2024. október 15.
FinTechShow
Terítéken a legújabb digitális pénzügyi szolgáltatások és megoldások

EARLY BIRD JEGYEK    2024. ÁPRILIS 30-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow
Megoldások a jövő digitális bankjához

EARLY BIRD JEGYEK    2024. ÁPRILIS 30-IG! 

2023.03.06.

“A digitális jelzáloghitel lesz a bankszektor következő nagy dobása” – Exkluzív interjú Jendrolovics Péterrel, a GRÁNIT Bank vezérigazgató-helyettesével

Szerző:

Kategóriák:

A GRÁNIT Bank két első díjat is elhozott a banki innovációk éves seregszemléjén. A Mastercard – Év Bankja 2022 versenyen a bank GRÁNIT Family mobilapplikációja első helyezést ért el „Az év digitális banki UX megoldása” és „Az év fiataloknak szóló programja” kategóriában. Ennek kapcsán Jendrolovics Péterrel, a GRÁNIT Bank vezérigazgató-helyettesével, a Lakossági Divízió vezetőjével beszélgettünk a szolgáltatás fejlesztésének hátteréről, az ügyfélélmény szerepéről, valamint a bank további terveiről, a digitális banki szolgáltatásokkal kapcsolatos várakozásokról, kihívásokról és piaci lehetőségekről.

A GRÁNIT Bank szolgáltatása második alkalommal lett az év UX megoldása a Mastercard – Év Bankja versenyen, a díj tavalyi meghirdetése óta mindkét alkalommal a képzeletbeli dobogó legfelső fokára állhatott fel a bank. Mi a titka?

Jendrolovics Péter: A sikerekben fontos szerepe van, hogy a Bank fejlesztő partnerével, a GB Solutions csapatával agilis struktúrában dolgozik, bevonva őket az üzleti folyamatok kialakításába is. Úgy is fogalmazhatok, hogy mindig egy csapatban ülnek a UX, az üzlet, a technológia és a marketing képviselői, így az összes szempont megfelelően és egyszerre érvényesül.

A prototípusokat mindig nemzetközi benchmark, kutatások és saját szempontok alapján együttesen határozzuk meg és azonnal teszteljük is, még a fejlesztés megkezdése előtt.

A gondolkozás középpontjában az áll, mennyire érti és mennyire fogja majd szeretni az ügyfél az újdonságot.

A minél magasabb ügyfélélmény biztosításához emellett sokféleképpen kutatjuk az ügyfélhasználati szokásokat, gyűjtjük az ügyfeleinktől érkező visszajelzéseket.

Az elkészült terveket a banki dolgozók bevonásával finomítjuk, a lehető legtöbb kollégát bevonva, a felső vezetéstől a gyakornokokig, hiszen mindenki véleménye egyformán fontos. Az elkészült fejlesztések tesztelésébe is bevonjuk munkatársainkat, a Family app első tesztelői, használói a dolgozók gyermekei voltak, és sok fontos visszajelzés érkezett tőlük.

Mi indította el a GRÁNIT Family applikáció fejlesztését? Mi volt az elsődleges katalizátora a szolgáltatás piaci bevezetésének?

Jendrolovics Péter: Azokat a területeket keressük, ahol a digitális innovációval nagy értéket lehet teremteni.

A magyar piacot vizsgálva meggyőződésünk volt, hogy a családi és gyermek pénzügyek ilyen terület, alacsony lefedettségű, ahol nagy előnnyel indulhatunk digitális megoldásainkkal. Miközben ugyanis a világban már több példát is találni a 14 év alatti korosztályra szabott pénzügyi megoldásokra, ezek itthon szűk körűek, hiányoznak az igazán gyerekekre szabott dizájnnal ellátott digitális szolgáltatások, minimális az innováció, holott 882 ezer családban van 15 évnél fiatalabb gyermek és összesen 1,7 millió gyerekes család van Magyarországon.

