“Szabad felvenni hitelt, ha valaki okosan csinálja”. “Attól félek a legjobban, hogy átvernek, és nem tudom visszafizetni”. A Z generáció a pénzügyi világválság közepén találkozott a pénzügyekkel, így nem csoda, ha a hitel számukra az igazi szitokszó a banki világból. Kinga mindent elárul, amit tudni akartál a Zigitális generáció gondolatairól!

 

 

A világválság gyermekei

Ha valami a Z generációval kapcsolatban a legnagyobb kihívás a bankoknak, az a nagybetűs HITEL. Nem csak azért, mert minden nyolcadik tizenéves ért a pénzügyekhez, hanem azért is, mert a 2008-as világválság kellős közepén tudatosult bennük az, hogy mire is jó valójában a pénz.

Így aztán a bankválság, a devizahitelválság, a pénzügyiválság, tehát a nagybetűs VÁLSÁG ömlött rájuk az interneten, a tévében és a vacsoraasztalnál. Bár a Z generáció alapvetően nem tartja rossznak a kölcsönt, de a hitelintézetekkel szembeni bizalmatlanság úgy tűnik, a vérükben van.

 

10 Z-generációs gondolat a hitelről

A Fintechzone 20 éves Kingája 10 kendőzetlen gondolata a “nem éppen baráti kölcsönökről”, a hitelfelvételről, és arról, hogyan lehetne őt rávenni arra, adóssítsa el magát egy lakás miatt.

    1. Hogy mitől félek a legjobban? Hogy átvernek, és végül nem tudom visszafizetni.
    2. Szabad hitelt felvenni, ha valaki okosan csinálja.
    3. Alapvetően nem rossz dolog a hitel . Viszont ahogyan az emberek és a bankok használják, az nem kifejezetten pozitív. A bankok nagyon okosan tudnak olyan ajánlatokat tenni, amit a meggondolatlan ember remek biznisznek gondol. De sajnos rengeteg olyan ember vesz fel hitelt, akinek fogalma sincs róla, hogy mit csinál.
    4. A bankok okosan elrejtenek jó néhány kiskaput, amit végülis tegyenek, valamiből nekik is meg kell élniük… De pontosan arra alapoznak, hogy azokat a kisbetűs részeket a sok „okos” ember nem fogja elolvasni.
    5. A reklámok szerint mindenre hitelt kéne felvennünk. Karácsonyra nem tudsz Xboxot venni a fiadnak? Hát akkor vegyél fel hitelt, mert a jó anyák vesznek Xboxot… És ugye itt kezdődik az érzelmi zsarolás, amit szintén a meggondolatlan embereknek találtak ki.
    6. Ha nem kellene mindenhonnan azt hallanunk, hogyan adósodnak el az emberek és hogyan csapnak minket be a bankok, az már egy jó kezdés lenne ahhoz, hogy a Z generáció számára is “barátságos” legyen egy hiteltermék.

  1. Hogy kell-e félni a hitelfelvételi procedúrától? Bár még sosem vettem fel hitelt, de valószínűleg idő és energiaigényes lehet.
  2. Alapvetően a szüleimtől szoktam kérdezni a pénzügyekről. Ha ők nem tudnak válaszolni, vagy egyértelműen olyan a kérdés, akkor jöhet az internet. De egy bankot felhívni egyáltalán nem jut eszembe, mert minden bizonnyal így is rengetegen telefonálnak nekik jobbnál jobb kérdésekkel.
  3. Egy chates alkalmazás is jó lenne, hiszen nem kellene órákat, napokat, heteket várni egy válasz e-mailre. A másik oldalon lévő személy kicsit jobban rá lenne kényszerítve, hogy gyorsabban válaszoljon.
  4. Tudom, hogy Z generáció, meg internet világa és miegyéb, de én személy szerint jobban bízom a személyes kommunikációban, így hitelt csak face2face kötnék. Élőben sokkal könnyebb kommunikálni, és már bocsánat, de nehezebben verik át az embert.

 

+1 Arra a szintre kéne eljutniuk az embereknek értelmileg, hogy ne a bankok tartsák őket sakkban, hanem a részleteket ismerve ők tudják irányitani a saját pénzügyeiket.