A Gránit Bank ma bedobta magát a legnagyobbak versenyébe és kijött a mobilfizetés non plus ultrájával. Ákossal (Gáborjáni Szabó), a Gránit Bank IT és elektronikus csatornák ügyvezető igazgatójával beszélgettem a mai bejelentés hátteréről és mellesleg kiderült, a Gránit Banknak már 2 éve van Open API-ja (is); továbbá:
- elsőként vezette be a videó bankolást,
- váltotta ki az elavult SMS üzenetküldést push notifikációval,
- indította el az online számlanyitást,
- valamint intézi helyettünk a bankváltást.
Szóval, itt egy bank, amely nemrég lépett a versenytérre, “A Digitális Bank”, amely innovációban kívánja megverni nemcsak a hazai nagybankokat, de európai versenytársait is.
Mi van a Gránit Pay motorháza alatt?
Címszavakban összegyűjtöttük, mi az, amit a sajtóból eddig nem tudhattál meg:
- HCE alapú mobiltárca,
- nincs külön mobilfizetési applikáció, a mobil banki applikációba töltődik le a virtuális bankkártya,
- kevesebb mint 30 másodperc alatt tudod virtualizálni bármelyik fizikai bankkártyádat a mobil appon keresztül, azaz ha otthon hagytad a bankkártyádat, akkor 30 sec alatt a telefonodból lehet bankkártyát csinálni. 🙂
- nem PayPass-os bankkártyából is lehet érintés nélküli mobilfizetésre alkalmas virtuális bankkártyát előállítani, azaz ha eddig nem volt PayPass-os bankkártyád, akkor a Gránit Bank a mobiltelefonodból csinál PayPass-os fizetőeszközt,
- az ügyfél maga állíthatja be a Gránit Pay biztonsági szintjét (pl.: a tranzakcióhoz kell-e feloldott képernyőzár stb.),
- kimaxolt CEX: nem kell a kártyádat se lefotózni, se külön bepötyögni a kártyaadataidat. Kiválasztod a GRÁNIT eBankban melyik kártyádat akarod virtualizálni és már ott is van a telefonodon a kártya, azaz lett a telefonodból “bankkártya”.
“Európában ez az első ilyen projektek egyike volt (MCBP/MDES) a MasterCard-nál is; éjszaka az amerikaiakkal leveleztünk, reggel már az európaiakkal folytattuk a munkát, majd délután az indiai supportnak adtuk át a staféta botot”
– meséli Ákos a projekt izgalmait.
Mi a stratégia a Gránit Pay-jel?
A digitálisan érett ügyfelek akvirálása, illetve a meglévő ügyfelek elköteleződésének növelése a cél a Gránit Bank számára a Gránit Pay-jel.
“Itt ne csak a millenniumi generációra gondolj! Egyre több X-es mozog rutinosan a digitális térben és várja el a banki szolgáltatások mobiltelefonos környezetbe való átültetését. Számunkra az innováció kulcsfontosságú és azon dolgozunk, hogy megtaláljuk minden banki szolgáltatásunk pontos helyét a mobiltelefónia világában. A Gránit Pay is ennek az innovációs stratégiának az eredménye”
– mondja Ákos.
“Amúgy Nekünk van már Open API-nk is”
2 évvel ezelőtt adtuk ki pilot jelleggel az API-nkat, majd ezt követően egy KKV-s megoldás könyvelő rendszer felhő alapú szolgáltatás számára is elérhetővé tettük. “Szóval, mi már a többi bankot megelőzve jöttünk ki az API-val, csak akkor ez nem volt még akkora hírverés.”