BankTechShow

12 pont, amelyből eldöntheted, jártál-e már Sohaországban

Szerző: | 2017. 01. 07. | Fintech kitekintő, Összes hír

Jártál már Sohaországban? Sohaország még nem lépett a digitális fejlődés útjára.

  1. Ott még a papír alapú ügyintézésben hisznek.

  2. Emellett az ügyintézés legyen hosszú, bonyolult és körülményes, hogy az ügyfél kétszer is meggondolja, biztosan el akarja-e intézni (bejelenteni).  

  3. A mobilon és az interneten keresztüli ügyintézést úri murinak gondolják, de mivel már olyan sokan beszélnek róla, ezért “összedobtak” valamit és azt úgy is hagyták. De, aki a 80-as évek pixeles és commodore-os feeling-jére vágyik, azt tárt karokkal várják az internetes ügyfélkapujukban, amelyek boltívén Dante szavai ékeskednek: “Kit itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel.”  

  4. Sohaország büszke arra, hogy profitjuk negyedévről-negyedévre növekszik és ehhez különösebben semmit nem kell tenniük (fejleszteniük).

  5. A digitalizáció jegyében vásárolt IT még annak ellenére is jól teljesít, hogy azokat a történelem előtti időben állították be. Igaz, az ügyfélazonosítók már nem konzisztensek egymással, így előfordulhat, hogy a peches ügyfél, akár féltucatnyi azonosítón (ahogy Ők mondják: “ügyfél ájdín”) van nyilvántartva. 

  6. A hűséges ügyfelet szeretik a legjobban, azt, amelyik a forduló napján elfelejt váltani. Ennek az ügyfélnek évről-évre 40%-os felár jár, azaz ennyivel lesz drágább a szolgáltatási díja a következő évben. 

  7. Az ügyféllel való személyes kapcsolattartást a kettős mérce jellemzi: I.) amikor Ők akarnak valamit, azaz eladni valamit, akkor naponta hívják az ügyfelet; reggel, este, délben erőszakos és aggresszív módon. Amint sikerült “akvirálni” az ügyfelet, onnantól kezdve a “már nem fontos ügyfél” kategóriába kerül, és legközelebb 1 év múlva, az újrakötés alkalmával “teszik tiszteletüket” nála.

  8. kettős mérce: II.) Ha viszont az ügyfél akar valamit, pl.: ügyet intézni, vagy ami ennél is gázosabb, kárt bejelenteni, akkor a call-center vmi miatt nem elérhető, de legalábbis 10-15 percig tart, mire bejelentkezik egy humanoid és közli, hogy nem Ő az illetékes, de kapcsolja azt, aki talán tud majd segíteni. És így eltelik újabb 5-10-15 perc, amíg az ügyfél fel nem adja. Ha sikerült az első akadálypályán túljutni, akkor jöhet a papírbirkózás, az erőfitogtatás, majd az ókori görög olimpiák egyik legkegyetlenebb versenyszáma: a szemkiszúrás.

  9. Tehát, az a jó ügyfél, amelyik nem akar se az interneten, se a mobilon keresztül ügyet intézni, nem akar kárt bejelenteni. Emellett legyen hűséges, hogy évről-évre jól meg lehessen pumpolni.

  10. Ha és amennyiben mégis bekövetkezik egy front-end fejlesztés, akkor a költségtakarékosság jegyében a User Acceptance Teszteket (azaz azt a részt, amikor végig kellene nyomogatni az elkészült ügyfélportált, vagy az alkalmazást) kihagyják.

  11. A sajtóban szeretik döngetni a mellüket, hogy milyen jól állnak a digitális transzformációban, amit azért tehetnek meg tiszta lelkiismerettel, mert még nem látogatták meg soha a saját weboldalukat és nem próbáltak azon ügyet intézni.

  12. Ha valamilyen fatális tévedés eredményeként mégis sikerült letöltened a mobil applikációjukat, akkor ne lepődj meg, ha azt legalább 3-5 éve nem frissítették. 

Szóval, ez a digitális ügyfélélmény Sohaországban. Te jártál már ott? 

BankTechShow

A fintechzone.hu kiadója a FinTech Group Kft.
„A digitális pénzügyi technológiák, FinTech szolgáltatások terjedését segítjük.”
Web: fintechgroup.hu

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

LEMÁK GÁBOR

A Szabadidő Központban (a KÖZGÁZ-on) végzett, a Duna bal partján. Kimaradt a bölcsi és a multikulti szocializáció az életéből, így lettek eretnek gondolatai. Néha kiengedik a zártosztályról, de már egyre ritkábban. A gumiszobából pattantak ki a FinTechZone, a FinTech Akadémia, a FinTech Verseny, a HUNFINTECH25 és a FinTechShow ötletek, amiket sajnos továbbiak is követnek majd. #fintechterapia #gumiszoba
BankTechShow

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!