blank

2017.01.02.

2017 FinTech trendjei (és delphoi jóslatai) – 1. rész

Szerző:

Kategóriák:

Ki, hogyan látja 2017 fintech trendjeit? A görögök nem kezdtek háborúba vagy nagyobb közösségi vállalkozásba anélkül, hogy Püthiát (a jósnőt) meg ne kérdezték volna. A sámánok és a jósnők mára avatott guruként, avatatlan prófétaként osztják meg ködös nagyívű előretekintésüket.

Inspiráló agyzsugorítás, szinapszis-stimuláló évindítás; íme a felkent főpapok, a tanult kisbojtárok gondolatai 2017 főbb fintech trendjeiről.

 

1. Mit jósolnak a fintech startup-ok?

Sophie Guibaud, Fidor Bank, alelnök:

  1. Jönnek a virtuális asszisztensek, legalábbis a “beszélgető” chatbot-ok.
  2. Előkészített pálya a folyószámla információkat aggregáló szolgáltatóknak.
  3. Előtérbe kerülnek az SME banking megoldások.

Michael Kent, Azimo, alapító és vezér:

  1. Tovább szárnyal az app alapú P2P pénzküldés.
  2. Vége a “Kérem, tartsa a vonalat!” bosszantásnak, jön a chatbot alapú ügyfélszolgálat.
  3. Jön a gépek korszaka; tanuló algoritmusok segítenek majd, hogy ne hibázzunk!

 

2. Mit mond a szaki magazin?

Daily FinTech:

  1. A blockchain nem a bankokért van, a blockchain azért van, hogy újraírja a teljes bankrendszert. Persze lesznek kivételes esetek is, mindenesetre nem a bankok fogják drive-olni a változást.
  2. Mérlegen az insurtech; ha jönnek a számok, felébrednek az inkumbensek.
  3. Kitör végre a középkori (illegális) sötétségből a bitcoin: valós üzleti folyamatokba épül be a digitális valuta. Jön az új árfolyamcsúcs a bitcoin tőzsdéken.
  4. Ahogy csökken a bankok profitja, úgy kezdenek a fintech világ felé fordulni a bankok is.
  5. Jönnek a bankok a saját digitális spin-off bankjaikkal, így már nem lesz annyira király a befektetőknek a neobankokba fektetni; kiapadnak a források.
  6. Biztosan fog jönni olyan meglepetés, amire nem számítunk; annak viszont a bitcoin a része lesz.

 

3. Milyen trendeket jósolnak a bankok 2017-re?

The Financial Brand:

  1. Frusztráció-mentes ügyfélút kialakítására való törekvés a bankolásban.
  2. Az adat “megismerése”, avagy az alábbi technológiák beépítése az operációba: Big Data, mesterséges intelligencia, fejlett elemzési eljárások, kognitív számítástechnika.
  3. Multichannel kiszolgálás továbbfejlesztése. (szerk. megjegyz.: ma már inkább OPTI-CHANNEL-ről beszélnek.)
  4. openAPI terjedése.
  5. Partnerség kiépítése a fintech startup-okkal.
  6. A digitális fizetési megoldások expanziója.
  7. A szabályozói kihívásoknak való megfelelés.
  8. A legfejlettebb technológiákkal való ismerkedés: Internet of Things, hangfelismerés stb.
  9. A “kihívó” bankok (neobanks, challenger banks) előretörése.
  10. Innovációs és/vagy akcelerátor programok kialakítása.

 

Széljegyzet:

Évről évre hangoztatják:

“idén még fontosabbá válik az ügyfelek gyors, magas szintű, személyre szabott kiszolgálása”.

Ennek a megvalósulását egyre többen a mesterséges intelligencia alapú megoldásokban látják. Apró megjegyzés:

a mesterséges intelligencia kutatók szerint a mai mesterséges értelem általános értelmi színvonala az általános iskola alsó tagozatos szintjén van.

Címkék:
blank