blank

2023.08.18.

A Z és Milleniumi generáció közel 40%-a elhagyná a bankokat az innováció hiánya miatt

Szerző:

Kategóriák:

A fizetési lehetőségek sokszínűsége generációkon átívelően fontosak a számlatulajdonosok számára, de az innováció és trendek kapcsán a fiatalabb korosztály rendelkezik a legmagasabb elvárásokkal. Nagyon sokan közülük szolgáltatót is hajlandóak váltani, ha nem érzik kellően innovatívnak a pénzintézetet.

A PYMNTS 4282 amerikai fogyasztót és 150 hitelszövetkezeti vezetőt vizsgáló legújabb tanulmánya szerint

a fiatal generációk már nem ragaszkodnak a megszokott hagyományos (inkumbens) pénzügyi szereplők jelenlétéhez, ha azok nem tudják tartani a versenyt az innováció terén.

A PYMNTS és a PSCU májusi, “Hitelszövetkezeti innováció” című közös kutatásának eredményei azt mutatják, a számlatulajdonosok 29 százaléka megfontolná, hogy olyan szolgáltatóhoz menjen át, amely innovatív fizetési termékeket kínál.

Valljuk be, riasztó lehet a pénzintézetek számára, hogy a számlatulajdonosok egyharmada vállalná a váltással járó kellemetlenségeket, ha nem érzik a pénzügyi szolgáltatói trendek követését.

A fiatalabb fogyasztók még nagyobb arányban várják el a modern megoldásokat; a megkérdezett Z generáció tagjai közül 38 százalék vallotta, hogy fontolóra venné a váltást, ha a szolgáltató nem kápráztatja el rendszeresen újdonságokkal.

Nem nehéz belátni, hogy milyen súlyos negatív következményekkel járhat, ha az innováció hiánya miatt ezeket a potenciális (pénzügyi életútjuk elején vagy közepén járó) ügyfeleket elveszíti egy-egy pénzügyi szolgáltató.

Bármennyire is nehéz a célzott ügyfélmegtartási arányokat fenntartani a jelenlegi rendkívül szoros versenyhelyzetben, a fogyasztó visszacsábítása a váltás után szinte lehetetlen.

Sok fizetési mód kötelező, vagy hamarosan kötelezővé válik a pénzügyi szolgáltatók számára – amik ezáltal reménykednek az ügyfélbázisuk megtartásában. Példának okáért az érintés nélküli hitelkártyákat egyre szélesebb körben elfogadják a kereskedők és más vállalkozások, de a hitelszövetkezeti (CU) tagoknak csak 47 százaléka és a nem CU-tagoknak 53 százaléka mondta azt, hogy biztosítja ezt a technológiai lehetőséget. A fiatalabb generációhoz tartozó ügyfelek számára viszont elfogadhatatlan, ha ez a lehetőség nem áll rendelkezésre.

A technológiai újítások – különösen, ha a fogyasztóknak szánt fizetési módokról van szó -, gyorsan ügyfélszerzési/megtartási kérdéssé válnak.

Ennek oka, hogy az ügyfelek nagyobb kapcsolódási lehetőséget és több pénzbeli mobilitási lehetőséget követelnek. Amint azt a fiatalabb fogyasztók nagy része világossá tette,

azok a pénzintézetek, amelyek nem tartják a lépést, nemcsak technológiai értelemben maradhatnak le, hanem az ügyfélszámot tekintve is.

[ Forrás: PYMNTS ] | Címlapfotó: stock.adobe.com – licenc: FinTech Group Kft.

Címkék:
blank