Árösszehasonlító funkciót vezet be a Klarna, hogy minden vásárlási igényt kielégítő szuperalkalmazássá váljon. A „Vásárolj most, fizess később” (Buy Now Pay Later) társaság célja a fizetésen túlmutató új funkciók és szolgáltatások bevezetésével, hogy az online vásárlások belépőpontja legyen. Ezzel a lépéssel a Klarna – többek között – a Google és az Amazon versenytársává válhat.
Árösszehasonlítás lehetőségével csábítaná el a vásárlókat a Klarna
Az új funkcióval a vásárlók több ezer kereskedő termékárát hasonlíthatják össze, illetve kereshetnek a kereskedői termékadatbázisokban különböző szempontok szerint. A Klarna szerint az új árösszehasonlító és kereső funkciók segítségével az online vásárlások belépési pontjává válhatnak és alternatívát kínálhatnak a Google-lel, vagy az Amazonnal szemben.
A most bevezetésre kerülő funkció a társaság számára új árbevételforrást jelenthet, amire különösen szüksége van az elmúlt hónapok tetemes veszteségei miatt (megjegyz.: többek között az észak-amerikai piacra lépésnek, a növekvő munkabéreknek, az árösszehasonlító cég, a PriceRunner felvásárlásának és a növekvő hitelveszteségeknek köszönhetően).
„Akár az egész napodat eltöltheted a termékek összehasonlításával a hagyományos piactereken, vagy keresőmotorokkal, de mindig felmerül benned a kérdés, vajon tényleg a legjobb terméket találtam meg a legjobb áron”
– olvasható Sebastian Siemiatkowski, a Klarna társalapító-vezérigazgatójának idézete a Fintextra oldalán. „A Klarna új kereső és összehasonlító funkciója elvégzi a kemény munkát és biztosítja a vásárló számára az összes valós idejű információt a magabiztos döntéshez” – tette hozzá.
A felhasználók a termékoldalak böngészése során arról is visszajelzést kapnak az árösszehasonlító motortól, ha létezik az adott termék alacsonyabb áron, vagy ha az adott termékhez kapcsolódik vásárlói értékelés. A vásárlási folyamat végén az új funkció egy pop-up ablakban arról is értesíti a vásárlót, ha igénybe vehető kupon, vásárlási kedvezmény, amivel csökkenthető a termék ára.
A szuperalkalmazássá válás lehetőségei
A Klarna azt reméli, hogy az árösszehasonlító funkció segítségével kitörhet a fizetési szolgáltató (“Buy Now Pay Later”) szerepből és a minden vásárlási igényt kielégítő szuperalkalmazássá válhat, amelyen keresztül a vásárlók a teljes vásárlási folyamat végigcsinálhatják; a termékek „felfedezésétől”, kiválasztásától a megrendelt csomag nyomon követésén át a zökkenőmentes visszatérítésig.
„Soha nem jöhetett volna jobbkor a Klarna árösszehasonlító funkciókja, mint most, amikor mindenki érzi a megélhetési kiadások növekedését”
– olvasható David Sandstromtól, a Klarna marketingvezetőjétől a CityA.M. oldalán. Azt is hozzátette, hogy a BNPL társaság hosszú távú víziója, hogy
„a világ legnagyobb affiliate hálózatává váljon”.
Így lesz a Revolutból szuperalkalmazás (2022-ben?) | 2022.01.18.
[Klarna]