A hazai bankok közül elsőként az OTP Bank vezette be a DÁP (Digitális Állampolgárság Program) azonosítási szolgáltatását saját webalkalmazásaiban. Az új megoldás lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással azonosítsák magukat az OTP Internetbankban és rövid időn belül az OTP Portálokon is.
Az OTP Bank megosztotta, hogy a DÁP azonosítási szolgáltatásának bevezetésével a bank ügyfeleinek lehetőségük nyílik arra, hogy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban elérhető adataikat összekössék az OTP Bank rendszereivel további lehetőséget biztosítva a belépésre az OTP InternetBankba.
„További fejlesztéseken dolgozunk, amellyel ki tudjuk használni a DÁP eAzonosítási szolgáltatás előnyeit, valamint egy olyan megoldáson, amellyel jelentősen egyszerűbbé válik az ügyfelek számára az általános ügyintézés, mint például az ügyfeleink adatainak változása, például egy lakcímváltozás automatikusan frissülhessen a banki nyilvántartásban is, ami jelentősen leegyszerűsíti az adminisztrációt”
– mondta el Vouszka Péter, az OTP Bank digitális csatornáinak szolgáltatásfejlesztésért felelős vezetője.
Az IdomSoft Zrt. közlése szerint jelenleg több mint 120 piaci szervezet dolgozik az azonosítási szolgáltatás bevezetésén.
„Ezeknek a szervezeteknek a felületén a felhasználónevek és jelszavak megadása helyett elég lesz a DÁP mobilalkalmazás, hogy a felhasználó igazolja a személyazonosságát – ugyanolyan hitelesen, mintha személyesen jelenne meg, és ellenőriznék az okmányait”
– mondta el Kovács Bálint, az alkalmazást fejlesztő IdomSoft Zrt. solution product managere.
Kapcsolódó cikkek:
Forrás: OTP Bank | Fotó: IdomSoft Zrt.