Ha bank lennék, nem kicsit tartanék attól, hogy 2020-ban, vagy 10 évvel később (vagy sokkal korábban?) milyenek lesznek az ügyfeleim, egyáltalán lesznek-e (mert a fintech startupok elviszik Őket).
Megértem-e őket, a gondjaikat, a kívánságaikat, vagy nyom(t)atom továbbra is a brosúrákat és a magazinokat a fiókjaimban, és legfeljebb üres papírok és színes ceruzák formájában gondolok a fiatalabb generációra.
A változásnak két biztos ismérve van. Az egyik ugye önmaga, a folyamatos változás. A másik, hogy senki sem kerülheti el, és minél jobban ellenállunk neki, annál jobban fáj, hogy elkerül bennünket.
Épp ezért, ha bank lennék és a fiatal Z-generációt (és befektetéseiket, számlakezelésüket, stb.) szeretném megnyerni magamnak, akkor úgy tennék, ahogyan Pop András javasolta az MKB FinTech Akadémián.
Azaz:
- ismerve a pénzügyi szokásaidat, javasolnék neked releváns szolgáltatást, terméket, vagy ha nagy fesztiválarc vagy, akkor akciós Sziget-jegyet.
- gyorsan megváltoztathatnád az adataidat. (és nem kérnék hozzá 1700-ig visszamenőleg igazolásokat egyik szülői ágadról sem.)
- egy snapchatelés és instázás között egy perc alatt átutalhatnád a haverodnak a tegnap esti sörözés árát, vagy bármit és bármikor és bárkinek.
- És mindez olyan könnyű lenne, hogy nem kell sem Bsc-s diáknak lenned, sem másoddiplomásnak az IBS-en. Laikus, de pénzügyeidre érzékeny cukrászként is egyforma eséllyel forgathatod az appomat. És a pénzedet.