blank

2022.12.23.

Elfogadta a Kormány a Nemzeti Digitális Állampolgárság Programot

Szerző:

Kategóriák:

Elektronikus tárca, digitális postaláda, elektronikus dokumentumtár és aláírás- egyebek mellett ezek létrehozásáról is rendelkezik Magyarország Nemzeti Digitális Állampolgárság Programja, melyet a kormány elfogadott. A Program újraértelmezi az állam és a polgárok közötti digitális kapcsolatot, megteremti az egyszerű, kényelmes és hatékony ügyintézés feltételeit. A megvalósításért a Digitális Magyarország Ügynökség felel.

A Kormány elfogadta a Nemzeti Digitális Állampolgárság Programot, amely megteremti azt az egységes és kiváló felhasználói élményt nyújtó digitális környezetet, amely jelentősen egyszerűsíti az állampolgár és a kormányzat különböző szervei közötti kommunikációt – olvasható a Digitális Magyarország Ügynökség oldalán.

Az alapdokumentum a digitális állampolgárságot helyezi középpontba, rendelkezik a nemzeti adatvagyon hasznosításáról és a felhőtechnológia alkalmazásáról is.

Az elfogadott dokumentum szerint a jövőben olyan közigazgatási terek jönnek létre, ahol az állampolgárok – többnyire – személyes megjelenés nélkül egyszerűen és hatékonyan, 0-24 órában intézhetik az ügyeiket digitálisan. Az állampolgárok, bizonyos szűk kivételektől eltekintve, minden olyan jogosultsággal és ügyintézési lehetőséggel rendelkeznek majd a digitális térben, mint a fizikai valójukban.

A program első lépése a digitális állampolgár 5 alapképességének létrehozása.

  1. Az elektronikus tárcában elérhető lesz az összes okmány digitális változata, amely biztosítja a digitális azonosítást.
  2. Az állampolgárokkal való kapcsolattartást egy digitális postaláda teszi lehetővé rendezett és áttekinthető módon.
  3. Az elektronikus dokumentumtárban az ügyintézések, levelezések valamennyi dokumentuma elektronikus formában tárolható.
  4. Az elektronikus aláírás szolgáltatással az EU teljes területén elfogadható módon hitelesen írhatók alá a dokumentumok.
  5. Az elektronikus fizetéssel teljesen integrálttá válik az állampolgári szolgáltatás, amellyel nem csak az állammal folytatott fizetési tranzakciókat lehet indítani.

A 2026-ig terjedő első stratégiai szakasz végére szinte minden közigazgatást érintő ügyet online el lehet majd intézni. Az első, nagyobb prioritást élvező ügyintézések fejlesztése már 2023-ban megkezdődik.

penzugyi szektor digitalizacios csomagja - online jelzaloghitel

2023-ban jöhet a 100%-ig online jelzáloghitel? Körvonalazódik a kormány pénzügyi digitalizációs terve | 2022.12.02.

A kormány új pénzügyi digitalizációs csomagja stratégiai jelentőségű lökést ad majd a bankszektor digitális átalakulásának 2023-ban. Megvalósulhat a 100%-ig online jelzáloghitel, amihez akár 2 hét alatt hozzájuthatnak az igénylők. A Magyar Közlöny 2022. november 30-án közzétett 197. számában megjelent a pénzügyi szektor digitalizációs fejlődésének elősegítéséről szóló kormányhatározat, amely tartalmazza az írásbeliség jogszabályi hátterének módosítási lehetőségét, valamint az Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés (AVDH) funkció teljes körű alkalmazhatóságának megvizsgálását a pénzügyi szektorban. Ezek a területek különösen meghatározóak a pénzügyi szektor digitális fejlődésének biztosítása és a versenyképesség növelése érdekében.

Címlapfotó: stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group Kft.

Címkék:
blank