Digitálisból

Intelligens

360o-ban

1 téma:

Intelligens [AI-natív] Bank

2 perspektíva:

banktech & fintech

2 nap:

2025. szeptember 15-16.

1. nap

2025. szeptember 15.

banktech

show

Első 180o: Technológiák és megoldások az AI-alapú Intelligens bank DNS-ében

Digitálisból

Intelligens

360o-ban

2. nap

2025. szeptember 16.

fintech

show

Második 180o: Digitális élmény és értékteremtés AI-ra hangolva

„Az intelligencia nem csupán digitalizáció.”

A digitalizáció következő evolúciós szintje:

INTELLIGENS [AI-NATÍV] BANK

INTELLIGENS
[AI-NATÍV] BANK

AI-natív bankok 360o-os nézőpontból

Agile
Sec
Ops
IT
Bizz
Adat

Agilitás és gyors skálázódás AI támogatással

Hogyan támogatja az AI a gyors növekedést?

AI-alapú compliance & biztonság

Hogyan alkalmazható AI kibervédelmi, csalásmegelőzési és compliance célokra?

AI-natív operáció és DevOps

Hogyan alakíthatók ki AI-alapú automatizált működési folyamatok?

Banki architektúra és infrastruktúra AI-alapú megújítása

Hogyan válhat egy meglévő bank AI-natívvá technológiai szinten?

Új üzleti modellek és szolgáltatások AI-alapon

Hogyan alakítják át az AI-natív megoldások a banki termékportfóliókat?

Újgenerációs adathasználat

Hogyan épül be az AI a kockázatértékelési és hitelezési modellek új generációjába?

banktech nézőpontok:

  • IT infrastruktúra és architektúra
  • Operáció és folyamatok
  • Biztonság és compliance

fintech nézőpont:

  • Üzleti modellek és szolgáltatások
  • Ügyfélélmény és adatvagyon
  • Agilitás és skálázódás

banktech nézőpontok:

Banki architektúra és infrastruktúra AI-alapú megújítása

Hogyan válhat egy meglévő bank AI-natívvá technológiai szinten?

AI-natív operáció és DevOps

Hogyan alakíthatók ki AI-alapú automatizált működési folyamatok?

AI-alapú compliance & biztonság

Hogyan alkalmazható AI kibervédelmi, csalásmegelőzési és compliance célokra?

fintech nézőpontok:

Új üzleti modellek és szolgáltatások AI-alapon

Hogyan alakítják át az AI-natív megoldások a banki termékportfóliókat?

Újgenerációs adathasználat

Hogyan épül be az AI a kockázatértékelési és hitelezési modellek új generációjába?

Agilitás és gyors skálázódás AI támogatással

Hogyan támogatja az AI a gyors növekedést?

Mit jelent valójában az „AI-natív” bank a gyakorlatban?

Hol tartanak a hagyományos bankok az AI integrációjában?

Mik a legjobb gyakorlatok AI-vezérelt banki projektek lebonyolítására?

Hogyan alakul a versenyhelyzet az AI-natív megközelítés miatt?

Evolúciós fázisok a banki működésben:

Monolittól az AI-natív bankig

Úton a digitálistól az intelligensig

1980-2000 között

2000-es évek elejétől

2010-es évek közepétől

Napjainktól

Monolitikus
IT-korszak

Digitalizáció korai szakasza

Platformosodás
korszaka

AI-natív bankok
korszaka

Architektúra:

mainframe

SOA

microservices

AI-fabric

Ügyfélélmény:

bankfiók-alapú

multi-channel

omni‑channel + partnerség

hiperszemélyes, prediktív

Innovációs sebesség:

alacsony

közepes

magas

extrém

Kulcs-technológiák:

