A koronavírus járvány okozta veszélyhelyzet a pénzügyek intézését is nagymértékben érinti, hiszen a bankfiókok látogatása, a személyes banki ügyintézés, a bankjegykiadó automata felülete és a készpénz maga is kockázatot jelenthet. A Digitális Jólét Program oldalán összegyűjtötték, hogyan intézhetjük pénzügyeinket biztonságos módon a jelenlegi vészhelyzetben.
7 javaslat a pénzügyek biztonságos kezelésére, intézésére
- Az átutalások március 2-ától jelentősen felgyorsultak, az azonnali fizetési rendszer bevezetésével az utalás már 5-10 másodpercen belül megérkezik a kedvezményezetthez. Az azonnali fizetési szolgáltatásnak köszönhetően az elküldött összeg hétvégén és ünnepnapokon is azonnal rendelkezésre áll a fogadó fél számláján. Az azonnali átutalásról további információ itt található.
- Használjuk a bankok internetes szolgáltatásait, amelyek az adott bank honlapján érhetők el. Amennyiben nem rendelkezünk saját felhasználói fiókkal, használhatjuk a telebankot, amelyen keresztül elérhetők banki ügyintézők és több tranzakció is lebonyolítható.
- Lehetőleg csökkentsük a készpénzhasználatot és vásárláskor fizessünk inkább bankkártyával, mert a legtöbb esetben elegendő a terminálhoz érintenünk a kártyánkat. A napokban jelent meg az a kormányrendelet, amely a koronavírus járvány megfékezése érdekében 15 ezer forintra emeli a PIN-kód megadása nélkül végrehajtható érintéses tranzakciók általános limitjét.
- Okostelefonon elérhetjük bankunk mobilos alkalmazását is, amelyeket az App Store-ból, illetve a Google Play Áruházból tölthetünk le. A mobilbankban a legtöbb olyan banki művelet elvégezhető, ami a bankfiókban is, mint például átutalások indítása, számlák közötti átvezetés kezdeményezése, bankkártya limit módosítás stb.
- Az internetes és mobilos felületeken is van lehetőség másodlagos azonosítóként e-mailcímet vagy mobilszámot megadni. Ez azt jelenti, hogy a beállítás után a mobilszámunk megadásával is megvalósulhat a pénzátutalás fogadása, ehhez nem kell megadnunk a bankszámlaszámunkat sem. A netbankban, mobilbankban a másodlagos számlaazonosítók menüpont segít ebben. További információ itt.
- Bankszámlával nem rendelkező családtagjaink számára segítséget nyújthatunk online számlanyitáselvégzésében is anélkül, hogy aláírásra személyesen meg kellene jelennünk a bankfiókban. Ilyen lehetőség számos bank weboldalán elérhető (OTP, MKB, CIB, Magnet, Budapest Bank, Gránit Bank, Takarékbank). A számlanyitás során szükség van egy olyan mobileszközre, amelyen kamera található, a személyazonosítás ennek segítségével történik.
- Elkerülhetjük a postán a közös légtérben való várakozást is, mivel sárga csekkjeinket banki átutalással és mobilfizetéssel is kifizethetjük. Ehhez az iCsekk nevű alkalmazást kell letöltenünk. Regisztráció után a csekk felső részén lévő, az összeg mellett látható QR kódot kell a kamerás mobilkészülékkel beolvasni, majd online utalhatjuk át a díjat. Számos netbank és mobilbank alkalmazás is tartalmazza ezt a szolgáltatást, ott a csekkbefizetés funkciót kell keresni.
Kapcsolódó cikkek:
Forrás: Digitális Jólét Program. Címlapfotó: pixabay.com