Lassan már az élet minden területén van valaminek közösségi verziója: médiának, autós szolgáltatásnak, szponzorálásnak és lehet a biztosításnak is. Ezen alkalmazás fejlesztői visszanyúltak a biztosítások gyökeréhez, és ismét visszahoznák a közösségi élményt a biztosításokba a modern technológiák segítségével. Bemutatjuk az első FinTechShow győztesét, a Kriph.io-t.

 

Kriph.io a FinTechShow 2017 győztese

Kriph.io a FinTechShow 2017 győztese

 

Kriph.io: közösségi élménnyé tennék a biztosítást

Az elmúlt évek digitális és közösségi robbanása kicsit állva hagyta a biztosítókat: náluk nem igazán jelent meg a közösségi együttműködés lehetősége. Napjainkban, amikor már szinte mindent áthat a közösségi láz és digitalizmus, hiba lenne, ha ebből pont a biztosítás maradna ki. Legalábbis így vélik a Kriph.io nevű szolgáltatás fejlesztői, akik közösségi élménnyé tennék ezt a területet is úgy, hogy kis kockázatközösségeket hoznának létre saját szabályrendszerrel, transzparens- és demokratikus működéssel.

 

Így épül a jövő digitális biztosítási szolgáltatása

„Rengeteg modern technológiát használtunk fel (pl. telematika, BigData, gamification), amikkel biztosíthatjuk az automatikus, tényleges használat alapú díjfizetést, a kockázatközösségek védelmét, illetve ösztönözni tudjuk a biztonságos vezetést, valamint kár esetén lehetővé tesszük a lehető leggyorsabb, legkorrektebb kárrendezést” – vázolta fel az új fintech alkalmazás lényegét a Kriph.io CEO-ja, Szota Szabolcs.

Az alkalmazás technológiailag a FinTechShow időpontjára érkezett meg a tesztfázisba, amihez jelenleg tesztelőket várnak. A visszajelzéseik alapján még egészen biztosan finomodni fog a technológia, de a biztosítási elképzelésük is változhat.

„Mivel a Kriph.io alapgondolatánál is a közösségek szerepe a legfontosabb, ezért a fejlesztés/fejlődés során is nyitottak kívánunk lenni a tesztelők/felhasználók közösségének visszajelzéseire, javaslataira” – teszi hozzá Szabolcs.

 

A fiatalokat célozzák; akár felezhetik is a biztosítási díjukat

A magyar insurtech alkalmazás elsősorban azoknak kíván alternatíva lenni, akiket a legtöbb biztosító az út szélén hagyott, pontosabban „kiárazott”, azaz a 18-35 év közötti, jellemzően városi fiatalokat. Mivel a díjfizetés során a valós gépjárműhasználat számít, a jól működő közösségeknek köszönhetően akár felezhetik is majd díjukat ezek a fiatalok.

Ezen kívül a teljes folyamat online, így azoknak is hasznos lehet a Kriph.io, akik egyszerűen és gyorsan szeretnének védelmet kapni, mivel nincs szükség a körülményes papírtöltögetésre, vagy szemlére a biztosításkötést követően.