2021.03.11.

Miért bukott bele a mobiltárcák csatájába a világ egyik legnagyobb bankja?

Szerző:

Az Egyesült Államok legnagyobb bankja, a világon az ötödik legnagyobb banknak számító JPMorgan Chase március végén megszüntetni a Chase Pay digitális pénztárca alkalmazást. Az okok között találhatjuk, hogy az Egyesült Államokban a kereskedők nem voltak nyitottak a bank fizetési megoldására. A JPMorgan Chase a digitális pénztárca legnépszerűbb funkciót beolvasztja a mobilbanki alkalmazásába. A mobiltárcák harcával, a nemzetközi trendekkel és a jövő nyerteseivel részletesen is foglalkozunk május végén a PayTechShow-n.

„A Chase Pay digitális pénztárcát nagy fanfárok keretében bevezették 2015 októberében, most pedig csendesen levonul”

– írja a cikkében a Bloomberg. A JPMorgan Chase abban az időszakban rukkolt elő megoldásával, amikor megjelent az Apple Pay (2014. október), a Samsung Pay (2015. augusztus), a Google Pay (2015. szeptember) és a rivális bankok – pl. American Express (2015. július), vagy Wells Fargo (2016. május) – a saját megoldásaikkal.

A PayPal kihívójaként indult a Chase Pay

A The Wall Street Journal 2015 októberében még azt írta, hogy a Chase Pay méltó ellenfele lesz az Apple Pay-nek és a PayPal-nak, hiszen a JPMorgan Chase 94 millió kártyabirtokosa biztató alapot biztosít majd a digitális pénztárca terjedéséhez.

A bank 2015 végén úgy nyilatkozott, hogy az Egyesült Államok legnagyobb áruházláncaival (Wal-Mart, Target, Best Buy) lépnek partnerségre, hogy ügyfeleik minél több helyen fizethessenek a Chase Pay pénztárcával – írta akkor a The Wall Street Journal. Ám a bank optimista növekedési várakozásai alig négy év alatt csúfosan megbuktak.

Nem kellett a kereskedőknek

2019-ben a JPMorgan bejelentette, hogy kivezeti a Chase Pay mobilfizetési funkcióját, amellyel a hagyományos boltokban lehetett fizetni. Akkor a bank azzal érvelt, az ügyfelek jobban szeretik használni a fizikai bankkártyájukat, mint a mobiltelefonjukat fizetésre. Ekkor még a bank megtartotta az online fizetési megoldást, bár ott sem volt rózsás a helyzet – írja a Bloomberg.

2019 közepén az online kereskedők alig 1%-a vezette be a Chase Pay megoldást a Pymnts.com elemzése szerint. Miközben a PayPal már több mint 70%-os penetrációval rendelkezett ekkor az e-kereskedelemben.

Csökkentik a fizetési lehetőségek számát az e-kereskedők

Azóta a kereskedők egyre inkább arra törekednek, hogy egyszerűsítsék a fizetési folyamatot és csökkentsék az elérhető fizetési lehetőségek számát, különös tekintettel a mobilos felületekre. A webáruház tulajdonosok attól tartanak, hogy a mobilon keresztül történő vásárlások esetén a fizetési lehetőségek számossága „túlterheli” a vásárlót, ami a kosárelhagyások számának növekedését eredményezheti.

Valószínűleg ennek a trendnek az eredménye, hogy a Visa, a Mastercard és az American Express úgy döntött, nem ajánlanak külön digitális pénztárca megoldást, hanem egyesítik erejüket és közösen lépnek fel a PayPal-lal szemben. A közös fellépés eredménye lett a Click to Pay, ami egy új globális megoldássá nőheti ki magát. A PayPal-rivális univerzális megoldásról itt számoltunk be korábban.

Címlapfotó: Macrumors.com
Címkék: