PayTechShow 4.0

A 20 legnépszerűbb pénzügyi mobilalkalmazás Magyarországon

Szerző: | 2018. 08. 14. | Digitális pénzügyek, Összes hír

PayTechShow 4.0

Az OTP Smartbank és a Simple voltak az elmúlt négy hónap legnépszerűbb mobilalkalmazásai az Android és az Apple felhasználók körében Magyarországon. A 10 legnagyobb hazai bankból 6-nak a mobilbanki értékelése legalább 12 hónapja esik a Google Play és az App Store áruházakban. A hazai Apple felhasználók sokkal nyitottabbak a fintech mobilalkalmazások, pl. a Koin, Revolut, vagy Transferwise iránt, mint Androidos társaik – derül ki a „Gyorsjelentés a hazai pénzügyi mobilalkalmazásokról” c. elemzésünkből.

A 10 legnagyobb hazai bank mobilbanki alkalmazásai közül az OTP Smartbank, a CIB Bank és a K&H mobilbank végeztek az élen a felhasználók értékelése, illetve a Google Play és App Store áruházak magyarországi toplistái alapján. Az elmúlt 12 hónap vesztesei az Erste MobilBank, a Raiffeisen Mobil Alkalmazás és az MKB Mobilalkalmazás.

A 10 legnagyobb hazai bank mobilbanki alkalmazásának értékelése

magyar penzugyi mobilalkalmazasok

Pénzügyi toplisták a Google Play és az App Store áruházakban: OTP Smartbank, Simple és K&H mobilbank a dobogón

A Google és az Apple naponta összeállítják a legnépszerűbb applikációk toplistáját kategóriánként és országonként. A Google és az Apple a toplisták összeállítása során figyelembe veszik az áruházban leadott értékelések átlagos pontszámát, az értékelések és a kommentek számát, a letöltési és a telepítési statisztikákat, a mobilalkalmazás használatával kapcsolatos statisztikákat, továbbá az előbbi szempontok időrendi változásának mértékét.

A legnépszerűbb pénzügyi alkalmazásokat tartalmazó Google Play és App Store toplisták elemzése alapján összeállítottuk az elmúlt négy hónap (2018.04.01.-2018.08.12.) 20 legnépszerűbb hazai pénzügyi mobilalkalmazásának rangsorát. A vizsgált időszakban a hazai toplisták dobogójára az OTP Smartbank, a Simple és a K&H mobilbank alkalmazások kerültek. A legnagyobb hazai bankok közül az MKB Bank és a Raiffeisen Bank végeztek a toplisták végén.

A nem mobilbanki applikációk közül az Android és az iOS felhasználók körében az elmúlt négy hónapban az öt legnépszerűbb pénzügyi mobilalkalmazás a Simple, iCsekk, OTP SZÉP kártya, PayPal és Edenred kártya – Pro volt.

Az Apple felhasználók körében évek óta rendkívül népszerű és a TOP10 állandó tagja a kiadásaink nyomon követését segítő Koin. A vizsgált időszakban az App Store hazai pénzügyi TOP20-as toplistájára felkerült a prepaid kártyát kínáló Revolut és a pénzküldésre specializálódott Transferwise mobilalkalmazás is.

TOP20 pénzügyi mobilalkalmazás Magyarországon a Google Play és az App Store pénzügyi toplistája alapján 2018.04.01.-2018.08.12. között

magyar penzugyi alkalmazasok abra

A mobilbanki alkalmazások felhasználói értékelése az elmúlt 12 hónapban: kilőtt az OTP Smartbank és a Budapest Mobil Internetbank

A Google Play és az App Store áruházakban leadott felhasználói értékelések alapján az elmúlt 12 hónapban a leglátványosabban az OTP Smartbank értékelése nőtt. Míg tavaly augusztusban a mobilalkalmazás a Google Play áruházban 3,5, az App Store-ban 3,1 értékelést kapott, mára az előbbi áruházban 4,4, az utóbbiban 4,7 értékeléssel bír.

Az utóbbi hetekben a Budapest Bank mobilbanki alkalmazásának népszerűsége is jelentősen nőtt. Az App Store áruházban a mobilalkalmazás értékelése 3,2-ről 4,5-re nőtt pár hét alatt.

A 10 legnagyobb hazai bankból 6-nak a mobilbanki alkalmazása folyamatosan veszít a népszerűségéből és 12 hónapja esik a felhasználói értékelésük a Google Play és az App Store áruházakban. Az elmúlt 12 hónap legnagyobb vesztesei az Erste Bank, az MKB Bank és a Raiffeisen Bank voltak, amelyek mobilbanki alkalmazásai kapták a vizsgált időszakban a legalacsonyabb értékeléseket. (Google Play áruházban 2017.08.12.-2018.08.12. között: Erste MobilBank átlagosan 2,4, Raiffeisen Mobil Alkalmazás 2,6, MKB Mobilalkalmazás 2,7; az App Store áruházban: Erste és Raiffeisen 1,6, MKB 1,7.)

A 10 legnagyobb hazai bank mobilbanki applikációjának felhasználói értékelése 2018. augusztus 13-án a Google Play és az App Store áruházakban

magyar mobilbanki alkalmazasok googleplay
magyar mobilbanki alkalmazasok appstore

Ellentmondásos helyzetek: K&H mobilbank, Raiffeisen Mobil Alkalmazás

Ellentmondásos a K&H mobilbank helyzete, hiszen a hazai Google Play és App Store áruházak pénzügyi toplistáján dobogós helyen végzett a mobilalkalmazás, ugyanakkor a felhasználói értékelések alapján már nincs a három legmagasabb értékelést kapott mobilalkalmazás között és tavaly nyár óta folyamatosan csökken az alkalmazás értékelése. Az elmúlt 12 hónapban a K&H mobilbank a Google Play áruházban átlagosan 2,9, az App Store-ban átlagosan 2,0 értékelést kapott.

