Nagy Sándor vezetésével új digitális / online szakmai szövetség létrehozását tűzte ki célul több nagy forgalmat bonyolító, online kereskedelemben érdekelt cég. Az alapítók célja egy diverz összetételű, széles spektrumú, valós piaci súly mentén szerveződő érdekképviselet felépítése, mely ezáltal képes a kereskedelem átalakulásának, fejlődésének hatékony támogatására, valamint a szabályozó testületek munkájának naprakész segítésére. Az új szövetség várhatóan 2021 elején kezdi meg működését.
Magyarországon bő két évtizede működnek webshopok és piacterek. A koronavírus azonban minden eddiginél jobban helyzetbe hozta az online értékesítést és megmutatta, hogy szinte minden cég életében kulcsfontosságú a digitális érettség, valamint az online kommunikációs és értékesítési csatornák megfelelő használata. A kérdés fontosságát jelzi, hogy 2020-ban a hazai kiskereskedelmi termékértékesítés kicsivel már több mint 8%-a online bonyolódik.
Ráadásul napjainkban az e-kereskedelem már nem csak a webáruházakról és a szó klasszikus értelmében vett kereskedőkről szól: piacformáló hatásúak a logisztikai cégek, a technológiai beszállítók, online piacterek, apróhirdetési oldalak és ár-összehasonlítók is.
“Szükség van egy olyan fórumra, ahol a hazai online szakma nagy forgalmat bonyolító képviselői, valamint az online értékesítéshez közvetlenül kapcsolódó területeken működő cégek, így pl. a csomaglogisztika-, fizetési megoldás-, piactér-, hirdetési- és webshop platform szolgáltatók foglalnak helyet, megosztják egymással tapasztalataikat és együtt keresnek megoldást az iparágat érintő problémákra”
– fejtette ki Nagy Sándor, aki az elmúlt 3 évben az Ecommerce Hungary elnöki posztját töltötte be.
Diverz összetételű szervezetre van szükség
“Az internetes kereskedelem nem ismer határokat, a régió más országaiban már megerősödött szereplők könnyedén, gyorsan és nagy tervekkel jönnek Magyarországra. Szükség van egyrészről a piacunk védelmére, másrészt pedig arra, hogy a hazai vállalkozók is ugyanilyen elánnal merjenek külföldi piacokban gondolkodni”
– tette hozzá Nagy Sándor, aki a GRoby online vezetőjeként és kereskedőként az elmúlt két évtizedben maga is szembesült a szakmát érintő problémákkal és kihívásokkal.
Fotón Nagy Sándor (PayTechShow, 2019). Forrás: FinTechZone.hu
A Szövetség megalapítását támogató szervezetek mind hisznek abban, csak egy diverz összetételű vezető testület lehet a kulcsa a hatékony szakmai munkának és a valós érdekképviseletnek.
Az alapítási szándékukat kifejező cégek között, már most olyan szervezetek találhatók mint az egyik legértékesebb online piaci portfólióval rendelkező Adevinta, vagy több mint 70 milliárd forintos éves forgalommal rendelkező Euronics műszaki áruházlánc, az ország második legnagyobb e-kereskedőjeként működő Alza.hu, a piacvezető bérelhető webshop rendszert kínáló és több mint 4000 áruházat kiszolgáló ShopRenter, a közép-európai régió csomaglogisztikai piacának egyik legmeghatározóbb szereplőjeként működő GLS futárszolgálat, valamint az online szektor egyik legtöbbet hivatkozott kutató- és tanácsadó cége, a GKI Digital.
2021-ben jön az új Egyesület
“Az újonnan alakuló szervezet sikeres működéséhez, megfelelő súllyal rendelkező releváns szereplőkre és közösen lefektetett, a céljaink megvalósítását segítő olyan alapelvek elfogadására van szükség, mint a transzparens és pártatlan szakmai működés, értékteremtés és gyors reagálás a változásokra” – emelte ki Nagy Sándor.
A szakmai közösség úgy gondolja, hogy az operatív működés alapjainak megtervezése után az új Egyesület a 2021-es év elején meg is kezdheti munkáját.
Címlapfotó: pxfuel.com