…ahol fintech halak úsztak az Akváriumban és boldogan hirdették: no more phishing!
A GoodID tud titkot tartani
A SMART 2017 konferencia fintech termét támogató GoodID, ha a halakat nem is, de minket végleg megmenthet jelszavaink nyomasztó rengetegéből. Persze, a legtöbbünk erre épp nem szorul rá, hiszen a statisztika szerint bárhová is regisztrálunk a világhálón, még mindig maximum 2-3féle jelszót használunk, leggyakrabban a következőt: 123456.
Szóval nem is minket, inkább az adatainkat kell megmenteni, azt viszont nagyon. Szabó Tamás, az ID&Trust alapítója szerint ma már nem az a kérdés, hogy kinek az adatait lopták már el, hanem, hogy kiét hányszor. Míg 2016-ban 2 milliárd felhasználó volt érintett, addig idén már az első negyedévben összejött a 1,5 milliárd. És nem, a kreativitás, a matematikus agy, vagy a jelszómenedzser sem fog megvédeni minket, amíg használunk jelszó emlékeztetőt, vagy önként és dalolva sétálunk a Facebook belépés csapdájába. Utóbbi esetén elég egy órányi idő és 2000 forintnyi anyagi befektetés a sikeres akcióhoz, a megváltozott URL pedig csak a legdörzsöltebbeknek fog feltűnni.
Tamás ígéri, már nem kell sokáig stresszelnünk, a jelenleg béta verzióban létező GoodID tud titkot tartani. Az appal a bejelentkezés éppen olyan egyszerű lesz, mint Facebookkal, a zero knowledge transfernek köszönhetően viszont adataink nem vándorolnak sehova, a szolgáltató így is biztosan meg tudja állapítani, hogy „ugyanaz vagyok, aki akkor voltam, amikor először találkoztunk”.
Akik nem titkolták tovább
Az egyszerűség és a biztonság élet-halál harcot vív egymással az online és a mobil fizetés terén is. A Cellumot képviselő Garamhegyi Ábel szerint ott kell meghúzni a határt, ahol a felhasználó még épp nem dobja el a telefonját.
A konferencián bejelentett legújabb, Connected Card névre keresztelt dobozos terméküknél ez egészen biztosan nem fog bekövetkezni. Az alkalmazás letöltésétől számítva 3 percen belül már használni tudja az ügyfél azt a virtuális prepaid kártyát, amit egy gyors és fájdalommentes regisztráció után az appon keresztül igényelt. Hogy mire?
Feltöltés után akár MasterPass internetes vásárlásra telefonszám megadásával, akár fizetésre offline üzletekben NFC-képes telefonnal. A Connected Cardról küldhetünk pénzt egy másik felhasználónak, vagy annak bankszámlájára, szétdobhatjuk az éttermi fizetést azonnal az appon keresztül, vagy bekérhetjük a tartozást utólag. Sőt, adhatunk zsebpénzzel feltöltött kártyát gyermekünknek is.A hírek szerint az első partner a Festipay lesz majd, és a Sziget fesztiválon már így fizethetjük a fröccsünket.
De a meglepetések itt még nem értek véget! Kiderült, hogy az MKB ügyfelei már a jövő hónaptól fizethetnek telefonjukkal. Pereczes János elárulta, az MKB megoldása hasonlóan a Gránit Pay-hez, NFC-s mobilfizetést kínál majd. János egyébként hosszabb távon nem önállóan, hanem más funkciókkal integráltan látja a mobilfizetés helyét és jövőjét.
Nem titkos ajtók és ablakok
Egy dolog biztosan kiderült: ha van egy ütős fintech ötleted, azt nem érdemes tovább titkolnod! Ha az ötlet mellé egy mindenre elszánt és bármire képes csapatod is van, akkor az induláshoz szükséges támogatásért már több helyen is sorba állhatsz. A PWC Startup Collider programja kifejezetten a pénzügyi szolgáltató szektor számára „nevel fel” innovatív kezdeményezéseket. Az automatizált portfoliókezelő platformot kínáló Blueopes is a PWC mentoráltjaként indult el a pályán. A következő lépés ez után már maga a partnerség, azaz irány az inkubátor, mondjuk az MBK FinTechLab vagy az ING Innovation Studo.
Ha pedig kidobnának az ajtón, még visszamászhatsz az ablakon! A Hiventures az állam képviseletében 2023 végéig 50 milliárd forintot fektet majd a hazai innovációs ökoszisztéma fejlesztésébe. Már üzleti tervvel is jelentkezhetsz az inkubációs szakaszba, ahol 9%-os részesedésért cserébe 9 millió forint támogatást nyerhetsz mint induló vállalkozás. A magvető és startup szakaszban pedig egyedi cégértékelés alapján kaphatsz befektetési ajánlatot.
Akik pedig megfejtették
A fintech szekciót záró kerekasztal beszélgetésben Pereczes János (MKB), Ackermann Mária (Invendor), Faluvégi Balázs (Blueopes) és Schenk Tamás (OTP) útravalóul elárulták, mi a siker titka – szerintük. Az elhangzottakból összeállítottuk a menő fintech startup 4 pontját, melyet javaslunk reggel-délben-este elmantrázni a siker érdekében.
A menő fintech startup tudja,
- hogy az igazi digi robbanás úgy 10 év múlva jön majd el. Maga is tesz érte, de türelmesen várja azt;
- hogy a digitalizáció nem korosztályfüggő. Érti és elfogadja, hogy élnek még emberek 60 felett, sőt, tabletet is nyomkodnak;
- hogy a magyar piac kicsi, ezért nagyban gondolkozik. Ismeri az (ország)határokat, csak nem foglalkozik velük;
- hogy az innovatív technológiára épülő ötlet alap, de hús-vér emberek nélkül nem ér semmit. Ezért fáradtságot nem kímélve keresi a legjobb mentort, a legjobb csapatot és a legjobb partnereket.