Azonnali Fizetés

Minden élethelyzetben

Indulás:

Nap

:

Óra

:

Perc

:

Mp

Azonnali Fizetés Szolgáltató Centrum – Powered by FinTechGroup

Azonnali fizetés.

Mindenkinek előnyös

A Magyar Nemzeti Bank 2017. évi döntése alapján a GIRO és a Magyarországon működő bankok 2019. július 1-jén üzembe helyezik Magyarország új fizetési infrastruktúráját, az azonnali fizetési rendszert, amelyen keresztül minden belföldi fizetési tranzakció 5 másodpercen belül megvalósul.

Az új fizetési rendszer eredményeként jelentősen csökkennek a fizetéshez, az áruk és szolgáltatások ellenértékének beszedéséhez kapcsolódó társadalmi költségek, ami a szolgáltatóknak költségmegtakarítást, a lakosságnak kedvezményeket jelenthet.

Minden élethelyzetben.

Üzletben

Webshopban

Futárnál

Parkolásnál

Számlák

Adók, illetékek, bírságok

Hiteltörlesztés

Iskolai befizetések

Pénzküldés

Számla “szétdobása”

Adományozás

Üzleti számlázás

Így működik.

Az azonnali fizetéshez – és a kiegészítő szolgáltatásokhoz (pl. a fizetési kérelemhez, vagy a mobiltelefonszámra történő pénzküldéshez stb.) – a fizető fél részéről csupán egy bankszámlára és internet banki hozzáférésre van szükség.

A fizetési szituációtól függően szükségünk lehet az internet hozzáféréssel rendelkező okostelefonunkra is, ha például a kávénkat, vagy az interneten megrendelt csomagunkat utánvéttel fizetnénk ki.

A lakosság felkészültsége az azonnali fizetésre és a kiegészítő szolgáltatásokra

%

Bankszámlával rendelkezik

%

Okostelefonnal rendelkezik

%

Internetbankkal rendelkezik

18+ hazai lakosság – MNB, Eurostat, We Are Social, NMHH adatai és FinTechGroup elemzése alapján

Új helyzet.

Új üzleti lehetőségek:

01

Bankszámláról bankszámlára 5 másodpercen belül

Hétvégén, banki nyitvatartási időn túl is azonnal megérkeznek a 10 millió forint alatti belföldi banki utalások a fogadó félhez. Az azonnali fizetési rendszer folyamatos (24/7/365) működése és az 5 másodperces időhatár új innovatív fizetési szolgáltatások bevezetésére nyújt lehetőséget a szolgáltatók, az üzletek, a kereskedők, az üzleti szereplők számára.

02

Fizetéshez kapcsolódó költségek csökkenhetnek

Az áruk és szolgáltatások ellenértékének kifizetésére a szolgáltatók jelenleg is számos lehetőséget biztosítanak, pl. készpénz, bankkártya, csoportos beszedési megbízás. Ezek költségei nemcsak a kiskereskedők, az üzletek, a webshopok, de a legnagyobb szolgáltatók, közművek, országos kereskedelmi láncok, biztosítók, telekommunikációs cégek számára is jelentős kiadással járnak. Az azonnali fizetési lehetőségekkel valamennyi üzleti szereplő csökkentheti a fizetéshez kapcsolódó költségeit.

03

Új lehetőség: Fizetési kérelem

Az azonnali fizetési infrastruktúrán számos új fizetési megoldás, kényelmi (ún. kiegészítő) szolgáltatás lesz elérhető. Ezek közül az egyik a fizetési kérelem, amivel lehetővé válik a számlák egyetlen kattintással való kifizetése mobilról, tabletről, vagy a számítógépről.

Ez a megoldás különösen hasznos lesz a nagy ügyféleléréssel rendelkező rendszeres számlakibocsátók mellett például a webshopok, futárok, kisebb üzletek számára is.

04

Új lehetőség: másodlagos számlaazonosítók

A pénzküldéshez, vagy például a fizetési kérelem fogadásához a jövőben elegendő lesz a bankszámla helyett a mobiltelefonszám, e-mail cím, vagy adószám megadása.

