A minap a FinTech Groupnál megrajzoltuk a “FinTech Big Picture” mintájára az “InsurTech Big Picture”-t is, azaz összegyűjtöttük azokat a “fintech” cégeket, amelyek kifejezetten a biztosítási iparágra fókuszálnak. Utóbbiakat hívjuk InsurTech cégeknek (megjegyz.: az elmúlt hónapokban összesen több mint 100 insurtech, illetve biztosítási digitális best practice-t elemeztünk. Az eredmény: 300 oldalas elemzés).

 

Ezek az insurtech cégek azt a célt tűzték ki, hogy “uberizálják” a biztosítási iparágat, azaz olyan drasztikus átalakulást idézzenek elő az iparágban, mint amit az Uber, az Airbnb, vagy egyéb sharing economy cégek tesznek a saját iparágukban.


Alább a kerekasztalban tett további főbb üzeneteim:

  • Magyarországon a bankok és a biztosítók honlapjainak egy jelentős százalékát un. “fekete lyukak” teszik ki. Ezek azok a területek a weboldalon, amelyekre érkezve az ügyfél vagy elveszik a navigációban, vagy elveszíti az érdeklődését a szolgáltatás iránt.
  • A hazai biztosítóknak újra kell értékelniük a jelenlegi front-end megközelítésüket, különben a “digitális tér halál völgyébe” fognak kerülni.
  • A P2P modelleket nem lehet megállítani, mint ahogy a sharing economy fejlődését sem. Ugyanakkor ez egy lehetőség is egyben a hagyományos biztosítóknak a megújulásra. A digitális transzformáció szerves részét kell képeznie – mind infrastrukturálisan, mind a szervezeti kultúrát tekintve – az új modellek adaptálási lehetőségének. Open API, modularitás stb. lesznek a következő évek főbb digitális fejlesztési csapásirányai a biztosítási iparágban is.
  • Karotta szerint az önvezető autók megjelenésére az utakon legalább 10 évet kell várni. A Google szintén 2025-re datálja a saját önvezető autóinak (pl.: Koala) piacra dobását. Szóval, egyelőre még nem kell sietni az önvezető autókra “gyártott” biztosítási termékek BC-jével. Ugyanakkor a telemetria alapú gépjármű biztosítási termékek kora beköszöntött; “2020-ra az Egyesült  Államokban a biztosítók 40%-a tervez ilyen terméket a piacra dobni”.
  • “Attól, hogy nem ismerjük a legjobb gyakorlatokat, még nem jelenti azt, hogy azok nem léteznek. Már ma is vannak olyan (direkt) biztosító társaságok, akik “bonyolult” és összetett élet és nem-élet biztosítási termékeket értékesítenek úgy, mint ahogy az Amazon értékesít könyveket az interneten keresztül.

 

Mi, a FinTech Groupnál a Digitális Szolgáltatói Modellek kialakítása során nemcsak stratégiát alkotunk, hanem inspirálunk is. Szeretjük azt, ami csinálunk, és ezt a lelkesedést ágyazzuk bele a partnerünk szervezeti kultúrájába (is). A közös munka során megtanítjuk azokat a módszereket, amelyekkel a szervezet képes lesz saját innovációs képességeinek fejlesztésére és kiaknázására.

 

FinTechGroup: “Az új digitális pénzügyi világot építjük”