A fizetési lehetőségek sokszínűsége generációkon átívelően fontosak a számlatulajdonosok számára, de az innováció és trendek kapcsán a fiatalabb korosztály rendelkezik a legmagasabb elvárásokkal. Nagyon sokan közülük szolgáltatót is hajlandóak váltani, ha nem érzik kellően innovatívnak a pénzintézetet.
A PYMNTS 4282 amerikai fogyasztót és 150 hitelszövetkezeti vezetőt vizsgáló legújabb tanulmánya szerint
a fiatal generációk már nem ragaszkodnak a megszokott hagyományos (inkumbens) pénzügyi szereplők jelenlétéhez, ha azok nem tudják tartani a versenyt az innováció terén.
A PYMNTS és a PSCU májusi, “Hitelszövetkezeti innováció” című közös kutatásának eredményei azt mutatják, a számlatulajdonosok 29 százaléka megfontolná, hogy olyan szolgáltatóhoz menjen át, amely innovatív fizetési termékeket kínál.
Valljuk be, riasztó lehet a pénzintézetek számára, hogy a számlatulajdonosok egyharmada vállalná a váltással járó kellemetlenségeket, ha nem érzik a pénzügyi szolgáltatói trendek követését.
A fiatalabb fogyasztók még nagyobb arányban várják el a modern megoldásokat; a megkérdezett Z generáció tagjai közül 38 százalék vallotta, hogy fontolóra venné a váltást, ha a szolgáltató nem kápráztatja el rendszeresen újdonságokkal.
Nem nehéz belátni, hogy milyen súlyos negatív következményekkel járhat, ha az innováció hiánya miatt ezeket a potenciális (pénzügyi életútjuk elején vagy közepén járó) ügyfeleket elveszíti egy-egy pénzügyi szolgáltató.
Bármennyire is nehéz a célzott ügyfélmegtartási arányokat fenntartani a jelenlegi rendkívül szoros versenyhelyzetben, a fogyasztó visszacsábítása a váltás után szinte lehetetlen.
Sok fizetési mód kötelező, vagy hamarosan kötelezővé válik a pénzügyi szolgáltatók számára – amik ezáltal reménykednek az ügyfélbázisuk megtartásában. Példának okáért az érintés nélküli hitelkártyákat egyre szélesebb körben elfogadják a kereskedők és más vállalkozások, de a hitelszövetkezeti (CU) tagoknak csak 47 százaléka és a nem CU-tagoknak 53 százaléka mondta azt, hogy biztosítja ezt a technológiai lehetőséget. A fiatalabb generációhoz tartozó ügyfelek számára viszont elfogadhatatlan, ha ez a lehetőség nem áll rendelkezésre.
A technológiai újítások – különösen, ha a fogyasztóknak szánt fizetési módokról van szó -, gyorsan ügyfélszerzési/megtartási kérdéssé válnak.
Ennek oka, hogy az ügyfelek nagyobb kapcsolódási lehetőséget és több pénzbeli mobilitási lehetőséget követelnek. Amint azt a fiatalabb fogyasztók nagy része világossá tette,
azok a pénzintézetek, amelyek nem tartják a lépést, nemcsak technológiai értelemben maradhatnak le, hanem az ügyfélszámot tekintve is.
Kapcsolódó cikkek:
- Mastercard: Újabb kihívást kapott a pénzügyi szektor! A fiatalok a környezet- és társadalomtudatos szolgáltatókat választják, 2023.04.27.
- A magyar fiatalok harmada szívesen váltana zöld pénzügyi megoldásokra, 2022.11.23.
- GRÁNIT Family: A piacon elsőként online számlanyitás már 6 éveseknek is közösen a szülővel, 2022.09.29.
- Revolut <18: Frissült a Revolut fiataloknak szóló alkalmazása, 2022.08.18.
[ Forrás: PYMNTS ] | Címlapfotó: stock.adobe.com – licenc: FinTech Group Kft.