A számlavezető bankunknál dönthetünk majd arról, hogy bankszámlánkhoz melyik másodlagos számlaazonosítónkat rendeljük. A másodlagos számlaazonosítói adatbázist a GIRO üzemelteti, amely adatbázishoz – meghatározott feltételek mellett – a bankokon kívül nem pénzforgalmi szolgáltatók is hozzáférhetnek majd.

05

Határtalan innovációs lehetőségek

Az azonnali fizetési infrastruktúra úgy kerül kialakításra, hogy a piaci szereplők szerteágazó kiegészítő szolgáltatásokat hozhassanak létre. A legkülönbözőbb élethelyzetekre szabott, a technológiai lehetőségek széles tárházára (pl. QR, BLE – Bluetooth Low Energy, NFC – Near Field Communication) alapozható fizetési megoldásokat fejleszthetnek az innovációban érdekelt szereplők.

A fejlesztők munkáját a GIRO a szabálykönyvek rendelkezésre bocsátásával is támogatja.

Azonnali lehetőségek.

Az azonnali fizetési megoldásoknak elsősorban ott lehet nagyobb tere, ahol:

  1. Magas a készpénzes tranzakciók aránya.
  2. Magas a bankkártya elfogadás díja.
  3. Alacsony az ügyfélélmény.

Példák a készpénzes tranzakciók arányára

%

KÖZÜZEMI ÉS EGYÉB SZÁMLÁK FIZETÉSE

%

ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM

%

HAGYOMÁNYOS KISKERESKEDELEM

MNB, GKI Digital, KSH adatai és a FinTechGroup elemzése alapján

Azonnali Fizetés Szolgáltató Centrum.

Küldetésünk

Küldetésünk a hazai piaci szereplők és üzleti végfelhasználók felkészítése a pénzügyi közvetítői rendszert érintő szabályozói változásokra, a legújabb technológiai lehetőségekre.

A fintech lehetőségek, a PSD2 kihívások mellett az azonnali fizetési szolgáltatásokban rejlő potenciálok kiaknázásában segítjük az érintetteket. Ennek érdekében kialakítottuk az Azonnali Fizetés Szolgáltató Centrumot.

Célunk

A célunk, hogy

  1. az Azonnali Fizetés Szolgáltató Centrumon keresztül minél többen használhassák ki az azonnali fizetési megoldások előnyeit.
  2. Partnereinkkel közösen end-to-end azonnali fizetési megoldásokat kínáljunk valamennyi üzleti szegmensben.
  3. Segítsük az azonnali fizetési rendszerre való közvetlen felcsatlakozást, amennyiben a szolgáltató ezzel kerül a legelőnyösebb helyzetbe.

Eszközeink

A célok eléréséhez az alábbi eszközökkel, megoldásokkal segítjük üzleti partnereinket:

  1. Workshopokkal és edukációs anyagainkkal készítjük elő a közös munkát.
  2. Az azonnali fizetési kalkulátor segítségével feltárjuk a költségcsökkentési lehetőségeket.
  3. Üzleti szcenárió elemzésünkkel és játékelméleti modellünkkel segítjük a fizetési szegmensstratégia kialakítását.
  4. Az üzleti számítások alapján előkészítjük az azonnali fizetési megoldások portfólióját és meghatározzuk a lehetséges megoldásszállítók körét.

Kapcsolat.

Amennyiben szeretné kihasználni az azonnali fizetés lehetőségeit, kérjük, a kapcsolatfelvétel céljából töltse ki az alábbi űrlapot! A megadott adatokat a “Felhasználási feltételek és adatvédelmi szabályzat” szerint kezeljük.

2 + 10 =

*Ezúton tájékoztatjuk a tisztelt érdeklődőket, hogy kizárólag a céges e-mail címről érkező megkereséseket kezeljük. Az ingyenes e-mail szolgáltatóknál regisztrált e-mail címről érkező megkereséseket kapacitás hiányában nem kezeljük. Köszönjük megértésüket!