Hibrid megoldások lehetnek a nyertesek az online hitelezésben a Cofidis szerint

írta | 2020.03.11. | Digitális pénzügyek, Összes hír

Míg az évtized elején a telefonos hiteligénylés volt a személyes megoldások alternatívája, ma az online hiteligénylés tölti be ezt a szerepet. 2011-ben csupán a fogyasztók 3%-a vette fel online a hitelt, 2019-re ez az arány 17%-ra ugrott – derült ki a mai napon bemutatott Cofidis Hitel Monitor kutatásból.

Főbb üzenetek:

  • Az internetpenetráció növekedése, a digitális eszközök elterjedése és az online ügyintézés egyre általánosabbá válása kihatással van a személyi kölcsön igénylési módokra is.
  • Az online felületen történő hitelügyintézést 2011-ben még 37% utasította el. 2020-ban már csak 26%.
  • Az elzárkózás nem konkrétan az online felülettel, hanem a „nem személyes” ügyintézési móddal szemben jelentkezik, és jórészt a személyes ügyintézéshez való ragaszkodással magyarázható.
  • Nagyobb a nyitottság az online ügyintézéssel kapcsolatban, ha elakadás, kérdés esetén lehetőség van ügyintéző segítségét kérni.
  • Mivel a többség nem szívesen ad meg személyes adatot az interneten, ezért a digitális térben megjelenő szolgáltatók esetében kiemelt szerepe van a bizalomnak.

Nő a nyitottság az online csatornák felé

A lakosság hozzáállása a különböző új technikai megoldások iránt alapvetően nyitott, sok esetben a tudás hiánya gátolja az innovációk elterjedését. Az ellentétekről sokat elmond: 41% szeretné, ha mindent elintézhetne online, 53% viszont arról nyilatkozott, hogy nem szereti, ha az általa használt szolgáltatást megváltoztatják és csak 18% véli úgy, hogy szeret az elsők között lenni egy új termék, szolgáltatás kipróbálásában.

Csökkentek a digitális megoldásokkal szembeni félelmek, egyetlen év alatt 73%-ról 68%-ra mérséklődött azok aránya, akik szerint a hitelfelvétel „komolyabb dolog annál, minthogy ne személyesen intézzük”, míg 49%-ról 41%-ra csökkent azok aránya, akik félnek attól, hogy online ellophatják az adataikat.

Összességében elmondható, hogy nagyobb a nyitottság az online csatornák felé, ha közben lehet az ügyintéző segítségét kérni.

A digitális megoldásokat elutasítók 54%-a nyitottabb, ha a folyamat közben kaphat személyes segítséget.

A többségnek még segítségre van szüksége

Jelentős a szakadék a társadalom befogadóképessége és a jelenleg elérhető technológiai megoldások között – jelentette ki Lemák Gábor, a Fintech Group vezetője a Cofidis mai eseményén.

 „A társadalom jelentős része számára a digitális pénzügyek a netbankolást és az érintéses bankkártyás fizetést jelenti. Pontosan emiatt a jelentős szakadék miatt a többségnek még segítségre van szüksége a digitális pénzügyi megoldások használatában. Ez különösen igaz a hitelezés területére.

A legújabb technológia itt van, elérhető, a társadalom viszont lassabb mértékben fogadja be az új megoldásokat. Idővel ez beérik, ezek a folyamatok elindultak már” – tette hozzá Lemák Gábor.

 „A jövő a digitalizáció hibrid vonalában rejlik: az ügyfél útja digitális csatornákon át vezet, ám az emberi szakértelem folyamatos jelenléte mellett.

Munkatársaink a digitálisan „betérő” ügyfeleket is végigkísérik a teljes folyamaton. Fejlesztéseink során az emberközpontúság a legfontosabb vezérelv, lényegesnek tartjuk, hogy megoldásaink mindenki számára elérhetők legyenek, ne csak a fiatalok, a digitális világban otthonosan mozgók számára.

Innovációink, a hangaláírás szolgáltatás, a szelfi azonosítás és a Cofidis App mind ezen alapelv szerint épülnek fel” – mondta Holló Bence a Cofidis ügyvezető igazgatója.

Fotón: Holló Bence, a Cofidis ügyvezető igazgatója (Forrás: Cofidis)

A Cofidis Hitel Monitor kutatásról: az adatok az Cofidis Hitel Monitor kutatásából származnak, melyet az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készít 500 fős mintán online adatfelvétellel évente négy alkalommal 2011 óta. Az adatok a 18-69 éves magyar internetező lakosságra reprezentatívak.

Itt követhetsz minket:

Tudósítás

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.