Az ügyfelek egyre több szolgáltatást igényelnek, ezért a platformok és ökoszisztémák fejlesztése kulcsfontosságúvá válik. A Revolut és a Square remek példák arra, hogyan lehet többtermékes megközelítéssel piacot nyerni.
Mi történik akkor, ha a “hangszerelő” vállalat önmagában nem tud hasznos kiegészítő szolgáltatásokat nyújtani az ügyfélúton? Itt jönnek létre az ökoszisztéma-partnerségek, hogy a metszéspontjukban, egymás kiegészítőjeként működve, hozzáadott értéket teremtsenek az ügyfelek számára.
Erre példa a KBank és a LINE közösségi médiaplatform közötti együttműködés, amelynek eredményeként 2020 októberében létrejött “Thaiföld első közösségi banki platformja“, a LINE BK.
Az együttműködés lehetővé teszi a LINE felhasználói számára, hogy az alkalmazáson belül bankszámlákat kezeljenek, megtakarítási számlákat nyissanak és hiteleket igényeljenek. A KBank ügyfelei a KPLUS alkalmazáson keresztül számos szolgáltatáshoz férnek hozzá, például biztosítást vásárolhatnak, online vásárolhatnak és pontokat gyűjthetnek kedvezményekért.
A platform-alapú ökoszisztéma partnerség (Platform-Based Ecosystem Partnership) lehetővé teszi mindkét szervezet számára, hogy ügyfeleiknek az üzleti területükön túlmutató funkciókat, szolgáltatásokat is kínálhassanak (lásd az alábbi beágyazott Linkedin postban található illusztrációkat).