvárni a honlapok készítőitől, hogy olyan minőségű legyen a keresőjük, mint a Google-é. De rájönni pedig, hogy az adott kereső hogyan működik, hogyan kell beírni, ékezettel, ékezet nélkül, fejjel lefelé, az nem az ügyfél feladata…

Ezen túl nem hiszem, hogy mást lehetne tenni a Z-generációért az internetes bankolással kapcsolatban. Nem lehet „elfacebookosítani” vagy „elsnapchatesesíteni” a honlapokat a Z-generáció kedvéért, mert mi lesz az X generációs felhasználókkal.

Vagy hódoljon be mindenki a Z-generációnak, mert ők a jövő? Izgalmas kérdés…

 

Szerk.: a lengyel Alior Bank “meghallotta” a Z-generáció hangját és “faékegyszerűvé” tette a nyitó oldalát; kereső funkcióval indít. 

banki felület a Z-generáció számára, legyen faékegyszerű