A fejlesztés során szempont volt az is, hogy egy integrált – a szülő és a gyermek együttműködésén alapuló – egyedülálló megoldást hozzunk létre.

A GRÁNIT Family ezért nem csak egy gyerekapplikáció, hanem igazából egy családi pénzügyi megoldás, olyan innováció, amellyel a szülő kontrollált módon és játékosan a lehető legkorábban bevezetheti gyermekét a digitális pénzügyek világába, erősítve pénzügyi tudatosságát, miközben a pénzügyek kezelése családi programmá is válik.

Ehhez az országban először biztosítottuk a teljes értékű és 100 százalékban online – szülővel együttes – bankszámlanyitást 6 éves kortól, amivel létrehoztunk egy valódi családi számlacsomagot is, ami ugyancsak hiánycikk volt.

GRÁNIT Family alkalmazás

GRÁNIT Family: A piacon elsőként online számlanyitás már 6 éveseknek is közösen a szülővel | 2022.09.29.

Kisiskolás kortól bevezethetik a szülők gyermeküket a pénzügyek világába a GRÁNIT Bank GRÁNIT Family mobilapplikációjával, amely több elemében is előnyösebb megoldásokat kínál, mint a piacon elérhető egyéb pénzügyi gyermekalkalmazások. Különlegessége többek között, hogy már 6 éves kortól használható, és olyan teljes értékű Junior bankszámla kapcsolódik hozzá, amelyet a gyermek a szülővel közösen otthonról online megnyithat, bankfiók felkeresése nélkül.

A szolgáltatás bevezetése óta milyen visszajelzések érkeztek az új megoldással kapcsolatban? Milyen a szolgáltatás fogadtatása, melyek az első eredmények?

Jendrolovics Péter: Első körben a GRÁNIT Bank és a fejlesztő GB Solutions dolgozói és gyermekei próbálták ki, már tőlük is rendkívül pozitív visszajelzések érkeztek. Az elindított marketing és PR-kampány hatására nagyszámban érkeztek új ügyfelek is, ahol a szülőnek sem volt még Gránitos bankszámlája.

Sok ügyfelünk – és a gyermekek is – további szolgáltatásokat is kérnek a Family applikációba. Az App Store és a Google Play alkalmazásáruházakban a lehető legmagasabb, 5 csillagos az értékelés, ami ugyancsak kedvező fogadtatást jelez.

A Family app funkciói közül kiemelt népszerűségnek örvend az app-on keresztüli pénzkérés, amellyel a gyermek jelzésére a szülő – az azonnali fizetési rendszer lehetőségeit kihasználva – néhány pillanat alatt pénzt tehet a gyermek bankkártyájára.

Ezen felül nagyon jó visszhangot váltott ki a felhasználók körében a gyermekbankkártyához kapcsolódó biztonsági elem, a kártya szülő általi ideiglenes zárolása, illetve limitjének néhány kattintással való állítása.

Milyen digitális fejlesztésekkel készül a GRÁNIT Bank 2023-ban?

Jendrolovics Péter: Mivel az innovációs verseny roppant erős, pontos részleteket nem kívánunk előre elmondani. Folyamatosan fejlesztjük legfontosabb digitális eszközünket, a GRÁNIT eBank mobilbanki applikációt, szélesítve az alkalmazásban elérhető funkcionalitást és természetesen a Family alkalmazás fejlesztése sem áll le.

Meggyőződésünk, ugyanis hogy a mobil – nem utolsó sorban az okostelefonnal a kézben felnövő Z-generáció pénzügyi szolgáltatások terén elvárt igényei alapján –csaknem kizárólagos eszközzé válik a bankolásban és a bankkártya-kezelésben.

Az egyedülálló videóbanki ügyfélkiszolgálást is tovább fejlesztjük, annak érdekében, hogy amit csak lehet, el lehessen intézni otthonról.

Olyan fejlesztéseket tervezünk, melyek egyrészt új ügyfeleket vonzanak be a bankhoz, másrészt a meglévő ügyfelek számára még komfortosabbá, biztonságosabbá és élvezetesebbé teszik a mindennapi pénzügyek intézését az elektronikus csatornákon.

