2024. október 15.
FinTechShow
Terítéken a legújabb digitális pénzügyi szolgáltatások és megoldások

EARLY BIRD JEGYEK    2024. ÁPRILIS 30-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow
Megoldások a jövő digitális bankjához

EARLY BIRD JEGYEK    2024. ÁPRILIS 30-IG! 

2016.09.12.

“Miért bonyolult egy tranzakciót elindítani?”

Szerző:

Kategóriák:

Dávid szemérmetlenül fiatal, vérprofi UX designer, és nem mellesleg övé Magyarország (egyik) leggyorsabban fejlődő UX stúdiója. Alig 3 év alatt 20 fősre duzzadt a cége, megírta első könyvét (UX Design), UX képzéseket tart Budapesten és Berlinben, globális ügyfelekkel dolgozik, de egyvalamit nem ért:

“Miért kell, hogy bonyolultabb legyen elindítani egy tranzakciót, mint elküldeni egy levelet Gmailben?”

-kérdezi Dávid ebédünk közben. Ő Pásztor Dávid, a UX Studio CEO-ja.

“Felhasználói élményt tervezek”

Dávidék KBC-s referenciájára kaptam fel a fejem minap; egyszerűen szép. Nap, mint nap nézzük a legújabb wealth management megoldásokat a FinTech világában, és meglepődtünk, amikor megláttuk a KBC Equitas új webes UX design-ját. Cool!

kbc-frontpage

Szóval, nekem nagyon tetszik, ahogy Dávidék dolgoznak, ezért kértem, ossza meg, hogyan lehet cool felhasználói élményt tervezni a pénzügyi iparágban. De előtte itt egy kedvenc idézetem Dávidtól (egy másik interjúból):

“Gimiben öcsémmel eladtuk a Legoinkat, hogy megvegyük az első saját számítógépünket. Nagy hiba volt. :)”

1. Milyen problémát, frusztrációt kellett megoldanotok a projekttel? 

“Hiába volt a KBC rendszere az egyik legnépszerűbb tőzsdei kereskedő felület itthon, megjelenésben a 90-es évek weboldalaira hajazott. Ezért a kollégák elhatározták, hogy egy modern, material design megjelenést szeretnének az alkalmazásnak. Ez persze nem csak esztétikai kérdés volt. A régi felületet sokkal nehezebb volt használni. Ma már az emberek hozzászoktak ahhoz, hogy olyan könnyen kezelhető, egyszerűen átlátható alkalmazásokat használnak nap, mint nap, mint a Facebook vagy a Google termékei. Ugyanez az elvárásuk a pénzügyi szolgáltatók felé is. Miért kell, hogy bonyolultabb legyen elindítani egy tranzakciót, mint elküldeni egy levelet Gmailben?”

2. Melyek voltak a legfőbb tapasztalataitok ebben a projektben?

“A tervezés során ismét bebizonyosodott, hogy mennyire fontos valódi végfelhasználókkal tesztelni a felületeket. Az alkalmazáshoz először kattintható prototípust készítettünk. Ezt a gyors prototípust teszteltük olyan emberekkel, akik egyébként is kereskednek a tőzsdén. Rengeteget tanultunk tőlük. Ez egy iteratív folyamat: készítünk egy prototípust, ezt leteszteljük végfelhasználókkal, majd módosítunk a protón, megint tesztelünk, egészen addig, amíg a legtöbb dolog jól nem működik. Így mire a fejlesztők kezébe kerül a design, már sokat nyomkodták a felhasználók és kiderültek azok a problémák, amik egyébként csak az alkalmazás publikálásakor derülnének ki.”

3. Miért szerettétek ezt a projektet?

“A KBC-s csapattal nagyon jó volt együtt dolgozni. A projekt csapat viszonylag kicsi volt, nem voltak 15 fős megbeszélések. Minden érintett tevékenyen részt vett a heti design meetingeken, mi prezentáltuk az eredményeket és a lehetőségeket és villámgyorsan tudtunk közösen döntéseket hozni. Nem voltak elérhetetlen távoli döntéshozók, akik az utolsó pillanatban keresztbe tesznek. Mindenki ott volt a szobában, akinek beleszólása volt. Aktívan segítették a munkánkat, engedték, hogy teszteljük a terveket a felhasználóikkal, és ehhez sem kellett heteket várni. Ez az agilis hozzáállás meglátszik a végeredményen is.”

+1. Miben tartod coolnak a UX studiót?

“A UX studióban mi azokat a UX és product design módszereket szeretnénk itthon is meghonosítani, amiket az amerikai tech vállalatok már régóta használnak. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a tehetséges designereink mellett van egy 5 fős külön kutató csapatunk is, pszichológusokból és szociológusokból. Ők biztosítják, hogy nem csak szép amit alkotunk, de tényleg könnyen érthető és könnyen kezelhető alkalmazásokat tervezünk. Sokat dolgozunk külföldre, nemzetközi piacokra. Aki biztosítja nekünk a megfelelő körülményeket és hagyja, hogy a saját módszertanunk szerint dolgozzunk, az cserébe olyan design terveket kaphat a mobilos és webes felületeihez, amik a világ bármely pontján megállják a helyüket.”

kbc-desktop

Szóval, nem is kell olyan sok, hogy egy pénzügyi szolgáltatás is szép és szerethető legyen. 🙂

Folyt. köv. majd a FinTech Akadémián. Addig is kövess minket a Facebook-on!

Címkék: