A 21. század digitális bennszülöttje manapság két dolgot szeret: ami digitális, az legyen gyors és egyszerű. Amihez a pénze tapad, legyen humánus és fair. Ezen vonalak mentén mozog a magyar fintech cég Blueopes vagyonkezelő robotja is. A FinTechShow-n Ők is ott voltak, ezért megnézzük, jelenleg hol állnak azóta, hogy tavaly decemberben bekerültek az MKB fintech inkubátorába.
Zajlanak az integrációk
„Gőzerővel megy a fejlesztés és a kutatás, de mellette rengeteg üzleti és jogi kérdéssel foglalkozunk. Az MKB inkubátora mellett beválasztottak bennünket a PwC 10 legígéretesebb régiós fintech startupja közé is. E program nagy része Varsóban volt, ahova sokat utaztunk, de legalább alaposan megismertük az ottani piacot és új együttműködési lehetőségeket kezdtünk kiépíteni” – vázolta fel pillanatnyi helyzetképüket Faluvégi Balázs, a Blueopes CIO-ja.
„Jelenleg a legfontosabb a befektetési folyamat integrációja azokkal a bankokkal és befektetési szolgáltatókkal, akikkel elkezdtünk együtt dolgozni. A fejlesztés egyik fő szempontja továbbra is, hogy minél egyszerűbbé és átláthatóbbá tegyük a befektetési folyamatot. Emellett igyekszünk alaposan leszorítani a költségeket is” – teszi még hozzá Balázs.
Társadalmi és környezeti értékek figyelembe vétele
A fintech startupok egyik leggyakoribb mantrája „az ügyfélélmény”. A Blueopes is minden igényt kielégítene ezen a téren: olyan élményt kínál, amit a régiónkban ember még nem látott. Mindemellett azonban társadalmi és környezeti hatásindikátorokat is tesznek a rendszerbe, mert egy igazi 21. századi szolgáltatás attól is jó, ha szociálisan érzékeny.
Akinek van felesleges befektetésre vágyó 5 kötőjel 100 ezer eurója (vagy ennek az összegnek megfelelő más ismert devizája), az nemcsak egy személyre szabott portfóliót kaphat a 30 milliárd variációjú befektetési lehetőségből, hanem a Blueopes mesterséges intelligenciája arra is figyel, hogy az társadalmilag és szociálisan is oké legyen (már ha mi személy szerint azt fontosnak tartjuk).
A legnagyobb kihívás: a közöny
Aki a Blueopes-hoz hasonló fejlesztésen töri a fejét, itthon csak velük találhatja magát szembe. De nemzetközi szinten is csak egy hasonló roboadvisor van, az is a tengerentúlon, az Openinvest. Azonban hiába a globális „falu”, a piacok között alapvető eltérések mutatkoznak.
Egészen más prioritások vannak például a retail ügyfelek esetén még egymáshoz közel eső országokban is. Faluvégi Balázs szerint itthon mégis inkább a közöny a legnagyobb ellenfelük, bár a fintech szcéna hazai lendületét és az egyre inkább reagáló hagyományos szereplőket elnézve ettől már kevésbé tartanak.