Az OTP Smartbank és a Simple voltak az elmúlt négy hónap legnépszerűbb mobilalkalmazásai az Android és az Apple felhasználók körében Magyarországon. A 10 legnagyobb hazai bankból 6-nak a mobilbanki értékelése legalább 12 hónapja esik a Google Play és az App Store áruházakban. A hazai Apple felhasználók sokkal nyitottabbak a fintech mobilalkalmazások, pl. a Koin, Revolut, vagy Transferwise iránt, mint Androidos társaik – derül ki a „Gyorsjelentés a hazai pénzügyi mobilalkalmazásokról” c. elemzésünkből.

A 10 legnagyobb hazai bank mobilbanki alkalmazásai közül az OTP Smartbank, a CIB Bank és a K&H mobilbank végeztek az élen a felhasználók értékelése, illetve a Google Play és App Store áruházak magyarországi toplistái alapján. Az elmúlt 12 hónap vesztesei az Erste MobilBank, a Raiffeisen Mobil Alkalmazás és az MKB Mobilalkalmazás.

A 10 legnagyobb hazai bank mobilbanki alkalmazásának értékelése

magyar penzugyi mobilalkalmazasok

Pénzügyi toplisták a Google Play és az App Store áruházakban: OTP Smartbank, Simple és K&H mobilbank a dobogón

A Google és az Apple naponta összeállítják a legnépszerűbb applikációk toplistáját kategóriánként és országonként. A Google és az Apple a toplisták összeállítása során figyelembe veszik az áruházban leadott értékelések átlagos pontszámát, az értékelések és a kommentek számát, a letöltési és a telepítési statisztikákat, a mobilalkalmazás használatával kapcsolatos statisztikákat, továbbá az előbbi szempontok időrendi változásának mértékét.

A legnépszerűbb pénzügyi alkalmazásokat tartalmazó Google Play és App Store toplisták elemzése alapján összeállítottuk az elmúlt négy hónap (2018.04.01.-2018.08.12.) 20 legnépszerűbb hazai pénzügyi mobilalkalmazásának rangsorát. A vizsgált időszakban a hazai toplisták dobogójára az OTP Smartbank, a Simple és a K&H mobilbank alkalmazások kerültek. A legnagyobb hazai bankok közül az MKB Bank és a Raiffeisen Bank végeztek a toplisták végén.

A nem mobilbanki applikációk közül az Android és az iOS felhasználók körében az elmúlt négy hónapban az öt legnépszerűbb pénzügyi mobilalkalmazás a Simple, iCsekk, OTP SZÉP kártya, PayPal és Edenred kártya – Pro volt.

Az Apple felhasználók körében évek óta rendkívül népszerű és a TOP10 állandó tagja a kiadásaink nyomon követését segítő Koin. A vizsgált időszakban az App Store hazai pénzügyi TOP20-as toplistájára felkerült a prepaid kártyát kínáló Revolut és a pénzküldésre specializálódott Transferwise mobilalkalmazás is.

TOP20 pénzügyi mobilalkalmazás Magyarországon a Google Play és az App Store pénzügyi toplistája alapján 2018.04.01.-2018.08.12. között

magyar penzugyi alkalmazasok abra

A mobilbanki alkalmazások felhasználói értékelése az elmúlt 12 hónapban: kilőtt az OTP Smartbank és a Budapest Mobil Internetbank

A Google Play és az App Store áruházakban leadott felhasználói értékelések alapján az elmúlt 12 hónapban a leglátványosabban az OTP Smartbank értékelése nőtt. Míg tavaly augusztusban a mobilalkalmazás a Google Play áruházban 3,5, az App Store-ban 3,1 értékelést kapott, mára az előbbi áruházban 4,4, az utóbbiban 4,7 értékeléssel bír.

Az utóbbi hetekben a Budapest Bank mobilbanki alkalmazásának népszerűsége is jelentősen nőtt. Az App Store áruházban a mobilalkalmazás értékelése 3,2-ről 4,5-re nőtt pár hét alatt.

A 10 legnagyobb hazai bankból 6-nak a mobilbanki alkalmazása folyamatosan veszít a népszerűségéből és 12 hónapja esik a felhasználói értékelésük a Google Play és az App Store áruházakban. Az elmúlt 12 hónap legnagyobb vesztesei az Erste Bank, az MKB Bank és a Raiffeisen Bank voltak, amelyek mobilbanki alkalmazásai kapták a vizsgált időszakban a legalacsonyabb értékeléseket. (Google Play áruházban 2017.08.12.-2018.08.12. között: Erste MobilBank átlagosan 2,4, Raiffeisen Mobil Alkalmazás 2,6, MKB Mobilalkalmazás 2,7; az App Store áruházban: Erste és Raiffeisen 1,6, MKB 1,7.)

