Június 1-jén a Posta Biztosító újra megtöltötte a Hello Labort kísérletező kedvű ötletgazdákkal. Az este mérlege ezúttal három résztvevő, háromféle hipotézis és három különböző együttműködési javaslat. A cél viszont mindhárom esetben ugyanaz: partnerségben megvalósítani a biztosítási piacot felpezsdítő insurtech kezdeményezéseket.
A chatbot az új Nagy Testvér
A versenyzők többféleképpen is megpróbálták bizonyítani, hogy a siker receptje legalább nyomokban mesterséges intelligenciát is tartalmaz. Márk szerint bármennyire is szeretnének velünk beszélgetni a biztosítási ügynökök, ha az esetek 89%-ában inkább egy robottal lépnénk interakcióba. Miért?
A verbális kommunikáció helyett egyre többször chatben kommunikálunk, méghozzá akkor, amikor mi szeretnénk és abban a tempóban, amiben nekünk kényelmes. Kérdőívet sem töltögetünk, hírlevelet sem olvasgatunk és már az alkalmazások rengetegében is eltévedünk. De Márk szerint mindez nem gond, feltéve, hogy van egy jól betanított, marketing vénával megáldott botunk.
A csapat által megalkotott mesterséges intelligencia mindent tudni szeretne rólunk. A „kíváncsiságból” könnyen kvalifikált lead lehet, amit konkrét akciótervvel ad át az értékesítőnek – persze csak amíg még nem képes egyedül végigvinni a teljes folyamatot. A chatbot „tudja, mit tettél tavaly nyáron” – egyszerűen kiolvassa azt a social hálózatokon található lábnyomainkból, így nem kell neki bizonygatni, kik vagyunk. Ha pedig először találkozik velünk, a viselkedésünkből rögtön felismeri, kivel van dolga.
Nem buli a lábtörés egy fesztiválon
Roland nem szeret veszélyesen élni, de a biztosító helyében gondolna azokra a fiatalokra, akik igen. Persze nem akkor, amikor vizsgaidőszak miatt hetekig el sem hagyják a védelmet jelentő albérlet falait.
A biztosítást speciális alkalmakhoz kötné. Aktiválná például a fesztivál időszakra, amikor a fiatalok hangulata köztudottan alkoholban oldódik, és nem mindig eredményez balesetmentes elegyet. A Festinsure applikációba a koncertező fiatal meghívhatna bárkit, akivel együtt bulizik, így alkotva velük kockázati közösséget. Ha pedig véget ér a vizsga és a fesztiválszezon, akkor jöhet a sportolás, és a bringások, a futóközösségek kaphatnának egyedi biztosítási csomagot.
Idő, pénz, élvezet avagy a biztosítási kárbejelentés új korszaka
Krisztián már egy ideje kísérletezik a chatbot alapú kárbejelentéssel. Számításai szerint érdemes ezen a területen is bevetni a legmodernebb technológiát, hiszen percenként 2 db kárt fizetnek ki a biztosítók. Az ügyfeleket azonban komolyan megdolgoztatják a kárigény beadása során, történjen az online, személyesen vagy telefonon.
Krisztián chatbotja beéri pár kérdéssel, készségesen „meghallgatja” az ügyfelet és azonnal továbbítja is a kárbejelentést. Az ügyfelek hálásak, Krisztián pedig örül hálájuk gyümölcsének és a jövőbeni újabb üzletkötés lehetőségének.
A második Hello Labor hipotézisei szerint az automatizált, élmény alapú ember-robot interakcióval mindenki jól jár. A közös gondolkodás a csapatokkal, a Hello Labor mentor program pedig június 22-én újabb versenyzőkkel folytatódik.