A minap a Computerworld kereste a legjobb mobil banki app-ot Angliában (Lásd még a The Memo videóját Ben Goldsmith-szel). Az eredmény; TOP3:

  1. Lloyds Bank Mobile Banking [iTunes],
  2. Barclays Mobile Banking [iTunes],
  3. NatWest [iTunes].

Íme, mely feature-ökkel tűntek ki az előbbi mobil banki app-ok:

[Véleményünk szerint a Barclays Features Store megközelítése über cool(!) és mi a Barclays-nak adtuk volna az első helyet.]

 

Mi a helyzet itthon?

A minap adtuk közzé a TOP10 hazai pénzügyi applikációról a rövid értékelésünket az iTunes, a Google Play és az App Annie metrikái alapján. A számok egyfajta képet mutatnak a hazai helyzetről, ám arról már kevesebbet, hogyan is gondolkodnak a bankvezérek a mobil applikációk szerepéről (és szükségességéről) a digitális térben. Íme egy pár jó példa a magyar bankvezérek legelrettentőbb megnyilvánulásaiból:

  1. “Olyan mobil banki applikációt szeretnénk, amelyhez 2 évig nem kell hozzányúlni.”
  2. “A mobil banki applikáció ugyanazokat a szolgáltatásokat nyújtsa, mint az internet bankunk.”
  3. “Letöltené vki a mobil banki app-unkat a telefonomra?”

Szerencsére azért jó példákkal (és digitálisan érett bankvezérekkel is) találkozunk; az elmúlt hónapokban jött ki a K&H, a CIB, az MKB és az Erste a (legújabb) mobil banki applikációjukkal, amelyek UX és UI szempontból is hozzák a nemzetközi szintet:

  • letisztult design,
  • könnyű alkalmazhatóság,
  • gyors ügyintézési lehetőség.