COBOL

web-alapú technológiák (pl. AJAX, .NET, Java), virtualizációs technológiák

API‑first, microservices, konténerizáció, felhő

GenAI, LLM‑agentek, self‑optimizing core, real‑time ML

Jellemzők:

nehézkes, merev rendszerek, egy központi platformra épülő, silókban működő IT-megoldások, manuális folyamatok, batch‑kötegelt feldolgozás

online és mobilbanki megoldások megjelenése, többcsatornás kiszolgálás (multichannel), alapvető folyamatok digitalizációja, de még meglévő legacy rendszerekkel

felhő alapú infrastruktúrák, API-kra épülő platformok, nyílt bankolás, integrált digitális csatornák, személyre szabott ajánlatok

AI-alapú működés, teljesen automatizált, önoptimalizáló folyamatok, személyre szabott valós idejű szolgáltatások

Hatás a működésre:

lassú alkalmazkodás, korlátozott skálázhatóság

javuló ügyfélélmény, kezdetleges adatvezérelt döntések

agilis működés, gyors termékbevezetés, jelentősen javuló ügyfélélmény

magas fokú intelligens automatizáció, ügyfélközpontú, azonnali reagálás, folyamatos tanulás és adaptáció, üzleti agilitás drámai növekedése

1980-2000 között

Monolitikus
IT-korszak

  • Architektúra: mainframe

  • Ügyfélélmény: bankfiók‑alapú

  • Innovációs sebesség: alacsony

  • Kulcs-technológiák: COBOL

  • Jellemzők: nehézkes, merev rendszerek, egy központi platformra épülő, silókban működő IT-megoldások, manuális folyamatok, batch‑kötegelt feldolgozás

  • Hatás a működésre: lassú alkalmazkodás, korlátozott skálázhatóság

2000-es évek elejétől

Digitalizáció korai szakasza

  • Architektúra: SOA

  • Ügyfélélmény: multi‑channel

  • Innovációs sebesség: közepes

  • Kulcs-technológiák: web-alapú technológiák (pl. AJAX, .NET, Java), virtualizációs technológiák

  • Jellemzők: online és mobilbanki megoldások megjelenése, többcsatornás kiszolgálás (multichannel), alapvető folyamatok digitalizációja, de még meglévő legacy rendszerekkel

  • Hatás a működésre: javuló ügyfélélmény, kezdetleges adatvezérelt döntések

2010-es évek közepétől

Platformosodás
korszaka

  • Architektúra: microservices

  • Ügyfélélmény: omni‑channel + partnerség

  • Innovációs sebesség: magas

  • Kulcs-technológiák: API‑first, microservices, konténerizáció, felhő

  • Jellemzők: felhő alapú infrastruktúrák, API-kra épülő platformok, nyílt bankolás, integrált digitális csatornák, személyre szabott ajánlatok

  • Hatás a működésre: agilis működés, gyors termékbevezetés, jelentősen javuló ügyfélélmény

Napjainktól

AI-natív bankok
korszaka

  • Architektúra: AI‑fabric

  • Ügyfélélmény: hiperszemélyes, prediktív

  • Innovációs sebesség: extrém

  • Kulcs-technológiák: GenAI, LLM‑agentek, self‑optimizing core, real‑time ML

  • Jellemzők: AI-alapú működés, teljesen automatizált, önoptimalizáló folyamatok, személyre szabott valós idejű szolgáltatások

  • Hatás a működésre: magas fokú intelligens automatizáció, ügyfélközpontú, azonnali reagálás, folyamatos tanulás és adaptáció, üzleti agilitás drámai növekedése

Mit hoz az AI-natív bankok korszakra?

Benchmarkok, tapasztaltok és ígéretes megoldások a core rendszerektől az új működési és üzleti modellekig 360 fokban:

1. nap

2025. szeptember 15.

banktech

show

Első 180o:

Technológiák és megoldások az AI-alapú Intelligens bank DNS-ében

2. nap

2025. szeptember 16.

fintech

show

Második 180o:

Digitális élmény és értékteremtés AI-ra hangolva