“Mi ezeket soha nem használnánk; a (Facebook) Messenger-en keresztül nem akarunk pénzt küldeni, és a hazai mobilfizetési app-okat sem használjuk. Mobillal parkolunk, de azt meg nem hívjuk mobilfizetésnek.” – osztotta meg véleményét szűk szakmai körben két huszas évei elején járó srác. Ők a magyar millenniumi generáció tagjai, az egyik srác 21 éves és a BME-n tanul, a másik 20 éves és Angliában.

 

Véleményük szerint a mostani mobilfizetési szolgáltatóknak fogalmuk sincs, milyen fizetési szolgáltatásokat használnának a millenniumi generáció tagjai.

 

A Mobiltárca Meetup tanulságai

Csütörtök este szűk “baráti” körben, a Cellum, az Astron, a Mobiltárca Szövetség, a Telekom, az OTP, a Cetelem, a Magnet szakértőivel és érdeklődőivel beszélgettünk a “Mobiltárcák és a FinTech” cégek kapcsolatáról, amelybe a millenniumi generáció két képviselője is bekapcsolódott.

Miután kiveséztük a hazai mobilfizetési piac gyöngyszemeit, a két srác kb. 1 perc alatt vágta ki az ablakon a hazai mobilfizetési app-okba fektetett eddigi kb. 5-10 milliárd forintot.

Szerintük a millenniumi generációnak a millenniumi generáció tagjai tudnak csak használható mobilfizetési megoldásokat fejleszteni, mivel Ők ismerik a legjobban, mire van szükségük generációjuk tagjainak. A jelenlegi megoldásokat nem használják.

 

(Óvatosan azt is elárulták, valójában van egy ötletük, amely sexy lenne a Z generációnak.)

 

Nem beszéljük a Z generációs nyelvet?

Nem a magyar virtus tört ki a két srácból, valójában egyre több ilyen kijelentéssel, megnyilvánulással találkozni más országok legfiatalabb Y, valamint legidősebb Z generációjának vállalkozó kedvű tagjaitól is.

Szakállas már az a “kisszínes”, amikor az egyik nemzetközi tanácsadó cégnél a gyakornok készített egy kutatást a peer-jében, Ők mire használják az internetet; az eredmény döbbenetesen (és sokkolóan) eltérő volt a piackutató cégek megállapításaitól.

A minap elindult a kifejezetten az egyetemistákat megcélzó mobil banki app, amelyet egyetemisták fejlesztettek egyetemistáknak. Ez a Loot: “A new banking experience.

Mit üzentek a Loot alapítói a bankoknak?

“Az egyetemisták egyáltalán nem úgy akarják és nem olyan formában kezelni a pénzüket, mint ahogy azt a bankok gondolják. Azokat az app-okat az egyetemisták soha nem fogják használni.”

 

 

fintechzone-loot

 

Mit mond a magyar Z?

Nem voltunk rest és gyorsan körbekérdeztük szűkebb ismerősi körünk millennium tagjait és az alábbiakat kaptuk vissza:

  • “Tudjak pénzt küldeni gyorsan, telefonszámra, vagy Facebook névre.”
  • “Ha küldök, ne kelljen várni azzal, hogy odaérjen.”
  • “Ne legyen külön kód az alkalmazáshoz, legyen ujjlenyomat azonosítás”.
  • “Lássam, mennyi pénzem maradt.”
  • “Azonnal megkapjam a nekem küldött pénzt.”

 

“Jogi nyilatkozat”: a fenti hivatkozások nem reprezentatívak, de tanulságosak. Érdemesnek tartjuk megszólítani a fiatalabb generációt is és fókuszcsoportok, brainstormingok keretében együtt gondolkodni velük. Ebből a felismerésből kiindulva hamarosan elindítjuk Magyarország első FinTech Akadémiáját.