“A következő hetekben olyan dolgokat fogunk bejelenteni, amelyek új korszakot nyitnak a hazai digitális bankolásban. Új bankot építünk, amelyhez újfajta gondolkodásmód is kell, mint a FinTech startup-oknál. Ezt a fajta FinTech vállalkozó szellemet vezetjük be hamarosan az MKB Bankban.”

mondja Márk (Hetényi, az MKB retail és a digitális vezérhelyettese)  A Grundon egy kávé közben. Kicsit szokatlan a helyválasztás egy bankvezértől; melyik bankár megy a nyóckerbe?

Majd egy ponton leesik, a megújulás környezetében vagyunk; itt van a Google tehetséggondozó programja, itt van a kerület első Közösségi Kertje, itt váltja a múltat a jövő. Márkkal a bankok-fintech startupok együttműködéséről beszélgetünk. A digitális vezér, aki nemcsak core-rendszert cserél, de „újrahuzalozza” a bankosok fejét is.

 

Tényleg beleáll egy hazai bank a FinTech story-ba?

12 hónappal ezelőtt a hazai bankosok többsége múló betegségként, vagy enyhe allergia rohamként tekintett a FinTech jelenségre. Mára nincs olyan bank Magyarországon, amely ne kezdte volna el boncolgatni ezt a témát. Márk pár hónappal ezelőtt bejelentette, nyitott a FinTech cégekkel való együttműködésre és ezt “egy gyönyörű barátság kezdetének” nevezte. Akkor azt hittem, itt egy újabb bankár, aki a jövőről beszél, de még a múltban él. Pofára estem. Márk azért akart találkozni, hogy megossza velem, hamarosan elindul Magyarország első FinTech Bankja. Szóval, az MKB tényleg beleállt a story-ba…

 

A 3K-s tech savvy bankár

Kütyünyomogatós, Kísérletezős, Kíváncsi. Ez az a 3K, ami mozgatja ezt a fazont. Keresi az új ötleteket, az új megközelítéseket a digitális térben, és keresi a FinTech startup-okat, a “doer”-eket, a genius-okat, akik másként gondolkodnak a digitális bankolásról. Nagyívű programot vízionál, amelyben a bankos és a fintech startupper együtt építik, crowdsourced a jövő bankját. Cool! Mintha a Tandem bank alapítóival beszélgetnék Londonban.

 

Open innovation

Márk stratégiája kristály tiszta: open innovation.

“Ha nem nyitod ki az elefántcsonttornyot, akkor le fogsz maradni a digitális viadalban. Ott van az a több százezer digitális felhasználó, akik élményt várnak a digitális bankolástól. Ha minden nap ugyanazt a taposó malmot nyomod, akkor kevésbé leszel nyitott az új dolgokra. Nem akarunk ebbe a hibába beleesni, ezért kinyitjuk a bank kapuit és beengedjük azon Magyarország legkreatívabb elméit.”

Röviden felvázolja a főbb stratégiai pontokat és azt kell mondjam, ez az ember tudja, mit csinál.

Szóval, A Grundon vagyunk, a Google mellett és Márk egy olyan banki szervezeti kultúrát akar felépíteni, mint a Google. Most ennyi fért bele, de hamarosan megírom a részleteket is.