NEXT2025.04.15.

PAYTECHSHOW

érdekel: katt

NEXT2025.06.17.

BANKTECHSHOW

érdekel: katt

SOON2025. október

FINTECHSHOW

érdekel: katt

2025.04.09.

Kivezették a bankok közös fintech-gyilkos mobilfizetési „csodafegyverét”, és új irányt vettek

Szerző:

Kategóriák:

Fontos fordulat történt a digitális pénzforgalom világában: 2025. április 1-jén megszűnt a népszerű amerikai peer-to-peer (P2P) fizetési szolgáltatás, a Zelle önálló mobilalkalmazása – írja a CNN. Az eddig külön applikációban is elérhető szolgáltatás ezentúl kizárólag a résztvevő bankok mobil- és internetbanki felületein keresztül lesz használható. A döntés mögött stratégiai okok állnak, amelyek számos tanulsággal szolgálnak a bankszektor számára.

PayTechShow 6.0: Terítéken a legújabb elektronikus fizetési trendek, megoldások

A legújabb fizetési trendek, megoldások, szabályozói és piaci várakozások kerülnek górcső alá 2025. április 15-én a hatodik alkalommal megrendezésre kerülő PayTechShow konferencián.

További részletek itt: PayTechShow 6.0.

A Zelle, mint banki együttműködés sikertörténete

A Zelle-t eredetileg 2017-ben az amerikai nagybankok konzorciuma hozta létre a fintech-szolgáltatásokkal (pl. Venmo, Cash App) való verseny érdekében.

A Bank of America, JPMorgan Chase, Wells Fargo, Capital One, PNC Bank, U.S. Bank és a Truist bankok tulajdonában álló platform mára több mint 2200 pénzintézet számára biztosítja az azonnali átutalások infrastruktúráját. 2024-ben már több mint 1 billió dollár értékű tranzakció futott át rajta.

blank

Zelle app a Google Play áruházban

Mi vezetett az önálló app megszűnéséhez?

A Zelle önálló alkalmazásának megszüntetését elsősorban a használat drasztikus visszaesése motiválta.

A felhasználók 98%-a már korábban is saját bankjuk felületéről intézte az azonnali pénzküldéseket, így az önálló app fenntartása technológiailag és üzletileg is redundánssá vált.

A szolgáltatás üzemeltetője, az Early Warning Services (EWS) szerint a külön appot csupán a tranzakciók kevesebb mint 2%-a érintette.

Mit jelent a megszűnés a felhasználók számára?

Bár a lépés a felhasználók túlnyomó többsége számára nem okoz jelentős változást, azok, akiknek bankja nem része a Zelle hálózatnak, most alternatív megoldást kell keressenek. A szolgáltató azonban időben és alapos tájékoztatással készítette elő az átállást, minimalizálva a felhasználói elégedetlenséget.

Kitekintő: Tanulságok a bankszektor számára

A Zelle példája megmutatja a banki együttműködés erejét és azt, hogy

a bankszektor képes domináns, integrált megoldásokat létrehozni, melyek idővel az iparági standard részévé válhatnak.

Kiemeli a zökkenőmentes ügyfélélmény jelentőségét is, mivel a felhasználók előnyben részesítik az integrált, saját banki környezetben nyújtott szolgáltatásokat.

Végül figyelmeztet arra, hogy az innovációkat folyamatosan menedzselni kell, rugalmasan alkalmazkodva a piaci trendekhez, mindvégig kiemelt figyelmet fordítva a biztonságra és az ügyfelek bizalmának megőrzésére.

Kapcsolódó cikk:

Címlapfotó forrása: Zelle

Címkék:

blank