A koronavírus járvánnyal kapcsolatos intézkedésekről és ajánlásokról adott ki közleményt az online kereskedőket tömörítő szakmai szövetség, az Ecommerce Hungary. Az e-kereskedők az elmúlt 2 hétben több mint egymillió darab rendelést szolgáltak ki. Lehetőség szerint bankkártyával fizessünk és kerüljük a készpénzhasználatot – függetlenül attól, hogy az MNB tájékoztatása szerint ez nem jelent extra kockázatot.

“A jelenlegi vészhelyzetben az internetes vásárlás számít az egyik legbiztonságosabb megoldásnak a lakosság számára, mert azok az állampolgárok, akik online rendelik meg szükségleteiket, a lehető legkevesebb emberrel (gyakorlatilag csak a futárral) lépnek kapcsolatba ennek során, az internetes fizetés használatával pedig a jelen helyzetben kockázatos készpénzhasználatot is nélkülözni lehet”

– mondta el Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke.

5 javaslat online vásárláskor

Az Ecommerce Hungary az alábbi ajánlásokat teszi a lakosság felé, az online vásárlás lebonyolításával kapcsolatban:

  1. hasonlóan a hagyományos vásárlásokhoz, az online rendelések esetében is mindig csak a szükséges mennyiséget rendeljék meg, és csak olyan terméket vásároljanak, amelyre a mindennapi élet zavartalan működéséhez szükség van.
  2. Lehetőség szerint használják az online fizetési megoldásokat, ha mégis utánvéttel szeretnének árut rendelni, olyan kereskedőt válasszanak, aki biztosítja az átvételkori bankkártyás fizetést. Amennyire lehet, mellőzni kell a készpénzhasználatot.
  3. Kisebb társasházak, kertvárosi lakóközösségek számára javasolt összevontan rendelést leadni, ez könnyíti a szektorra nehezedő plusz terhelést, így csökken a rendelések átfutási ideje is.
  4. Amennyiben egyéni rendelésről van szó, és megoldható, javasolt a szaküzletben történő személyes átvétel, vagy a csomagautomatába kért teljesítés.
  5. A futárral való találkozáskor lehetőség szerint viseljenek védőmaszkot, vagy ha előrefizetés történt és megoldható, biztosítsák a teljesen érintkezésmentes átvételt. Ez utóbbira a logisztikai cégek is megfelelő intézkedéseket tesznek.

Kapcsolódó tartalom:

Az elektronikus fizetési lehetőségekkel kapcsolatban javasoljuk „Az elektronikus fizetési stratégia – Fizetési megoldások a digitális korban” c. SimplePay White Paper letöltését a webshopok, kereskedők számára.

1 millió darab rendelés 2 hét alatt

Az Ecommerce Hungary tagjai között megtalálható e-kereskedők az elmúlt két hétben több mint egymillió darab rendelést szolgáltak ki, magyar háztartások százezreit látva el többek közt a koronavírus elleni védekezéshez szükséges tisztítószerekkel, vagy a mindennapi szükségleteket kielégítő árucikkekkel.

Tagvállalataink beszerzői jelenleg azon dolgoznak, hogy a hiánycikknek számító antibakteriális folyékony szappanból, illetve a megfelelő védettséget nyújtó FFP3-as osztályú légzésvédő maszkokból is újabb készleteket hozzanak be Magyarországra.

Digitális Pénzügyek Hot-Line

Milyen információkra lenne szükségetek? Miről olvasnátok, ami segítség lenne számotokra most? Írj bátran, összegyűjtjük a kéréseket és igyekszünk a legrövidebb időn belül írni arról a FinTechZone.hu-n!

13 + 9 =

Legyen kiszállítás húsvétkor is

Annak érdekében, hogy a koronavírus-fertőzés egyre súlyosabb szakaszaiban is zökkenőmentes és biztonságos maradhasson a hazai internetes kereskedelem, célunk hogy az Operatív Törzstől a jelenleg hatályos jogszabályok minimális módosítását kérjük.

Egyrészt azt, hogy a helyzetre való tekintettel április 13-án, húsvét hétfőn, illetve hétvégi napokon is folytathassák online kiszállítási tevékenységüket, a fizikai üzletet is működtető online kereskedők számára pedig naponta 15 óra után is legyen lehetséges az interneten megrendelt és előzetesen ki is fizetett termékek átvétele.

Szigorú higéniai és biztonsági intézkedések a futárcégeknel

A magyar kormány Operatív Törzsének intézkedéseivel összhangban, az Ecommerce Hungary legtöbb kereskedő tagja, valamint a hazai csomagkézbesítést végző nagyobb futárcégek olyan szigorú higiéniai és biztonsági intézkedéseket vezettek be logisztikai folyamataikban, amelyeknek köszönhetően a COVID-19 vírus terjedése alatt is képesek biztonságosan kiszolgálni a rendeléseket, ezáltal pedig ellátni a lakosságot.

Az eddig bevezetett legfontosabb intézkedések többek között:

  • a raktárak dolgozói védőmaszkot és kesztyűt viselnek,
  • a logisztikai központokban érintés nélküli hőmérőkkel ellenőrzik a dolgozók testhőmérsékletét,
  • a futárokat kiképezték arra, hogy az esetleges fertőzést elkerülő módon adják át a rendeléseket,
  • napi több alkalommal takarítják a raktárakat, különös tekintettel a közösségi terekre,
  • napi több alkalommal takarítják a szállításhoz használt járművek rakodótereit,
  • a raktárak munka-, és közösségi területein folyamatosan elérhető kézfertőtlenítő szer a munkatársak számára,
  • a csomag-automaták tároló rekeszeit valamint a kezelőszerveket minden feltöltés előtt fertőtlenítik.

Címlapfotó: pixabay.com