A szerelem nem könnyű műfaj, és úgy tűnik ez alól a fintech startupok sem kivételek. Rád kacsint, Te visszamosolyogsz, flörtöltök. Úgy érzed, minden sínen van. Azt mondja, már csak egy kicsit kell várnod, és a Tiéd lesz, egészen. Hetekig hiteget, de mikor kezdene komolyra fordulni a dolog, faképnél hagy. Hát így jártunk mi a Monzoval.

 
Monzo szakítás

Ahogyan indult…

 
Februárban lettünk lelkes Monzonauták. Jó volt, működött, beleszerettünk. Az első kártyát még Londonba rendeltük, de leginkább itthon használtuk. A következő regisztrációkat és rendeléseket már magyar irányítószámmal indítottuk, látszólag gond nélkül. Monzo ezúttal is szólt, hogy készül a kártyánk, legyünk türelemmel, mert a rengeteg sok igénylés miatt hetekig is tarthat a sorban állás. Várakozás közben gondoltuk, elújságoljuk Nektek mindazt, amit addigi tapasztalataink alapján megtudtunk a Monzoságról, hogy senki ne maradjon ki a jóból.

…ahogyan folytatódott…

Ti pedig nem is akartatok kimaradni a jóból. És ez jó! Az viszont már nem jó, hogy Monzo csak ekkor, talán a cikk után megsokasodott magyarországi regisztráció hatására módosította a kommunikációt, és vezetett be új képernyőt. Sőt, többet is egymás után.

A visszajelzéseitekből megtudtuk, hogy Monzo most már a Sign Up-nál figyelmeztet, hogy még nem elérhető kis országunkban, de regisztrál mindenkit, és majd szól. (Ez egyébként a normál működés abban az esetben, ha valamely országban, bár az applikáció az áruházakból letölthető, a szolgáltatás azonban még nem használható.) Azóta már van, aki egy negyedikféle üzenettel is találkozott, miszerint Monzo „Coming soon to Hungary”.

 

…és ahogyan végződött.

Időközben a mi rendelésünk is végigfutott, és a kapott notifikáció szerint hepiség van, csak töltsünk fel rá 100 fontot, és már használhatjuk is. Megkértük Monzot, most már vallja be, de őszintén, hányadán áll velünk. A hivatalos kommunikáció szerint a Monzo bétája csak az Egyesült Királyságban érhető el és nincs is terv annak területi kiterjesztésére.

„…we don’t have a timeline regarding expansion to other countries as of yet. Right now we are focused on exiting our Beta program and launching our full UK current account. After that, we’ll be looking at our expansion plans.”

Nem értjük, és nem is szeretjük, de ez van, úgy tűnik Monzo nem híve a távkapcsolatnak. Velünk még jól elhitette, hogy kellünk neki szőröstül-bőröstül, de most már egyértelmű, hogy elsőként a házi nyulakra lő.

 

Mint minden szerelem végén, ezúttal is levonhatunk néhány, a jövőre nézve hasznos konzekvenciát:

  • Lenne rá igény itthon is. Mármint a dobozon kívül gondolkodó, mobile-only challenger bankokra. Nagyon és még úgy is, ha nem tud mindent, amit a hagyományos hazai versenyzők.
  • A fintech startupok olyanok, mint a nők. A reakcióik néha kiszámíthatatlanok, a gondolataikat pedig ki kell találnod. Újra betűről-betűre átböngésztük a Monzo Terms and Conditions fejezetét, de továbbra sem találjuk benne azt a passzust, miszerint a béta UK only.
  • Minden – csak akkor – jó, ha jó a vége. És hangosan lelkendezni is csak ez után érdemes. Ezért most inkább csak csendben szólunk, hogy bár hivatalosan szakítottunk Monzoval, azért a próbálkozást még nem adjuk fel 😉