Nem kell sok dolog, hogy szerelembe essünk valakibe. Elég a nézése (meg a járása), esetleg a jó humorérzék, akinek az a fontos, vagy egyszerűen CSAK és kész. Egy fintech cég 3 ok miatt szerethet bele egy bankba lehet jó partnere egy banknak. Mutatjuk. [Ha nem hiszel nekem, próbáld ki az MKB FinTech Program keretében.]

 

Az egyik: az ügyfelek bizalma

A bank egyszer már bizonyított, nem véletlenül van sokkal nagyobb és jól megérlelt ügyfélbázisa (még a legkisebbeknek is), mint egy újonc vagy 1-2 éves fintech cégnek. Egy sokéves múlttal és tapasztalattal a háta mögött egy bank nagyobb bizalmi tőkével bír, mint pl. egy kétfős garázscég.

 

A másik: az ügyfelek elérése

A korai fintech cégeknek vödörszámra kellene önteniük a forint- és eurómilliókat, hogy releváns méretű ügyfelet elérjenek és akviráljanak. Nem, a fintech cégek többségének NINCS ennyi tőkéje az elején. Egy banknál pedig már ott vannak az ügyfelek.

 

A harmadik: a szabályozás

Talán a legnagyobb falat, megfelelni a számos és szövevényes banki szabályozásnak. Ezeken a procedúrákon és macerákon a bankok már áthámozták magukat. Mindez egy fintech cég számára túl nagy feladat lehet az elején (és menet közben is). Ezt a terhet egy bank képes levenni már az elején (és menet közben is).