Ha az Amazon képes előre jelezni, hogy mit vásárolunk legközelebb, miért ne reagálhatna egy bank is proaktívan az élet változásaira? Milyen lenne az a bank, amely nemcsak kiszolgál, hanem folyamatosan az ügyfelek jövőjén dolgozik?
A generatív AI, az Agentic AI és az AI-ügynökök már nem csupán a digitalizáció következő fejezetét nyitják meg — hanem egy olyan mélyreható átalakulást, amely alapjaiban írhatja újra a pénzügyi intézmények működési, szervezeti és üzleti logikáját.




A Generatív AI paradoxon arra a jelenségre utal, hogy bár óriási energiát, figyelmet és tőkét fektetnek vállalatok a generatív AI-alapú technológiákba, a nagy volumenű, kézzelfogható üzleti hatás a legtöbb szervezetnél még nem jelent meg. Az AI-ügynökök ezt a paradoxont oldhatják fel.



A FinTechShow hagyományai szerint idén is bemutatkoznak azok az új, ígéretes technológia-alapú innovációk, amelyek hozzájárulhatnak a bankok, pénzügyi szolgáltatók értékteremtéséhez: a működés hatékonyságánának növelésétől a szervezetfejlesztésen át az értékesítés és üzletfejlesztés segítéséig.


Hogyan fordítjuk az AI-hype-ot kézzelfogható üzleti működéssé? Mit mutatnak a valódi qvik használati minták? Mit tanulhatunk a Nexi Group AI-alkalmazásaiból – csalásmegelőzés, ügyfélélmény, hatékonyság terén? KVR: mi működik, mi szorul finomhangolásra, és merre tovább?
A jövőben azok a fintech cégek lesznek sikeresek, amelyek a legjobban tudják „keresni az AI kegyeit” – mert az AI válik a vásárlási döntések tényleges meghozójává.
A jövő fintech sikerének kulcsa tehát nem a fogyasztó, hanem az AI „kegyeinek keresése”.
Az AI ma már a pénzügyi szektor egyik legnagyobb hatású eszköze, amelynek szabályozási kereteit az EU AI Act alapvetően kijelölte, de a gyakorlati alkalmazás értelmezése még formálódik. Hogyan készülnek a pénzügyi intézmények a közelgő határidőkre? Milyen jogi és etikai feltételek mellett vállalhatna az AI vezető szerepet a banki működésben?
I. EU AI Act - gyors helyzetkép:
II. Jó gyakorlatok és trendek a megfelelésben
a. Mire kíváncsi a szabályozó? Miért ennyire részletesen?
III. Jövő // Ha az AI képes autót vezetni…tudna bankot is vezetni?
A pénzügyi szektor digitális transzformációjában új korszak kezdődik: az AI-ügynökök nemcsak automatizálnak és hatékonyabbá teszik a folyamatokat, hanem alapjaiban alakítják át az emberi munka szerepét. Az új korszak hatással lesz a létszámgazdálkodásra, átrendezi a munkaköröket és felerősíti a technológia-orientált, valamint az AI és emberi munka együttműködését segítő ún. “human-AI” készségek (pl. kritikus gondolkodás, adatvezérelt, komplex problémamegoldó képesség) iránti igényt.
Mindez új típusú tehetséggondozási és munkaerő-fejlesztési szemléletet is megkövetel, ami képes rugalmasan és proaktívan kezelni a gyors változásokat, a kulturális és etikai kihívásokat.