A 10 legnagyobb hazai bank mobilbanki applikációjának felhasználói értékelése 2018. augusztus 13-án a Google Play és az App Store áruházakban

magyar mobilbanki alkalmazasok googleplay
magyar mobilbanki alkalmazasok appstore

Ellentmondásos helyzetek: K&H mobilbank, Raiffeisen Mobil Alkalmazás

Ellentmondásos a K&H mobilbank helyzete, hiszen a hazai Google Play és App Store áruházak pénzügyi toplistáján dobogós helyen végzett a mobilalkalmazás, ugyanakkor a felhasználói értékelések alapján már nincs a három legmagasabb értékelést kapott mobilalkalmazás között és tavaly nyár óta folyamatosan csökken az alkalmazás értékelése. Az elmúlt 12 hónapban a K&H mobilbank a Google Play áruházban átlagosan 2,9, az App Store-ban átlagosan 2,0 értékelést kapott.

Hasonlóan ellentmondásos a Raiffeisen Mobil Alkalmazás helyzete. A felhasználói értékelések alapján a hazai bankok mobilbanki rangsorában a mobilalkalmazás a Google Play áruházban a harmadik, az App Store áruházban pedig az utolsó helyen áll. Az applikációt közel 8 hónapja érdemben 2015. augusztus óta nem frissítették, aminek eredményeként egyre több negatív kommentet kap a bank az áruházakban. [Kiegészítés: olvasónk jelezte, hogy a Raiffesein Bank érdemi frissítést több éve nem hajtott végre. Az App Store áruház adatai szerint a 2017. decemberi frissítés csupán a Raiffeisen Direkt szolgáltatás telefonszámának változását tartalmazta. A 2016-os verziók hibajavításokat tartalmaztak. Az App Store adatai alapján a Raiffeisen Bank az egyetlen nagybank, amelyik a leghosszabb ideje, három éve nem hajtott végre érdemi fejlesztéseket a mobilalkalmazásban.]

A Raiffeisen Bank mellett az MKB Bank és a Sberbank sem frissítették 2017 óta a mobilbanki alkalmazásaikat, ami itt is hozzájárulhatott a két applikáció negatív értékeléséhez.

Miért lehet ekkora eltérés a mobilbanki alkalmazások értékelése között?

A 10 legnagyobb hazai bank mobilbanki applikációi jellemzően ugyanazokat az alapfunkciókat biztosítják egy-két egyedi kivételtől eltekinve:

  • számlaegyenleg lekérdezése,
  • számlatörténet lekérdezése,
  • átutalások indítása (kivéve Takarék Mobilbank. Az applikációból közvetlenül nincs lehetőség átutalások indítására.),
  • bankkártya műveletek, pl. limitek beállítása (kivéve: Sberbank),
  • biometrikus azonosítás (kivéve: Sberbank, Raiffeisen Bank).

Az alapfunkciókon kívül kényelmi beállításokkal, illetve egy-két extra funkcióval is találkozhatunk, amelyek hozzájárulhatnak a mobilalkalmazás népszerűségének növekedéséhez, mint pl.:

  • betétek lekötése (pl. OTP Smartbank),
  • lakossági és vállalkozói számlák együttes kezelése (pl. K&H mobilbank),
  • játékos megtakarítási program (pl. CIB Bank),
  • érintés nélküli mobilfizetés (mobiltárca funkció) a mobilbanki applikációban (pl. Budapest Mobil InternetBank, K&H mobilbank),
  • számlaadatok és tranzakciórészletek megosztása (pl. Erste MobilBank),
  • arcfelismerő azonosítás (pl. MKB Mobilalkalmazás, Budapest Mobil Internetbank),
  • betétfeltörés (pl. Raiffeisen Bank).

A 10 legnagyobb hazai bank mobilbanki applikációjából nyolc már átesett egy jelentős „ráncfelvarráson” (design váltáson) és igyekeznek megfelelni a digitális ügyfélélmény elvárásoknak.

Összességében 10-ből 7 hazai nagybank mobilbanki alkalmazása teljesíti a felhasználók többségének alapelvárásait és az applikációkban nincs olyan szignifikáns megkülönböztető funkció, illetve súlyos hiányosság a megjelenésben, amelyek indokolnák az áruházakban leadott felhasználói értékelések közötti lényeges különbségeket.

Ugyanakkor például a mobilalkalmazások gyorsaságának csökkenése, a megbízhatóság (rendelkezésre állás) és a stabil működés sérülése, illeve a rosszul sikerült frissítések miatt* bekövetkező átmeneti fennakadások olyan tényezők, amelyek hozzájárulnak a negatív felhasználói értékelésekhez.

A „Gyorsjelentés a hazai pénzügyi mobilalkalmazásokról” c. elemzés további tartalma:

  • a 2018.04.01. és 2018.08.12. között a Google Play és az App Store áruházak pénzügyi toplistájának elemzése alapján összeállított TOP20-as lista mobilalkalmazásainak időrendi vizsgálata a felhasználói értékelések, a visszajelzések és a letöltési számok alakulása alapján, továbbá
  • a funkciók és az értékajánlatok összehasonlítása.

További információk a gyorsjelentéssel kapcsolatban a [email protected] e-mail címen kaphatók.

* A CIB Bank és az Erste Bank pár nap alatt több száz negatív értékelést kaptak a rosszul sikerült mobilbanki frissítés miatt. Ekkora számosságú negatív értékelésre még nem volt példa a hazai mobilbanki piacon az elmúlt 12 hónapban.