A francia Elyn startup 2,5 millió euró (közel 950 millió forint) magvető tőkét kapott „újfajta” halasztott fizetési megoldás bevezetésére az e-kereskedelemben. A vásárlónak nem kell kifizetnie az online megrendelt árut, amíg nem próbálta ki. Ha viszont nem siet, akkor a kiszállítást követő ötödik napon levonják az összeget a bankkártyájáról.
"Szupertárcák, digitális valuták, AFR 2.0"
2023. április 20-án jön a PayTechShow 4.0, ahol a fizetési iparág kiemelt szereplői górcső alá veszik az aktuális elektronikus fizetési trendeket, a legújabb paytech megoldásokat és a szabályozói iránymutatásokat.
További részletek itt: PayTechShow 4.0
Az Elyn azt ígéri, hogy a vásárlók a webáruházban ugyanúgy fizethetnek a bankkártyájukkal, mint eddig, viszont a kártyaadatok megadása után nem vonják le azonnal a vásárló kártyájáról az összeget. Miután átvette a vásárló az online megrendelt árut, öt nap áll rendelkezésére, hogy kipróbálja azt és jelezze, ha visszaküldené. Ha nem jelez vissza öt napon belül, akkor levonják a kártyájáról az összeget. Ha visszajelez a vásárló, hogy nem megfelelő az áru, akkor az Elyn intézi a fizetési tranzakció törlését és a visszaküldést a webáruház helyet.
A francia startup már megállapodást kötött a Shopify-jal, hogy a „Próbáld ki, mielőtt megveszed” (Try Before You Buy) fizetés elérhetővé váljon a kisebb webáruházakban. A TechCrunch leírása alapján az Elyn valójában elő-engedélyezés keretében zárolja a vásárló kártyáján az összeget és csak öt nap után indítják el az elszámolást, ha a vásárló nem kezdeményezi az áru/termék visszaküldését.
A megoldás kísértetiesen hasonlít a klasszikus „Vásárolj most, fizess később” megoldásokhoz, amelyek nem öt, hanem 14-30 napos kamatmentes fizetési haladékot biztosítanak a vásárlóknak.
Magyarországon épp a napokban tette elérhetővé a Shoprenter a webáruházak számára a 14 napos kamatmentes fizetés bevezetésének lehetőségét az IzzyPay integrációt követően, amiről itt írtunk.
„A hazai IzzyPay esetén a vásárlóknak csak egy előre meghatározott idő – 14 nap – elteltével kell kifizetni a termék árát, ráadásul anélkül, hogy előre meg kellene adniuk a kártyaadataikat. Így lehetőségük van úgy visszaküldeni a termékeket, hogy a saját pénztárcájukat megterhelnék”
– adta hírül az IzzyPay az elinduláskor 2022 őszén.
Ehhez képest az Elyn működési modelljében meg kell adni előzetesen a kártyaadatokat, az összeg zárolásra kerül és mindössze 5 nap áll rendelkezésre, hogy az ügyfél eldöntse, visszaküldi-e az árut.
Az Elyn összességében nem a fizetési nehézség áthidalására nyújt megoldást, hanem a vásárló biztonságérzetét kívánja növelni.
Ez is lehet egy alternatíva az e-kereskedők számára a vásárlók bizalmának növelésére, bár a modell nem teljesen újkeletű, hiszen kísértetiesen hasonlít a Klarna évekkel ezelőtti értékajánlatára. Míg a Klarna azonnal kifizeti a kereskedőt, addig az Elynnél legalább 5 napig várni kell a pénzre.