A határon átnyúló pénzküldésre specializálódott fintech cég, a Wise már több mint 16 millió ügyféllel rendelkezik. Az új rekord elérésével egy időben a társaság új arculatot vezetett be, amit „a Wise-t világszerte használó ügyfelek milliói ihlettek” – mondta el Kristo Käärmann, a Wise társalapító-vezérigazgatója.
A Wise 2011-ben indult azzal a céllal, hogy megreformálja a határon átnyúló – lassú és költséges – pénzküldést. Napjainkra a fintech cég szolgáltatása már 170 országban érhető el.
2021-ben, az indulást követő 10. évben a Wise elérte a 10 millió ügyfelet, napjainkra pedig a 16 milliót, ami 60%-os növekedés szűk két év alatt. A Wise 2017 óta nyereségesen működik.
A Wise technológiáját nemcsak a lakossági és üzleti szereplők, hanem a bankok is használják határon átnyúló pénzküldésre.
Az elmúlt évek eredményei alapján a Wise a világ egyik leggyorsabban növekvő technológiai vállalata, amit 2021-ben a londoni tőzsdére is bevezettek.
Az elmúlt évben új funkciókat vezetett be a Wise, amelyekkel a fizetési tranzakciók még gyorsabban megvalósulnak.
„Mostantól a fizetési tranzakciók több mint felét kevesebb mint 20 másodpercen belül kézbesítjük a címzettnek.”
– mondta el Kristo Käärmann.
További eredmények:
- A Wise fiókban tartható devizák száma: 50,
- hetente 100 ezer új ügyfél csatlakozik a Wise-hoz,
- negyedévente kb. 6 millió aktív ügyfél 25 milliárd font értékben hajt végre tranzakciót a Wise-on keresztül,
- több mint 300 ezer vállalkozás használja minden negyedévben a Wise-t,
- a havi határon átnyúló pénzküldés volumene: 9 milliárd angol font (GBP),
- az ügyfelek megtakarítása a pénzküldés költségein 2022-ben: 1,5 milliárd angol font (GBP).
- A Wise pénzküldési platformját több mint 60 bank és nagyvállalat használja, mint például a Google, vagy a Monzo.