Míg a lakossági digitális banki szolgáltatások nagy átalakuláson mentek keresztül az elmúlt évtizedben, addig a KKV-k számára nyújtott digitális banki szolgáltatások jelentősen elmaradtak.
A FullCircl frissen publikált kiadványában górcső alá vették, hogy a KKV-knak nyújtott jelenlegi banki szolgáltatások hol maradnak el, mely bankok (pl. Santander, Metro Bank) járnak élen ezen a területen, és hogyan használhatják ki a bankok az ügyféléletciklus-intelligencia (CLI) technológiában rejlő lehetőségeket.
Egy olyan időszakban, amikor még soha nem volt ennyire egyszerű bankot váltani, az inkumbens bankok számára elengedhetetlen, hogy a folyamatoptimalizálást és a CX-et helyezzék előtérbe, ha sikeresek akarnak lenni.
A kkv-piacon belüli kockázatok növekedésével a szolgáltatóknak jobban meg kell érteniük a vállalkozásokat, amelyek számára termékeket kínálnak. Ennek egyik kulcsa a KYC (Know Your Customer) új megközelítési módja, amely a gyors, átfogó és valós idejű ügyféléletciklus-intelligencia stratégiában gyökerezik.
A „The future of business banking for SMEs” című kiadványban megfogalmazott javaslatok:
- Nyílt API-kba való beruházás a platformok és az ügyfelek közötti hatékony adatáramlás biztosítása érdekében.
- Automatizált feldolgozás széles körű bevezetése a KYC-ellenőrzések és az onboarding sebességének és pontosságának javítása érdekében, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy azonnal kapcsolatba lépjenek a bankkal.
- Megbízható adatpartnerségek kialakítása a döntésekhez szükséges adatgyűjtés felgyorsítása, továbbá az ügyfelek életciklusának nyomon követése érdekében.
- Az értékteremtési folyamat kiépítése az ügyfél köré. A megfelelő felismerések és technológia kihasználásával a bankok az új pénzügyi szolgáltatók fókuszpontjává válhatnak.
További részletek és a kiadvány a beágyazott Linkedin posztban.