Ezért kiemelt feladat, hogy a digitális hitelezést még kényelmesebbé és gyorsabbá tegyük az idén, hogy még egyszerűbben lehessen hiteleket online felvenni.

Hogyan látod, 2023-2024 között melyek lesznek azok a meghatározó tényezők, amelyek a hazai bankszektor digitális fejlődését katalizálják majd?

Jendrolovics Péter: Az end to end digitális folyamatok kialakításában – amelyben a GRÁNIT Bank élenjár – alapvető szerepe lesz az uniós és a hazai szabályozói környezet támogató változásának, gondolok itt például a teljesen online jelzáloghitelezési folyamat megvalósítására.

A GRÁNIT Bank a lakáshitel-igénylés lényegében összes olyan lépését digitalizálta, amelyet a jogszabályok lehetővé tettek.

Jogi okokból azonban továbbra is személyesen oldható meg a hitelszerződés aláírása, a jelzálogjog földhivatali bejegyzése és a közjegyzői okirat elkészítése.

Úgy vélem tehát, hogy a bankszektorban folytatódó digitális transzformáció során a hiteligénylési folyamatok digitalizációja lesz a következő nagy dobás, olyan összetett termékekre fókuszálva, mint a jelzáloghitelek, a vállalati hitelek és az államilag támogatott hiteltermékek

Egy másik, de fontos elem, hogy a hagyományos hálózatos bankoknál megemelkedő bér- és egyéb költségek nyomán beinduló díjemelkedés egyre erőteljesebben terelheti az árérzékeny fogyasztókat a versenyképes árakat kínáló digitális bankok felé.

Emellett a teljes bankszektorban még hangsúlyossá válik a költségcsökkentés, mely tovább erősíti a banki folyamatok digitalizációját, robotizációját. Mind nagyobb teret kap majd a mesterséges intelligencia, aminek eredményeképpen még hatékonyabban működnek majd a bankok, míg az ügyfelek több személyre szabott élményt és termékajánlást kaphatnak.

Egyre közelebb az az idő is, amikor a pénzügyi szektor nem csak ügyfelei pénzügyeit, hanem komplex digitális ökoszisztémákon keresztül a mindennapi életet is támogatja.

Hogy látod, 2023-ban mi számotokra a legnagyobb kihívás?

Jendrolovics Péter: 2022 rekord év volt a Gránit Bank számára, mind ügyfélszerzés, mind nyereségesség szempontjából. A legnagyobb kihívás ennek a növekedésnek a fenntartása.

Minden évben feladat továbbá, hogy kijöjjünk olyan innovációkkal, megoldásokkal, ami Magyarországon elsőként elérhető, biztos vagyok benne, hogy ez idén is így lesz.

GRÁNIT Bank - Mastercard - Év Bankja - 2022

Két első díjat is elhozott a GRÁNIT Bank a banki innovációk éves seregszemléjén | 2023.02.17.

Elsöprő sikert aratott a GRÁNIT Bank a Mastercard – Év Bankja 2022 versenyen. A Bank elnyerte „Az év digitális banki UX megoldása” és „Az év fiataloknak szóló programja” díjat, ezentúl második helyezést ért el „Az év fenntartható kezdeményezése” kategóriában, amellyel az ügyfelek kártyás költéseinek karbonlábnyomát bemutató Öko Kalkulátort ismerték el, míg „Az év prémium banki aktivitása” kategóriában a harmadik hellyel elsősorban a VideóBankon keresztül nyújtott prémium szolgáltatásokat díjazták a hazai kereskedelmi bankok legrangosabb szakmai seregszemléjén.

Címlapfotón: Jendrolovics Péter, a GRÁNIT Bank vezérigazgató-helyettese, a Lakossági Divízió vezetője. Fotó forrása: GRÁNIT Bank

Címkék: