Jelentős különbségek vannak a bankok és számlacsomagok között, és a fizetett díjakon évente akár több ezer forintot is meg lehet takarítani – írja a Magyar Nemzeti Bank (MNB). A legnagyobb költségmegtakarítás a tudatos számlaválasztással érhető el, amelyhez segítséget nyújt az MNB megújult bankválasztó programja is.
Az MNB folyamatosan nyomon követi és elemzi a banki ügyfelek által fizetett pénzforgalmi díjak alakulását. Az MNB 2021-es díjkimutatások adatainak felhasználásával készült tájékoztatója alapján megállapítható, hogy
a számlacsomag tudatos megválasztásával jelentősen csökkenthetők a számlavezetési költségek.
Nézzük meg a díjkimutatást!
Az ügyfeleket a bankszámlaköltségek csökkentésében segíti az évente kézhez kapott díjkimutatás, amit idén január végéig megkapott minden ügyfél, és ami tartalmazza a bankszámlához kapcsolódó minden lényeges költséget részletes bontásban.
A kötelezően kiküldött díjkimutatás a netbankban legtöbbször a számlakivonatok, dokumentumok, kivonatok vagy a szerződések menüpont alatt találja meg az ügyfél. Amennyiben egyik helyen sem található, és levél sem érkezett erről, érdemes felkeresni a bank ügyfélszolgálatát.
Számos ügyfél fizet többet olyan szolgáltatásért, amelyet olcsóbban is elérhetne.
Az MNB-hez érkezett adatok alapján az ügyfelek több mint negyede 6 000 forintnál is többet fizetett a bankkártya szolgáltatásért, pedig a legtöbb banknál már elérhető évi 3-4000 forintért is bankkártya.
Sem bolti, sem online vásárlások esetében nincs különbség a különböző típusú kártyák használati lehetőségei között, így ezzel évente több ezer forintot lehet spórolni.
Az SMS szolgáltatásért fizetett átlagos éves díj 6390 forint körül alakult. Azonban van, aki havonta fizet ennyit, és többszázezer ügyfél esetében az SMS-ekért fizetett díj meghaladta az évi 20 000 forintot. Az SMS-eket legtöbbször kiválthatja az általában ingyenes mobilértesítés (push üzenet).
Segít a számlacsomag kiválasztásában az MNB
A kalkulált eredmények alapján mindenki megtalálhatja a fizetési szokásaihoz leginkább illeszkedő számlacsomagot. Ha jelentős, akár több ezer forintnyi eltérés van a legkedvezőbb számlacsomagok és az ügyfél saját számlacsomagja között, érdemes számlacsomagot váltani, amely akár 13 munkanap alatt lehetséges az egyszerűsített bankváltás segítségével.
Erről további információk elérhetőek az MNB fogyasztóvédelmi honlapján, a Pénzügyi Navigátor oldalon: Egyszerűsített bankváltás.
Forrás: MNB
Egyszerűsített bankváltás online
A bankok többségénél már van lehetőség online számlanyitásra is, így akár fél óra alatt elintézhető a számlaváltás úgy, hogy nem kell felkeresni sem a régi, sem az új számlavezető bank fiókját.
Teljes értékű szelfis számlanyitás először a GRÁNIT Banknál | 2020.10.19.
Kapcsolódó cikkek:
- Szelfis számlanyitás már a K&H-nál is, 2021.02.23.
- Elindult a selfie-fotós számlanyitás a CIB Banknál. Otthonról, videóazonosítás nélkül nyithatunk bankszámlát, 2020.10.07.
- Dimenzióugrást hozhat az eszemélyis ügyfél-azonosítás a banki digitalizációban, 2020.10.01.
- Lendületet adott a szelfi bankszámlanyitásnak az MNB és a Belügyminisztérium, 2019.10.30.
- Titokban elindult az OTP az online számlanyitással, 2018.08.02.
[MNB] | Cristian Rojas fotója a Pexels oldaláról