2023.12.29.

Mostantól a mobiltelefon kamerája segíti a mindennapi pénzügyek, adományok intézését az egyik banknál

Szerző:

A Tinkoff Bank az orosz pénzpiac élénkítésére és a felhasználói élmény javítására törekszik egy modern intelligens pénzügyi okoskamera bevezetésével. A technológia lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy könnyedén intézzék pénzügyeiket, beleértve az azonnali átutalásokat, kifizetéseket és az adományokat.

A Tinkoff orosz kereskedelmi bank aktívan fejleszti saját pénzügyi ökoszisztémáját, leginkább a fejlett technológiák bevezetésével, amelyek az ügyfelek napi feladatainak megkönnyítését szolgálják.

A Tinkoff intelligens pénzügyi okoskamera bevezetése az orosz banki piacon elsőként jelent meg. A felhasználók a kamerát a Tinkoff mobilbanki alkalmazáson belül használhatják. Az intelligens kamera a Tinkoff Center for Artificial Intelligence Technologies által kifejlesztett számítógépes látást és természetes nyelvi feldolgozási technológiákat egyesíti.

Ez az újítás lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy egy kattintással különféle pénzügyi feladatokat hajtsanak végre.

Hogyan kell elképzelni? Amikor a telefon fényképezőgépét egy dokumentumra (például egy közüzemi számlára) irányítjuk, a szkenner azonnal elemzi a képet. Ilyen tranzakciónak minősül például az azonnali átutalások és kifizetések, valamint jótékonysági szervezeteknek nyújtott adományok is.

Tinkoff megduplázza az intelligens kamerával indított jótékonysági utalásokat

A bank arra törekszik, hogy valós ösztönzőket kínáljon ügyfeleinek az új technológiai megoldás alkalmazására.

A Tinkoff most december 31-ig megkétszerezi az intelligens kamerával kezdeményezett utalások összegét abban az esetben, ha hajléktalan állatokat segítő jótékonysági szervezetről van szó.

QR-kód nélküli banki adatfelismerés és telefonos átutalások

A megoldás alapkövét olyan számítógépes látás technológiák és természetes nyelvi feldolgozási eljárások alkotják, melyek képesek különböző tárgyak azonosítására, valamint a számok és kézírás bármilyen felületen történő értelmezésére. A folyamathoz nagy mennyiségű adaton betanított neurális hálózatokat alkalmaznak.

A kamera QR-kód használata nélkül is felismeri a banki adatokat, vagyis a felhasználóknak nem kell manuálisan megadniuk a fizetési adatokat.

Az alkalmazáson belüli kamera a fizetési átutalások telefonszámait is felismeri; beolvassa a telefonszámot, hogy a Tinkoff alkalmazáson keresztül utalást lehessen végrehajtani.

A boltokban a kamerának köszönhetően könnyedén fizethetünk QR-kódokkal, hiszen a kamera sikeresen beolvassa azokat a kiskereskedelmi pénztáraknál.

További érdekesség, hogy a kamera képes felismerni a képben lévő egyéb objektumokat is, például az állatokat. Ezután az applikáció lehetővé teszi a felhasználók számára a hozzájuk kapcsolódó fizetéseket – például egy állatokkal foglalkozó jótékonysági szervezet számára.

Mit tartogat a jövő?

Az étteremben a kamera hamarosan lehetővé teszi a blokkok gyors beolvasását, ami megkönnyíti a fogyasztás költségeinek gyors és egyszerű elszámolását. Emellett a boltokban a kamera feladata lesz a nyugták beolvasása, ami készpénz-visszatérítési lehetőségeket és árellenőrzést tesz lehetővé.

A közeljövőben kibővítik majd az intelligens kamera funkcionalitását, hogy felismerje az embereket, autókat, valamint más mozgó és álló objektumokat, lehetővé téve az azonosítást, ezáltal és/vagy fizetések és átutalások indítását.

Magyarországon a Billingo online számlázó olyan generatív AI alapú megoldással kísérletezik, amely a jövőben jelentősen átalakíthatja a cégvezetést – erről Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója számolt be a FinTechShow-n.

„Eljutottunk odáig, hogy a mesterséges intelligenciával a céges adatokra és információkra építve tudsz beszélgetni a cégeddel, kérdéseket feltenni, utasításokat adni, összefoglalókat vagy kimutatásokat kérni.”

– mondta Sárospataki Albert.

„A vízióm, hogy teljesen át fog alakulni a cégünkkel való viszonyunk; egyrészt hihetetlenül felgyorsul majd az új üzleti lehetőségek feltárásának és kiaknázásának folyamata, másrészt jelentős hatékonyságnövekedés érhető el azáltal, hogy nem kell különböző rendszerek között navigálnunk és adatokat kibányásznunk. Egyetlen felületen és egyetlen kérdésen keresztül azonnal választ kaphatunk akár a legösszetettebb üzleti kérdéseinkre is a saját cégünkkel kapcsolatban.” – tette hozzá a Billingo vezérigazgatója.

[Forrás: Retail Banker] | Címlapfotó: stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group

Címkék: