Igen. Bővebben: igen, ha sikerül elhagyni a komfortzónánkat. Mert még elég sokan abban ülünk.

 
Az első MKB FinTech Akadémián Madar Norbert előadásában a rengeteg szám közül az egyik legérdekesebb a következő volt:

sokan vannak még ezen a 93 ezer km2-en, akik csak és kifejezetten készpénzfelvételre tartják a bankok kicsi plasztikdarabját.

Hiába kószál az országban több mint egy millió okostelefon és vásárol online több mint 2 millió honfitársunk, a hétköznapi pénzes ügyleteket szeretjük egyszerűen, vagy inkább kényelmesen űzni.
 
 
De ez az egyszerűség és kényelem sokaknak még a ’90-es évek végének egyszerűségét és kényelmét jelenti. Szeretnek odaslattyogni az automatákhoz, hogy pénzt vehessenek ki, és szeretnek beballagni a bankfiókokba, hogy ott kedélyesen elbeszélgethessenek az ügyfélszolgálatossal.

Miközben ma már akár több nap, de legfőképp több üzlet is abszolválható úgy, hogy ne érjen a kezünk bankóhoz.

 
Tehetjük mindezt okostelefonnal a kezünkben, de online bárhogyan.
 
 
Azonban egy valamit fontos hozzátenni:

aki netbankol, az még nem feltétlen lesz fintech-hívő, de még használó se nagyon.

Hiba lenne mindent a felhasználókra bízni, tőlük csodát és változást várni. Ezért kell a bankoknak IS kierőszakolni, bocsánat, elébe menni a változásoknak, ha nem az élükre állni. Nagyon nehéz, de nem lehetetlen feladat. Az a több mint egy millió okostelefon bizakodásra adhat okot, még akkor is, ha mellette csak fészbukol valaki, vagy épp a lufikat hajkurássza a munkából hazafelé menet.