„Álmot áruljunk, ne terméket” mottóval vette kezdetét a Fundamenta innovációs versenye, a Digimaraton. Az innovációra és a digitális kihívásokra való felkészülés mantrázása helyett az agilis megközelítést választotta a Fundamenta. A lakás-takarékpénztár szervezeti kultúrájába beágyazzák az innovációt, aminek jegyében került megrendezésre az első innovációs hackathon. Ott voltunk a versenyen és megnéztük, hogyan épül a Fundamenta új digitális világa.
A digitális kihívások kezelése eseti beavatkozások helyett gyakorlatias és agilis eszközöket kíván. A Fundamenta ezt felismerte, és nem csak a XXI. századi digitális pénzügyi megoldások keresésére, hanem az új innováció menedzsment gyakorlatok alkalmazására is fókuszál. A fintech megoldások terjedése új távlatokat nyit meg az ügyfélakvizícióban, az ügyfelekkel való kapcsolattársban és új lakáscélú pénzügyi termékek kialakításában a lakás-takarékpénztárak számára is. A Fundamenta ennek jegyében kezdett új digitális világának felépítésébe.
A jó ötletek belülről is jöhetnek
„Álmot áruljunk, ne terméket! Az ügyfeleket nem a termék, a vállalat, vagy a brand érdekli. Az ügyfelek magukkal törődnek, az álmaikkal, a reményeikkel, az ambícióikkal. Ha segítesz nekik álmaik elérésében, megnyered őket” – idézte Steve Jobs-ot Tátrai Bernadett, a Fundamenta elnök-vezérigazgatója a Digimaraton megnyitóján.
Nem csak kívülről, a partnerektől vagy a startupoktól jöhetnek az új ötletek. A legígéretesebb fintech megoldások egy része épp olyanoktól származik, akik bankoknál, befektetési társaságoknál, pénzügyi szolgáltatóknál dolgoztak. Európa első és máig legnagyobb P2P lending platformját (Zopa), vagy az Egyesült Királyság legsikeresebb fintech befektetési szolgáltatóját (Nutmeg) is iparági „bennfentesek” alapították. Ezek a szakemberek ismerik a belső folyamatokat, a szabályozói kihívásokat, azt az infrastruktúrát, amelyek megújítása, újragondolása mára szükségessé vált.
„Éppen ezért gondoltuk azt, hogy első lépésként egy belső hackathont szervezünk, és belülről kezdjük el az innovatív ötletek feltárását.”
Többet kaptunk, mint gondoltuk
Az elmúlt hetekben a Fundamenta innovációs lázban égett, és csapatok tucatjai gondolkodtak azon, hogy a meglévő és a jövőbeli ügyfelek milyen új digitális szolgáltatásokért lennének hálásak. „A felkészülés során külön workshopot is szerveztünk a munkatársaknak, hogy megismerhessék a jövő digitális pénzügyeinek világát, a legújabb fintech megoldásokat és a magyar társadalom nyitottságát a digitális pénzügyek iránt” – árulta el a kulisszatitkot Tátrai Bernadett a Digimaraton közben.
A felkészítés sikerességét mutatja, már a beadott ötletek előminősítése során is nehéz helyzetben volt a zsűri. Összesen 12 csapat kerülhetett be a hackathonra, akiknek az egész napos verseny végén 5 perces pitch keretében kellett a megoldásukat bemutatni.
Az „ügyfél story” felépítése mellett a megoldás működését, illetve az elérhető piaci hasznokat is ki kellett dolgozniuk a csapatoknak. „A mai nap eredményei után biztosan mondhatom, jó döntést hoztunk a belső innovációs verseny elindításával. Legalább 3-5 ötletre mondtuk, hogy azokat amint lehet, megvalósítjuk. De ami ennél is fontosabb, leraktuk az innovatív gondolkodás alapjait a szervezetben” – mondta az elnök-vezérigazgató az eredményhirdetés után.
Jöhet a folytatás
A belső innovációs verseny csak az első lépés volt a Fundamenta új digitális világának felépítésében. Hamarosan kinyitják a kapuikat a kívülről jövő ötletek, startupok, fintech megoldások számára is. Addig is zajlik a Digimaratonon kiválasztott ötletek megvalósítása, az innovációra épülő szervezeti kultúra fejlesztése.