A Revolut minap publikálta a KKV-k körében végzett kutatási eredményét, amely szerint a megkérdezettek 42%-a váltana bankot 12 hónapon belül a megváltozott üzleti igények miatt. A felmérésben több mint 600 angol, francia és lengyel vállalkozót, tulajdonost és pénzügyi vezetőt kérdeztek meg üzleti bankolási szokásairól. A Revolut elérkezettnek látja az időt a KKV szegmens meghódítására.

A Revolut kutatása szerint a válaszadók

63%-a nem váltott bankot az elmúlt 5 évben és 23% 2008 óta ugyanannál a banknál vezeti számláját jelenleg is.

Véleményük szerint eljött az ideje annak, hogy a kis- és középvállalkozások is megismerhessék az alternatívákat a bankolásban.

Első lépésben elég, ha másodlagos számlavezetőkké válnak

A megkérdezett KKV-k 79%-a elsődleges számlavezető bankját a legnagyobb bankok közül választotta. A Revolut szerint a hagyományos bankok kihívóinak ezen a területen sokkal nehezebb lesz „megtörni” a jelenlegi bankkapcsolatot, mint a lakossági bankolás területén.

Ugyanakkor jó eséllyel jelenhetnek meg másodlagos, vagy harmadlagos számlavezetőként.

Az Egyesült Királyságban a KKV-k 37%-ának van kettő, vagy annál több bankszámlája. A franciáknál ez az arány 49%, a lengyeleknél pedig 65%.

Ahogy csökken a készpénzhasználat, kevesebb lesz a vállalkozói pénztári forgalom is

A válaszadók 29%-a havonta legalább egyszer meglátogatja bankfiókját, emiatt fontos számukra, hogy a lehető legközelebb legyen az számukra. Ennek is köszönhető, hogy az Egyesült Királyságban a megkérdezett KKV-k 27%-a az alapján választ bankot, melyiknek van legközelebb bankfiókja.

A bankfiók látogatás legfőbb oka a készpénzes be- és kifizetések, ami szoros összefüggésben van a vásárlók, illetve üzleti partnereik fizetési szokásaival. A pénzforgalomban a Revolut a készpénzhasználat csökkenését várja a következő években, aminek köszönhetően a KKV-k bankfióki látogatása is jelentősen csökkeni fog.

Ez a tendencia a Revolut szerint a digitális bankok malmára hajtja majd a vizet.

A Revolut arra is felhívja a figyelmet, hogy a kutatás a koronavírus járvány kirobbanása előtt készült, amikor még a készpénz használattal kapcsolatban nem merültek fel aggályok.

Ahogy a szolgáltatók a készpénz használatának mellőzésére buzdítják a vásárlóikat, és a érintéses bankkártyás fizetés értékhatárát megemelték 45 fontra, még gyorsabban fog csökkenni a készpénzhasználat. Ahogy pedig csökken a készpénz aránya a pénzforgalomban, úgy csökkeni fog a bankfiókok látogatása is (legalábbis azok esetén, akiknél meghatározó a pénztári ki- és befizetések gyakorisága – szerk.).

Ugyanakkor a Revolut számít arra, hogy a hagyományos bankok is felismerték ezt a tendenciát és elkezdik majd átcsoportosítani erőforrásaikat a digitális csatornák irányába (pl. megvalósulhat az online számlanyitás, a hitelkihelyezést digitális csatornákra terelik – szerk.).

A lakosság után a KKV-kat veszik célba

Igaz, ahogy a lakossági, úgy az üzleti ügyfelek is nehezen váltanak bankot. Ugyanakkor a lakossági szegmensben elért sikereken felbuzdulva a Revolut úgy gondolja, képesek lehetnek a KKV szegmensben is hasonló sikereket elérni.

A KKV-kat is lehet ugyanúgy ösztönözni a pénzügyi szolgáltató váltásra, mint a lakossági ügyfeleket.

A magasabb ügyfélélmény, a bankfióki látogatás kiváltása, a nyílt bankolásra épülő új digitális pénzügyi és üzletviteli szolgáltatások által elérhető adminisztrációs terhek csökkentése olyan érték, amelyek nyújtásával a Revolut szerint

a digitális bankok eredményesen törhetnek be a KKV szegmensbe is.