2020.03.11.

Hibrid megoldások lehetnek a nyertesek az online hitelezésben a Cofidis szerint

Szerző:

Míg az évtized elején a telefonos hiteligénylés volt a személyes megoldások alternatívája, ma az online hiteligénylés tölti be ezt a szerepet. 2011-ben csupán a fogyasztók 3%-a vette fel online a hitelt, 2019-re ez az arány 17%-ra ugrott – derült ki a mai napon bemutatott Cofidis Hitel Monitor kutatásból.

Főbb üzenetek:

  • Az internetpenetráció növekedése, a digitális eszközök elterjedése és az online ügyintézés egyre általánosabbá válása kihatással van a személyi kölcsön igénylési módokra is.
  • Az online felületen történő hitelügyintézést 2011-ben még 37% utasította el. 2020-ban már csak 26%.
  • Az elzárkózás nem konkrétan az online felülettel, hanem a „nem személyes” ügyintézési móddal szemben jelentkezik, és jórészt a személyes ügyintézéshez való ragaszkodással magyarázható.
  • Nagyobb a nyitottság az online ügyintézéssel kapcsolatban, ha elakadás, kérdés esetén lehetőség van ügyintéző segítségét kérni.
  • Mivel a többség nem szívesen ad meg személyes adatot az interneten, ezért a digitális térben megjelenő szolgáltatók esetében kiemelt szerepe van a bizalomnak.

Nő a nyitottság az online csatornák felé

A lakosság hozzáállása a különböző új technikai megoldások iránt alapvetően nyitott, sok esetben a tudás hiánya gátolja az innovációk elterjedését. Az ellentétekről sokat elmond: 41% szeretné, ha mindent elintézhetne online, 53% viszont arról nyilatkozott, hogy nem szereti, ha az általa használt szolgáltatást megváltoztatják és csak 18% véli úgy, hogy szeret az elsők között lenni egy új termék, szolgáltatás kipróbálásában.

Csökkentek a digitális megoldásokkal szembeni félelmek, egyetlen év alatt 73%-ról 68%-ra mérséklődött azok aránya, akik szerint a hitelfelvétel „komolyabb dolog annál, minthogy ne személyesen intézzük”, míg 49%-ról 41%-ra csökkent azok aránya, akik félnek attól, hogy online ellophatják az adataikat.

Összességében elmondható, hogy nagyobb a nyitottság az online csatornák felé, ha közben lehet az ügyintéző segítségét kérni.

A digitális megoldásokat elutasítók 54%-a nyitottabb, ha a folyamat közben kaphat személyes segítséget.

A többségnek még segítségre van szüksége

Jelentős a szakadék a társadalom befogadóképessége és a jelenleg elérhető technológiai megoldások között – jelentette ki Lemák Gábor, a Fintech Group vezetője a Cofidis mai eseményén.

 „A társadalom jelentős része számára a digitális pénzügyek a netbankolást és az érintéses bankkártyás fizetést jelenti. Pontosan emiatt a jelentős szakadék miatt a többségnek még segítségre van szüksége a digitális pénzügyi megoldások használatában. Ez különösen igaz a hitelezés területére.

A legújabb technológia itt van, elérhető, a társadalom viszont lassabb mértékben fogadja be az új megoldásokat. Idővel ez beérik, ezek a folyamatok elindultak már” – tette hozzá Lemák Gábor.

 „A jövő a digitalizáció hibrid vonalában rejlik: az ügyfél útja digitális csatornákon át vezet, ám az emberi szakértelem folyamatos jelenléte mellett.

Munkatársaink a digitálisan „betérő” ügyfeleket is végigkísérik a teljes folyamaton. Fejlesztéseink során az emberközpontúság a legfontosabb vezérelv, lényegesnek tartjuk, hogy megoldásaink mindenki számára elérhetők legyenek, ne csak a fiatalok, a digitális világban otthonosan mozgók számára.

Innovációink, a hangaláírás szolgáltatás, a szelfi azonosítás és a Cofidis App mind ezen alapelv szerint épülnek fel” – mondta Holló Bence a Cofidis ügyvezető igazgatója.

Fotón: Holló Bence, a Cofidis ügyvezető igazgatója (Forrás: Cofidis)

A Cofidis Hitel Monitor kutatásról: az adatok az Cofidis Hitel Monitor kutatásából származnak, melyet az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készít 500 fős mintán online adatfelvétellel évente négy alkalommal 2011 óta. Az adatok a 18-69 éves magyar internetező lakosságra reprezentatívak.

Címkék: