BANCH: új lehetőség a banki adatvagyon, a kártyás tranzakciókból származó adatok hasznosítására. A szerethető pénzügyek. 🙂
Ha bárhol megjelenik egy startup, amögött általában egy jó sztori van, egy megoldandó probléma (road to világbéke) és fejlődni, fejlődni egészen az exitig. És általában az is érdekes, hogy aki fintech appot prédikál árul, az iszik-e használ-e bármilyen fintech appot. A minap jelent meg a T-Systems és a Cisco közös kiadványa, a HUNFINTECH25, azaz a legígéretesebb magyar fintech cégek 25-ös listája. Őket vettük górcső alá.
Ezúttal a BANCH nevű fintech megoldás egyik atyját,
Rácz Attilát kérdeztük, aki a székelyföldi IT vállalat, a csíkszeredai Magic Solutions társalapítója.
Ők új lehetőséget adnak a banki adatvagyon, azon belül is a kártyás tranzakciókból származó adatok hasznosítására.
FinTechZone: Miért éppen ezt a területet céloztátok meg? Mik voltak az előzmények?
Rácz Attila: A pénz kezelése egy unalmas és monoton feladat, akár papíron, Excelben vagy PFM-megoldásokkal csináljuk. Viszont nagyban hozzájárulhat egy kiegyensúlyozottabb, minőségibb életvitelhez. És ez alól mi sem vagyunk kivételek. 🙂
A pénz hatékony és átlátható kezelése nagyban összefügghet a jólétünkkel, a terveink sikerre vitelével.
Mindig is úgy éreztük, hogy a hétköznapokban egy Google vagy Uber jellegű, egyszerű és intuitív eszközre van szükségünk, amely segíti a pénzünkkel való kapcsolatunkat.
Nagyon hiszünk abban, hogy egy jó eszköz minőségi különbséget tud bevinni az életünkbe.
Ezért döntöttünk úgy, hogy beleinvesztáljuk legjobb ötleteinket, erőforrásainkat és megalkotjuk a BANCH-et, a víziónkat egy értékteremtő és innovatív pénzkezelő alkalmazásról.
FTZ: Miért lehet hiánypótló a BANCH?
RA: A kezdeti modellek, amikből inspirálódtunk, azok az amerikai piac legjobb PFM megoldásai voltak. Az amerikaiak a természetükből fakadóan sokkal vállalkozó szelleműbbek, látják az előnyeit a pénz megfelelő kezelésének és sokat dolgoztak azon, hogy ezt minél elterjedtebbé tegyék.
A konzervatívabb Európában is láthatóan kezdtek elterjedni a sikeres modellek olyan bankok formájában, mint például a N26. Ez a megoldás alapvetően a németek és osztrákok pénzügyileg tartalmasabb életvitelét támogatja, viszont a szolgáltatóik sajnos nem akarnak a régiónk felé terjeszkedni. Ezért döntöttünk úgy, hogy ahelyett, hogy tovább dolgozunk a nehezen értelmezhető pie-chartokkal és Excel-táblázatokkal vagy, hogy papíron vezetgetjük a költekezéseinket, inkább
létrehozunk egy magyarországi életstílusra és szokásokra épülő saját innovatív PFM megoldást.
Egy másik szempont, amivel ki tudunk emelkedni a többiek közül, az
a kitűnő dizájnérzékünk és technológia iránti szeretetünk.
Készüljetek arra, hogy ezt nagymértékben viszontlátjátok a megoldásainkban.
FTZ: És mi következik ezután? Mi a fejlesztői munka következő fázisa?
RA: Mivel a BANCH egy nagyon alapszintű banki szolgáltatásra ad egy tényleges választ, ezért nagyon nagy növekedési stratégiát látunk benne. Ambiciózus álmainkban azt reméljük, hogy a megoldásunk a mindennapi életünk szerves részévé válhat. Megtakarításainkat, befektetéseinket, hiteleinket, biztosításainkat ezen keresztül tudjuk majd kezelni. Jelenleg a pénzügyek kezelése az alapvető fókusz,
a célunk az, hogy öntanuló mesterséges intelligencia motorral megtámogassuk pénzügyi tanácsadás folyamatát, valamint releváns termékajánlásokat, javaslatokat nyújthassunk az ügyfél számára.
FTZ: Ha ennyire érzékenyek vagytok a saját pénzügyeitekre is, használtok-e bármilyen fintech megoldást a hétköznapokban?
RA: Amióta a BANCH a szenvedélyünkké vált, kipróbáltuk a Monese-t és eljutottunk a N26-hoz is, de megismertük a simple.com-ot és a Centralway-t is. Nagyon várjuk a helyi peer to peer lending alkalmazásokat, amelyekkel könnyebben elérhetőek lesznek a befektetői finanszírozások, illetve a blockchain támogatású technológiák.