Hasonlóan ellentmondásos a Raiffeisen Mobil Alkalmazás helyzete. A felhasználói értékelések alapján a hazai bankok mobilbanki rangsorában a mobilalkalmazás a Google Play áruházban a harmadik, az App Store áruházban pedig az utolsó helyen áll. Az applikációt közel 8 hónapja érdemben 2015. augusztus óta nem frissítették, aminek eredményeként egyre több negatív kommentet kap a bank az áruházakban. [Kiegészítés: olvasónk jelezte, hogy a Raiffesein Bank érdemi frissítést több éve nem hajtott végre. Az App Store áruház adatai szerint a 2017. decemberi frissítés csupán a Raiffeisen Direkt szolgáltatás telefonszámának változását tartalmazta. A 2016-os verziók hibajavításokat tartalmaztak. Az App Store adatai alapján a Raiffeisen Bank az egyetlen nagybank, amelyik a leghosszabb ideje, három éve nem hajtott végre érdemi fejlesztéseket a mobilalkalmazásban.]

A Raiffeisen Bank mellett az MKB Bank és a Sberbank sem frissítették 2017 óta a mobilbanki alkalmazásaikat, ami itt is hozzájárulhatott a két applikáció negatív értékeléséhez.

Miért lehet ekkora eltérés a mobilbanki alkalmazások értékelése között?

A 10 legnagyobb hazai bank mobilbanki applikációi jellemzően ugyanazokat az alapfunkciókat biztosítják egy-két egyedi kivételtől eltekinve:

  • számlaegyenleg lekérdezése,
  • számlatörténet lekérdezése,
  • átutalások indítása (kivéve Takarék Mobilbank. Az applikációból közvetlenül nincs lehetőség átutalások indítására.),
  • bankkártya műveletek, pl. limitek beállítása (kivéve: Sberbank),
  • biometrikus azonosítás (kivéve: Sberbank, Raiffeisen Bank).

Az alapfunkciókon kívül kényelmi beállításokkal, illetve egy-két extra funkcióval is találkozhatunk, amelyek hozzájárulhatnak a mobilalkalmazás népszerűségének növekedéséhez, mint pl.:

  • betétek lekötése (pl. OTP Smartbank),
  • lakossági és vállalkozói számlák együttes kezelése (pl. K&H mobilbank),
  • játékos megtakarítási program (pl. CIB Bank),
  • érintés nélküli mobilfizetés (mobiltárca funkció) a mobilbanki applikációban (pl. Budapest Mobil InternetBank, K&H mobilbank),
  • számlaadatok és tranzakciórészletek megosztása (pl. Erste MobilBank),
  • arcfelismerő azonosítás (pl. MKB Mobilalkalmazás, Budapest Mobil Internetbank),
  • betétfeltörés (pl. Raiffeisen Bank).

A 10 legnagyobb hazai bank mobilbanki applikációjából nyolc már átesett egy jelentős „ráncfelvarráson” (design váltáson) és igyekeznek megfelelni a digitális ügyfélélmény elvárásoknak.

Összességében 10-ből 7 hazai nagybank mobilbanki alkalmazása teljesíti a felhasználók többségének alapelvárásait és az applikációkban nincs olyan szignifikáns megkülönböztető funkció, illetve súlyos hiányosság a megjelenésben, amelyek indokolnák az áruházakban leadott felhasználói értékelések közötti lényeges különbségeket.

Ugyanakkor például a mobilalkalmazások gyorsaságának csökkenése, a megbízhatóság (rendelkezésre állás) és a stabil működés sérülése, illeve a rosszul sikerült frissítések miatt* bekövetkező átmeneti fennakadások olyan tényezők, amelyek hozzájárulnak a negatív felhasználói értékelésekhez.

A „Gyorsjelentés a hazai pénzügyi mobilalkalmazásokról” c. elemzés további tartalma:

  • a 2018.04.01. és 2018.08.12. között a Google Play és az App Store áruházak pénzügyi toplistájának elemzése alapján összeállított TOP20-as lista mobilalkalmazásainak időrendi vizsgálata a felhasználói értékelések, a visszajelzések és a letöltési számok alakulása alapján, továbbá
  • a funkciók és az értékajánlatok összehasonlítása.

További információk a gyorsjelentéssel kapcsolatban a hello@fintechgroup.hu e-mail címen kaphatók.

* A CIB Bank és az Erste Bank pár nap alatt több száz negatív értékelést kaptak a rosszul sikerült mobilbanki frissítés miatt. Ekkora számosságú negatív értékelésre még nem volt példa a hazai mobilbanki piacon az elmúlt 12 hónapban.

A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.
„A digitális pénzügyi technológiák, a FinTech szolgáltatások terjedését segítjük.”
fintechgroup.hu

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
PayTechShow 4.0

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit

PAYTECHSHOW 2023

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
2023-ban is jön a PayTechShow, ahol bemutatjuk az aktuális elektronikus fizetési trendeket, a legújabb paytech megoldásokat és a szabályozói iránymutatásokat.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!